تاریخ انتشاردوشنبه ۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۲
کد مطلب : ۴۶۲۶۶۹
نفوذ گسترده رژیم صهیونیستی بر رسانه‌های بزرگ تولیدکننده محتوا در سطح جهان به سطحی رسیده که از نگاه افسران سابق موساد این نفوذ، امری حیاتی برای رژیم صهیونیستی و ادامه بقای آن محسوب می‌شود.
۱
plusresetminus
جاسوسان جدید موساد از طریق کدام رسانه‌ها جذب می‌شوند؟

به گزارش بلاغ به نقل از واشنگتن پست، جاسوسان سابق موساد در این‌باره می‌گویند: موساد شمار زیادی برنامه‌های تلویزیونی، فیلم و سریال دارد که وجهه این سازمان را بهبود بخشیده و از موساد، ‌نمایی رویایی به مخاطبان ارائه می‌دهد. بر این اساس، در این تولیدات رسانه‌ای، جاسوس موساد یک شخصیت خاص و برجسته نمایش داده می‌شود که به طور جدی در شبکه‌های اجتماعی حضور دارد و از لحاظ مجهز بودن به فناوری‌های روز جهان در بالاترین سطح قرار دارد. در واقع در این تولیدات رسانه‌ای سعی می‌شود چهره واقعی و تروریستی موساد پنهان مانده و مسائل ساختگی و مثبت به مخاطبان ارائه شود. از جمله نتفلیکس؛ این شرکت آمریکایی تولید‌کننده فیلم و سریال که از مشهورترین برندها در این زمینه محسوب می‌شود، یکی از اصلی‌ترین کانال‌های انتشار داستان‌ها و روایت‌های مدنظر موساد است. نتفلیکس از لحاظ محتوایی و ژانر متنوع‌ترین تولیدات رسانه‌ای را در خدمت اهداف رژیم صهیونیستی منتشر می‌کند. فیلم، سریال، مستندهای کوتاه و بلند و... از جمله محتوای منتشر شده از سوی نتفلیکس در نشر روایت صهیونیستی به مخاطبان مختلف در سطح جهان است.

همچنین اپل تی‌وی پلاس؛ اخیراً سریالی اسرائیلی تحت عنوان «تهران من» را که به موضوع جاسوسی از ایران مرتبط است، پخش کرده است. این تولید‌کننده محتوای رسانه‌ای همچنین درصدد ساخت مجدد سریالی اسرائیلی تحت عنوان «پرچم اشتباهی» است که به موضوع ترور محمود المبحوح در دبی پرداخته است.
به علاوه، Hulu که نسخه اسرائیلی و اولیه سریال «پرچم اشتباهی» در ارتباط با ترور محمود المبحوح در دبی از این شبکه پخش می‌شود.
HBO MAX نیز اخیراً حق پخش مستند چند قسمتی اسرائیلی تحت عنوان «سرزمین اشک‌ها» را که روایت رژیم صهیونیستی در ارتباط با جنگ اکتبر ۱۹۷۳ را ارائه می‌دهد، خریداری کرده است.
با رشد و توسعه فزاینده بخش فناوری‌های نوین و شبکه‌های اجتماعی در جهان، عناصر وابسته موساد به طور گسترده وارد روند تاسیس شرکت‌های فناورانه و پیشرو شده‌اند که WAZE، WIX، Viber تنها سه نمونه از مهم‌ترین این اپلیکیشن‌ها محسوب می‌شوند. موساد در راستای افزایش نفوذ در جهان و جذب جاسوسان جدید به طور جدی وارد روند رقابت با شرکت‌های بزرگ جهت جذب مغزهای فناوری‌های نوین و شبکه‌های اجتماعی می‌شود تا در این عرصه‌ها تاثیرگذاری بیشتری داشته و اهداف خود را محقق کند. آوائیر آوراهام افسر سابق موساد و مدیر فعلی یکی از استودیوهای تولید فیلم در ‌هالیوود در این‌باره می‌گوید: ماموریت‌های موساد در تولید محتوای سرگرم‌کننده در واقع میراث ما را ارائه می‌دهد، ما به جاسوسان بیشتری نیاز داریم و بدین منظور باید روی نسل آینده سرمایه‌گذاری کرده و تصویری از موساد به آنها ارائه دهیم که مایه فخر و مباهات‌شان شود. ایسان شور روزنامه نگار صهیونیست نیز در این باره گفت: پیش از این نفوذ گسترده ما به‌ هالیوود رسیده بود، اما هم‌اکنون نتفلیکس نیز در خدمت ماست؛ گویی که سینما و تلویزیون آمریکا به بخشی از میراث سرویس اطلاعات اسرائیل موساد تبدیل شده است. یارا هواری تحلیلگر و روزنامه‌نگار فلسطینی در این‌باره می‌گوید: ارائه تصویری نژادپرستانه از اعراب و تمجید اسرائیل، رخداد جدیدی در صنعت سینما و تلویزیون جهانی نیست، اما مسئله مهمی که اخیراً به طور فزاینده‌ای افزایش یافته، تولید فراوان محتوایی است که تصویری بسیار مناسب و رویایی از سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی ارائه می‌دهد و در مقابل در نمایش تصویر فلسطینی‌ها شیطنت کرده و آنها را تهدیدی برای امنیت بین‌المللی معرفی می‌نماید!
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴