تاریخ انتشاردوشنبه ۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۴۶۲۶۷۵
رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس از لغو آیین نامه قبلی این سهام با دستور دادستانی و سازمان بازرسی کل کشور خبر داد.
۰
plusresetminus
لغو آیین‌نامه قبلی سهام عدالت با دستور دادستانی و سازمان بازرسی
به گزارش بلاغ،
مهدی سعادتی رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس در نشست خبری فعالیت اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت گفت: ۴۹ میلیون سهامدار عدالت هستند و برآورد می‌شود تا ۲۰ میلیون نفر جاماندگان سهام عدالت باشند.
وی با بیان اینکه به شرکت‌های تعاونی در کشور توجه چندانی نشده و این شرکت‌ها رشد نکرده‌اند افزود: بر اساس برنامه ریزی دولت سیزدهم باید رشد ۸ درصدی اقتصادی در کشور محقق شود که یکی از محورهای آن مردمی کردن اقتصاد کشور است.
نماینده مجلس یازدهم سرمایه سهام عدالت با توجه به گستردگی آن را ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: شرکت‌های پتروشیمی، پالایشگاه‌ها، بانک‌ها، بیمه‌ها، معادن و سایر کارخانجات در مجموعه شرکت‌های ذیل سهام عدالت حضور دارند.
سعادتی با بیان اینکه در دولت قبلی برخی افراد در سهام عدالت سنگ اندازی می‌کردند و بارها می‌خواستند در مسیر سهام عدالت انحراف ایجاد کنند گفت: ولی رهبر معظم انقلاب اجازه ندادند و به دولت قبل تاکید کردند تا سهام عدالت در اختیار صاحبان واقعی آن قرار بگیرد.
رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس با بیان اینکه دولت قبل دنبال این بود تا تعاونی‌ها نقشی در سهام عدالت نداشته باشند افزود: ۱۵ سال است که تعاونی‌های سهام عدالت کار خود را آغاز کرده‌اند ولی حق و حقوق آنها را صفر کرده بودند.
وی یادآور شد: از اسفند سال گذشته فراکسیون سهام عدالت مجلس شکل گرفت و آغاز به کار کرد و در جلسات آن از همه قوا و همچنین مقامات ارشد دستگاه‌های مرتبط حضور یافته‌اند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: به دستور وزیر اقتصاد، انتخابات فرمایشی شرکت‌های سهام عدالت لغو شد و ساختار جدیدی برای این اتحادیه شکل گرفت تا خواسته‌های ۳۵۲ شرکت تعاونی سهام عدالت در اتحادیه مربوطه منعکس شود.
وی ادامه داد: در دولت قبل ۱۲ هزار میلیارد تومان از سرمایه سهام عدالت نگهداری شده بود و معلوم نبود که کجاست.
سعادتی در خصوص تفاوت اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت با کانون شرکت‌های سرمایه گذار استان‌ها گفت: تعاونی‌های سهام عدالت مربوط به آن دسته از سرمایه گذارانی می‌شوند که روش غیر مستقیم را برای آزادسازی سهام عدالت انتخاب کرده بودند اما کسانی که روش مستقیم را انتخاب کردند عضو کانون شرکت‌های سرمایه گذاری استان‌ها هستند.
رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور در خصوص موضوع سهام عدالت حساس است و شخصاً آن را پیگیری می‌کند تصریح کرد: آئین نامه قبلی سهام عدالت از سوی سازمان بازرسی و دادستانی غیر قانونی اعلام شد و قرار است ظرف مدت یک ماه آئین نامه جدید مجدداً تهیه و ابلاغ شود.
به گفته نماینده مجلس یازدهم تاکنون سرمایه‌ای به تعاونی‌های سهام عدالت داده نشده بود ولی قرار است از این پس مدیریت پرتفوی سهامداران در اختیار این شرکت‌ها قرار داده شود. همچنین نهادهایی مانند اتاق تعاون، وزارت تعاون، اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت، سازمان بورس و شورای عالی بورس به عنوان نهادهای ناظر بر فعالیت تعاونی‌های سهام عدالت نظارت خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: قرار نیست نام نویسی مجدد از جاماندگان سهام عدالت داشته باشیم و در این مرحله فقط خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که پیش از این سهام عدالت نداشته اندو لیست آنها مشخص شده، مشمول دریافت این سهام خواهند شد.
رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس تاکید کرد: لغو اختیارات نامحدود سازمان بورس در خصوص تعیین تکلیف سهام عدالت را پیگیری می‌کنیم چون معتقدیم این برداشت آنها، تفسیر غیر قانونی سازمان بورس از نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور در خصوص سهام عدالت است.
آیین نامه قبلی سهام عدالت لغو شد/ تهیه آیین نامه جدید ظرف یک ماه
 
کد خبر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲