کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس ارشد مسائل سیاسی:

حقوق بشر ابزاری در راستای سیاست‌های برتری طلبانه آمریکا است/ترور سردار شهید سلیمانی نمونه بارز نقض آشکار حقوق بشر

7 تير 1401 ساعت 21:06

کارشناس ارشد مسائل سیاسی گفت: حقوق بشر ابزاری در راستای سیاست های برتری طلبانه آمریکا است


به گزارش بلاغ، سید مجید موسوی در گفت و گو با خبرنگار ما با اعلام اینکه حتی نقطه ای در جهان وجود ندارد که از آماج حملات حقوق بشری آمریکا در امان مانده باشد، گفت: تحریم های ثانویه علیه ایران در واقع به این معنا است که اگر کشورهای دیگر از جمله اروپایی با ایران مراوده داشته باشند تحریم می شوند و این دقیقا منطق زورمداری است.

وی با بیان اینکه دولت هاو حکومت هایی که در غرب آسیا منبعث از اراده ملت هایشان نباشد ضعیف هستند، گفت: عموما حکومت های کشورهای حاشیه خلیج فارس قدرت های پادشاهی و خانوادگی هستند و قدرت مردمی ندارند و در نتیجه آسیب پذیری بالایی دارند.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی با اشاره به اینکه هجمه های آمریکا به بهانه حقوق بشر در منطقه غرب آسیا بالا است، اظهار کرد: آمریکا در افغانستان و عراق به دلیل جنایت هایی که مرتکب شده است شاکیان جدی دارد اما هنوز دیوان بین المللی کیفری به این موضوع ورود نکرده است. اساسا یکی از دلایلی که از این دیوان در نظر کشورهای جهان از اعتبار خارج شده است همین نگاه سیاسی و تابعیت از زورگویی آمریکا است.

وی ترور سردار شهید سلیمانی را از موارد بارز نقض آشکار حقوق بشر دانست و بیان کرد: وقتی سردار سلیمانی ترور می شوند، سهام اسلحه فروش های آمریکا بالا می رود و در واقع این سیگنال را می دهند که با ترور شهید سلیمانی آتش در منطقه بیشتر خواهد شد.

موسوی با بیان اینکه آمریکا در موضوع اسرائیل با یک منطق زورگویی کارهای خود را پیش می برد اشاره کرد: آمریکا سفارت خود را از تلاویو به قدس منتقل می کند و حرف هیچ کشور و نهاد بین المللی را گوش نمی دهد.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی با تصریح بر این موضوع که حقوق بشر ابزاری در راستای سیاست های برتری طلبانه آمریکا است، گفت: البته آثار سوء تصمیمات آمریکا و زورگویی های این کشور به خودشان بیشتر شده است و بنابراین زورگویی های آمریکا اثرات به خودشان بازگشته است. به عنوان مثال آمریکا هفت تریلیون دلار در خاورمیانه از دست داده است و این یکی از نتایج زورگویی های آمریکا در منطقه است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 462717

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/462717/حقوق-بشر-ابزاری-راستای-سیاست-های-برتری-طلبانه-آمریکا-ترور-سردار-شهید-سلیمانی-نمونه-بارز-نقض-آشکار

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com