مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

جهاد و تلاش‌های مُبلغان باید دقیق و هدفمند باشد

تاریخ انتشارشنبه ۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹
کد مطلب : ۴۶۲۶۴۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به رهنمود مقام معظم رهبری در خصوص جهاد در میدان، گفت: ما مبلغان، اگر به مختصات میدان ناآگاه باشیم، جهاد و تلاش‌های ما دقیق و هدفمند نخواهد بود.
۰
plusresetminus
جهاد و تلاش‌های مُبلغان باید دقیق و هدفمند باشد
به گزارش بلاغ، حجت الاسلام محمدمهدی شریف تبار در همایش ضرورت شیوه‌های جهاد تبیین در محلات ویژه امامان محلات روستایی و پایگاه‌های طرح تحول اجتماعی، ضمن بیان اهمیت استفاده از منابع و محتوای جهاد تبیین اظهار کرد: امروز حوزه‌های ارسال و انتقال پیام و خبر سرعت فزاینده دارد و فاصله‌های انتقال پیام از بین رفته است.

وی با اشاره به تولید محتوا در اندیشکده های آمریکایی و اروپایی، خاطرنشان کرد: امروز تولیدکننده محتوا مستقیماً با مصرف کننده ارتباط گرفته است، تولید کننده محتوا در اندیشکده های آمریکایی و اندیشکده های اروپایی، با زدن یک دکمه تأیید، خبر و محتوای مدنظر خود را به مصرف کننده مستقیم می‌رسانند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران افزود: فعالیت‌های رسانه‌ای و محتوایی استکبار، کار در عملیات تبلیغ و تبیین را پیچیده‌تر می‌کند، بنابراین اقتضائات، رزمنده یا مجاهد میدان، به عنوان مبلغان این عرصه باید این مختصات را بشناسد.

شریف تبار با اشاره به رهنمود مقام معظم رهبری در خصوص جهاد در میدان، ادامه داد: ما مبلغان، اگر به مختصات میدان ناآگاه باشیم، جهاد و تلاش‌های ما دقیق و هدفمند نخواهد بود زیرا مقام معظم رهبری فرمودند هر تلاشی جهاد نیست، آن جهادی مورد نظر است که ضمن دارا بودن ویژگی اخلاص و ایمان، شناخت از ادوات و میدان مبارزه است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، میدان تبلیغ را میدان مبارزه و جهاد، عنوان کرد و خاطر نشان کرد: جنگ امروز، جنگ روایت‌ها است، تاریخ اسلام سرشار از منابع روایی صریح، صحیح و مستنداتی است که می‌تواند گره گشای بسیار از مشکلات و موانع باشد و امروز بهترین سلاح تبیین، عرصه تبلیغ و روایتگری به موقع، صریح برای دفاع از حریم اسلام و دین است.

شریف تبار خطاب به مبلغین و امامان محلات روستایی با بیان اینکه روایتگری صحیح در عرصه جهاد تبیین، چراغ راه فعالیت‌های فرهنگی و احتماعی است، خاطرنشان کرد: صفحات پر بهایی از مبلغین عرصه تبلیغ در زمان ائمه اطهار (ع) نگاشته شده است، اگر نهچ البلاغه را مرور کنیم در آن جریانات صفین و نهروان ببینیم، آن خطابه‌ها راهگشای مسائل امروز ما است زیرا وقتی می‌گوئیم این عمار، خصوصیات شخصیت عمار را نیز ببینیم که در شرایط سخت جنگ، عرصه تبیین را رها نکرد و در میان انبوهی از شبهات به دنبال رفع شبهه بود و در این مسیر مصداق ولا خوف علیهم و لاهم یحزنون بود.

در ادامه این همایش توجیهی، آموزشی حجت الاسلام محمد رمضانی و حجت الاسلام رفیعی از اساتید دوره به دو موضع اهمیت و ضرورت جهاد تبیین بر اساس آیات و روایات و همچنین بحث نشاط اجتماعی مطالبی را بیان کردند.

یادآور می‌شود، این برنامه دومین همایش استانی ویژه سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی است که در سالن اجتماعات شهید آوینی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با حضور امامان محلات روستایی و طرح تحول پایگاه‌های اجتماعی مازندران برگزار شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲