کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قرارداد یک بازیکن فراتر از بودجه فدراسیون‌های ورزشی

آخر و عاقبت فوتبالی که اسیر باندها و سایت‌های دلالی است قیمت یک بازیکن لیگ برتری 22 میلیارد اعلام شد!

8 تير 1401 ساعت 8:42

مدیرعامل باشگاه پیکان در تازه‌ترین صحبت‌هایش مدعی شده یک بازیکن فوتبال بابت قرارداد جدیدش 22 میلیارد دریافت خواهد کرد!


به گزارش بلاغ؛ در روزهایی که به واسطه فعالیت دلالان، قراردادهای میلیاردی بازیکنان فوتبال ما به یک امر بدیهی تبدیل شده است، مدیرعامل باشگاه پیکان مدعی شده یکی از بازیکنان فوتبال بابت قرارداد جدیدش 22 میلیارد دریافت خواهد کرد! امیر عطابخش دیروز در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری ایسنا اظهار داشت: من معتقدم قیمت بهترین بازیکن فوتبال ما بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار دلار است. این یعنی یک بازیکن خوب لیگ برتری نهایتا باید ۶ میلیارد تومان دستمزد بگیرد اما الان یک بازیکن ۲۲ میلیارد تومان قرارداد بسته که این نشان می‌دهد خیلی فراتر از ارزش واقعی فوتبالیست ایرانی است.

وی در بخش دیگری از مصاحبه اش به شرایط نقل و انتقالات فوتبال ایران اشاره کرد و گفت: برخی بازیکنان مبالغی را برای دستمزد اعلام می‌کنند که قابل درک نیست روی چه حسابی چنین اعداد و ارقامی را درخواست می‌کنند. من خودم شرایط و فیلم برخی بازیکنان را دیده‌ام. آن بازیکنان معمولا در سطح کیفی متوسط قرار دارند اما ۸، ۹ میلیارد تومان از ما درخواست می‌کنند.
وی افزود: وقتی این آشفته بازار را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که مدیر برنامه‌ها به بازیکنان خط می‌دهند که چه کار کنند و چه قیمت‌هایی اعلام کنند. البته برخی مدیربرنامه‌ها افراد سالمی هستند و خودشان هم خیلی تمایل ندارند که این اعداد به عنوان دستمزد در قراردادها نوشته شود اما برخی مدیر برنامه‌ها متاسفانه به آشفتگی بازار دامن می‌زنند. او همچنین گفت: بازیکن ملی‌پوش امید ما یکطرفه قراردادش را فسخ کرده است چرا که می‌خواهد با وجود محرومیت به باشگاه دیگری برود و قرارداد چندین برابری ببندد. یعنی یک بازیکن که با ما قرارداد دارد و قراردادش طوری است که بسیار خوب بسته شده می‌رود قراردادش را یکطرفه فسخ می‌کند و محرومیت چهار ماهه را به جان می‌خرد تا به باشگاه دیگری برود و قرارداد چند برابری ببندد.

قرارداد یک بازیکن فراتر از بودجه فدراسیون‌های ورزشی
پرداخت رقم‌های سرسام آور به برخی بازیکنان فوتبال در شرایطی است که بودجه برخی فدراسیون‌های ورزشی حتی به 10 میلیارد تومان نمی‌رسد. به عنوان نمونه دیروز حمید احمدی سرپرست فدراسیون ژیمناستیک در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری فارس عنوان داشت: سال گذشته بودجه فدراسیون 5 میلیارد بود که 80 درصد گرفتیم. اگر یک دهم بودجه فوتبال را داشتیم خیلی بهتر می‌توانستیم کارها را پیش ببریم. دستمزد برخی از بازیکنان فوتبال بیش از بودجه کل فدراسیون است؛ من اگر دستمزد 3 بازیکن فوتبال را داشتم می‌توانستم کل کشور را حمایت کنم. هیئت‌های ما از نظر تجهیزات مشکل دارند و برخی استان‌ها نیز بسیار محروم هستند. حالا ما کمک‌هایی داشتیم اما بسیار ناچیز بود.

فوتبال اسیر باندها و سایت‌های دلالی
اتفاقات فوتبال و اظهار نظرات صورت گرفته حکایت از بی‌سروسامانی و آشفتگی فوتبال دارد که به هیچ وجه اتفاقی و تصادفی نیست. کسانی در سایه غفلت مسئولان ما برای این فوتبال جوری سناریو می‌نویسند که این آشفتگی و بی‌سروسامانی و در واقع بی‌صاحبی فوتبال ادامه پیدا کند تا منافع و جایگاه آنها حفظ شود و تداوم یابد.
اگر این فوتبال سروسامان پیدا کند ونظم و نسق یابد، آن وقت هرکسی باید سرجای خودش بنشیند و در چارچوب وظایف و اختیارات خود عمل کند و پای خود را از گلیم خود درازتر نکند.آن وقت آدم‌های مزاحم و جریانات غیر مسئول اجازه مداخله و اخلالگری پیدا نمی‌کنند و با قاطعیت به عقب رانده می‌شوند.
اگر این فوتبال سروسامان پیدا کند، آن وقت جریانات مخرب و بعضا مفسد دلالی‌، تکلیف همه چیز این فوتبال- مثلا نقل و انتقالات- را تعیین نمی‌کنند و اصلا حرفی از این مبالغ نجومی که کوچک‌ترین همخوانی با وضع و حال نزار این فوتبال ندارد، به میان نمی‌آید‌، فوتبالی که تشکیلات فوتبال آسیا‌، دو باشگاه بزرگ و پرطرفدارش را برای حضور در مسابقات آسیا فاقد صلاحیت و غیر استاندارد اعلام می‌کند و به این مسابقات راهش نمی‌دهد، فوتبالی که حالا نه تنها نمی‌تواند به حسرت ۵۵ ساله خود برای رفتن به المپیک پایان دهد بلکه در رده المپیکی و امیدهای خود از پس تیم‌هایی مثل ازبکستان و ترکمنستان برنمی آید و در همان مرحله اول حذف می‌شود و... این است که می‌گوییم این قراردادها همخوانی و تناسبی با واقعیات فوتبال ما ندارند، اصلا طبیعی نیستند و دستپخت دلالی‌اند.
اگر فوتبال سروسامان پیدا کند و هرکسی سرجایی که شایسته آن است بنشیند، آن وقت دیگر خروجی و نتیجه کار مجمع آن به این‌جا نمی‌رسد که امروز رسیده! آن وقت به جای سبیل چرب کردن و باند درست کردن و لابی کردن و رای فروشی و...‌، شرافت و وجدان کاری‌، میدانداری می‌کند و افراد باشخصیت، رای خود را- نه به خاطر یک ساندویچ یا وعده یا سفر و.‌‌..‌، بلکه با تکیه بر شناخت و تخصص و با نگاه به منافع ملی و انتظار و توقع عمومی- به صندوق می‌اندازند و سعی می‌کنند «بهترین»‌ها را برای فوتبال و نه برای خودشان و منافع خودشان انتخاب کنند
و...
آن وقت رئیس‌انتخابی مجمع‌، فرد اصلحی است که در تمام دوران مسئولیتش جز سودای خدمت و نوکری مردم و رشد و اعتلای فوتبال مستعد ایران‌، چیز دیگری در سر ندارد، نه اینکه هنوز یک سال از انتخابش نگذشته، افتضاح این انتخاب معلوم شود و مهر « باطل شد» بر چهره اش کوبیده شود.
آری، اگر فوتبال سروسامان یابد و کار به دست کاردان و اهل بیفتد، آنگاه برای هدایت تیم ملی و انتخاب کادر فنی، سپیدمویان باشخصیت و استخوان کرده‌های بامعرفت تصمیم می‌گیرند، نه شارلاتان‌ها و باندها و سایت‌های دلالی که فقط به منافع هرچه بیشتر خود فکر می‌کنند و برایشان سرنوشت تیم ملی اصلا مهم نیست و به راحتی‌، منافع ملی و انتظارات مردمی را قربانی منافع شخصی و هوا و هوس‌های فردی می‌کنند و...
بنابراین ملاحظه می‌فرمایید که اینکه فوتبال ما سروسامان نمی‌گیرد و نباید هم سروسامان بگیرد و به درستی و با ثبات‌، مدیریت و برنامه‌ریزی نمی‌شود و بر آن‌، آشفتگی و بی‌صاحبی و تزلزل مدیریتی حاکم است، بی‌جهت و تصادفی نیست، بلکه نقشه‌ای حساب شده و ماهرانه در کار است که وضعیت بی‌سروسامانی تداوم پیدا کند و فوتبال از مدیریت درست وحسابی و مدیر باشخصیت کاربلد همواره بی‌بهره باشد. تنها در چنین شرایطی است که اوباش فرصت‌طلب و بیگانه با ورزش و روح و مرام ورزش و منفعت جو که اکثرا هم به قول معروف لگد به گربه هم نزده‌اند، میداندار می‌شوند و خط و ربط تعیین می‌کنند.


کد مطلب: 462730

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/462730/آخر-عاقبت-فوتبالی-اسیر-باندها-سایت-های-دلالی-قیمت-یک-بازیکن-لیگ-برتری-22-میلیارد-اعلام

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com