تاریخ انتشارسه شنبه ۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
کد مطلب : ۴۶۲۷۱۰
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع اقتدار در مقابل نظام سلطه را شرط جمهوری اسلامی در مذاکرات دانست و گفت: جمهوری اسلامی به دنبال غیرکارآمد کردن دشمن است.
۰
plusresetminus
جمهوری اسلامی به دنبال غیرکارآمد کردن دشمن است/برای شکست تحریم‌های اقتصادی وارد میدان عمل شویم
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام  سید ضیاء الدین آقاجانپور در مراسم بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد شهدای هفتم تیرماه که در مسجد علی‌ابن موسی الرضا (ع) بوستان ولایت مرکز مازندران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای دفاع مقدس و امام راحل(ره) اظهار کرد: این هفته به عنوان بازخوانی افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است لازم است مطرح شود همان آمریکایی که دم از حقوق بشر می‌زند و خودش را مهد تمدن و آزادی می‌داند چه جنایاتی را علیه ملت‌ها و نظام‌های کشورهای جهان انجام داده است.

وی با بیان اینکه آمریکا از زمان تاسیس ۲۲۷ جنگ علیه ملت‌ها و کشورها راه‌اندازی کرده است، افزود: در جنگ ویتنام بیش از ۳ میلیون نفر مردم بی‌گناه کشته شده‌اند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع به جنایت آمریکا در بمب‌باران هسته‌ای هیروشیما، کشته شدن صدها هزار نفر بی‌گناه و معیوب شدن نسل‌های بعدی یاد کرد و گفت: در جنگ آمریکا و افغانستان میلیون‌ها انسان از بین رفتند و این بخشی از جنایات آمریکا در دنیا محسوب می‌شود.

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه چرا آمریکا دست به جنایات می‌زند؟ ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری ماهیت آمریکا سلطه‌گری، سلطه‌جویی و زورگویی به ملت‌ها است.

آقاجان‌پور قدرت‌طلبی آمریکا را از نوع قانون جنگل توصیف کرد و افزود: آمریکا می‌گوید: چون دارای سلاح هسته‌ای و نظامی هستیم همه نظام‌ها و دولت‌ها باید از ما حرف شنوی داشته باشند؛ در غیر این صورت از بین خواهند رفت.

وی ضمن توصیه به جوانان و تحلیل‌‌گران کشور که آمریکا معتقد به نظام ارباب رعیتی است، یادآور شد: لازم است ماهیت نظام سلطه مطالعه شوند تا اطلاع کافی از ماهیت و جنایات آمریکا در جامعه جهانی داشته باشند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع به جنایات تروریستی آمریکا در ۶ و ۷ تیر ماه ۱۳۶۰ در کشور اشاره کرد و گفت: ترور رهبر انقلاب در مسجد ابوذر نافرجام ماند و خداوند آن خورشید تابان را برای ما سلامت نگه داشت.

وی به شهادت جمعی از مسؤولان قوه قضائیه، نمایندگان مجلس و وزرا در دفتر حزب جمهوری در هفتم تیرماه ۱۳۶۰ اشاره کرد و افزود: ترور دشمن همچنان ادامه داشت تا در شهریور ماه ۱۳۶۰ رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور را به شهادت رساندند.

آقاجان‌پور با معرفی چهره کریه و بدون روتوش آمریکا و افشای مکرر جنایات این نظام سلطه از حمله به هواپیمای مسافربری ۲۹۰ نفر در آسمان خلیج فارس یاد کرد و خاطرنشان ساخت: لازم است جوانان کشور، چهره آمریکا را بشناسند و با جنایات این نظام سلطه آشنایی داشته باشند.

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه چرا آمریکا و مدعیان حقوق بشر با ملت ایران دشمنی دارند؟ علت این دشمنی با ایران چیست و چه زمانی پایان می‌پذیرد؟ تصریح کرد: علت دشمنی آمریکا با ایران این است که این کشور سالیان متمادی در این مملکت  ما حضور داشت و حاکم به مقدرات نظامی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور ما بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع به دخالت مستقیم آمریکا در انتصاب شاه، نخست وزیر و مسؤولان کشوری اشاره کرد و گفت: ارتش، نیروهای مسلح و صنعت نظامی کشور در دوران قبل از انقلاب اسلامی وابسته به نظام سلطه بود.

وی با بیان اینکه به برکت جمهوری اسلامی هم اکنون صنعت دفاعی و تسلیحات نظامی کشور به دست جوانان نخبه انقلاب تولید می‌شود، یادآور شد: امروزه در صنایع دفاعی و نظامی هواپیماهای جنگنده و پهپادهای بدون سرنشین که کاربردش در جاهای مختلف دیده می‌شود خودکفا شده‌ایم.

آقاجان‌پور به ایستادگی و مقاومت ملت ایران به رهبری و هدایت‌گری امام راحل و بعد از آن مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی برخی نفوذیان همچون بنی صدر تلاش داشتند تا تفکر سازش با نظام سلطه را به ما تحمیل کنند و آمریکا را به عنوان کدخدای دهکده جهانی بپذیریم.

وی با تاکید براینکه روش و ایده ما در مقابله با دشمن برگرفته از قرآن و ائمه اطهار است، تصریح کرد: همانگونه که امام حسین(ع) سازش با یزید را ذلت دانستند؛ با مقاومت در مقابل ظلم به عزت رسید،ما نیز در مقابل زورگویی‌ها مقاومت می‌کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به اینکه طرف‌های مذاکره خواستار حرف شنوی ما از آنها هستند، یادآور شد: آنان می‌خواهند در مذاکره، ایران از قدرت دفاعی و نظامی خود دست بکشد؛ ما به بهای خلع سلاح شدن مذاکره نمی‌کنیم.

وی اقتدار در مقابل نظام سلطه را شرط جمهوری اسلامی در مذاکرات دانست و ادامه داد: جمهوری اسلامی به دنبال غیرکارآمد کردن دشمن است.

آقاجان‌پور با اعلام اینکه هم اکنون نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در اوج اقتدار است، خاطرنشان کرد: به تعبیر رهبری «دوران بزن در رویی گذشته است»، نظام جمهوری اسلامی تاکنون به هیچ کشوری تجاوز نکرد و در هشت سال دفاع مقدس اجازه تجاوز به سرزمین را هم نداد.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی در حوزه نظامی مقتدر است اما جنگ دشمن در حوزه اقتصادی است، تصریح کرد: هم اکنون باید در شکست تحریم‌های اقتصادی وارد میدان عمل شویم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما