کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون استاندار مازندران تاکید کرد:

ضرورت همکاری دستگاه‌ها برای تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران

8 تير 1401 ساعت 17:30

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران بر ضرورت همکاری دستگاه‌ها برای تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان تاکید کرد.


به گزارش بلاغ، رضا علیخانی در  جلسه کارگروه عمرانی تسریع در ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک راهبرد، استراتژی و برنامه بسیار مهم کلیدی است که در ذیل سیاست بالاتری قرار دارد و آن نشر و اشاعه فرهنگ و ارزشهای دفاع مقدس است.

وی افزود: مقابله با تهاجم فرهنگی، تلاش در جنگ نرم و شناختی، افزایش امنیت کشور، توسعه و اشاعه ایثار و شهادت در راستای توسعه اجتماعی و فرهنگی جامعه از دیگر سیاست‌ها است.

علیخانی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت سبب افزایش سطح غیرت می‌شود، ادامه داد: همچنین رشادت و صلابت در مردم و بویژه در جوانان، فرهنگ دفاع از کیان، مملکت و تمامیت ارضی کشور و اصلاح و بهبود جامعه را شاهد خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران بیان داشت: فرهنگ شهادت و ترویج آن نیازمند یک ابزار و برنامه راهبردی دارد تا در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس پیاده سازی شود.

علیخانی با اشاره به مکتب شناسی جنگ و دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس در راستای مکتب عاشورا بود و تدوین و شناختن آن به جامعه ضرورت دارد.

وی با عنوان اینکه مطالعات میدانی دفاع مقدس نیاز به شناخت میدانی دارد و تدوین و گردآوری اسناد یک مکتب فیزیکی قابل ارائه است، خاطرنشان کرد: نیازمند ابزارهای فرهنگی، نرم و عمرانی هستیم تا وضعیت واقعی جبهه و جنگ را نمایش گذاشته و در این مجموعه پیاده سازی کنیم.

علیخانی با اشاره به اهمیت این مسئله عنوان کرد: در این راستا دستگاههای متولی با رویکرد عشق و علاقه پای کار بیایند و در راستای برنامه ها گام برداریم.

سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران نیز ضمن ارائه گزارشی از روند ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران بر ضرورت همکاری دستگاه‌ها و مسئولین استانی در تکمیل این مرکز فرهنگی تأکید کرد.

وی افزود: تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس نیازمند همدلی و هم‌افزایی بین مدیران استان است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 462735

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/462735/ضرورت-همکاری-دستگاه-ها-تکمیل-مرکز-فرهنگی-دفاع-مقدس-مازندران

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com