فرمانده سپاه کربلا اعلام کرد:

سپاه پیشقدم در کاهش مصرف برق

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۱
کد مطلب : ۴۶۲۵۸۶
فرمانده سپاه کربلا گفت: سپاه در امر کاهش مصرف برق پیشقدم شده و تلاش کرده تا با استفاده از همه ظرفیتها، کاهش مصرف برف دراستان اتفاق بیفتد و مشلکی برای مردم پیش نیاید.
۰
plusresetminus
سپاه پیشقدم در کاهش مصرف برق
به گزارش بلاغ، سردار سیاوش مسلمی در رزمایش سراسری مدیریت مصرف آب و برق (صرفه جویی در مصرف) به همت سپاه کربلا و شورای انسجام بخشی مدیریت برق و آب استان مازندران که با حضور حسینی پور  استاندار مازندران و مدیران دستگاه‌های اجرایی متولی در سالن اجتماعات غدیر ستاد سپاه کربلا برگزار شد با اشاره به شعار سپاه مبنی بر مردم یاری، مردم داری و مردم نوازی، گفت: با توجه به چالش اساسی در حوزه برق و آب، تفاهم نامه‌ای بین ستاد کل نیرو‌های مسلح و وزارت نیرو منقعد شد تا کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق را در کل کشور داشته باشیم.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه برای کاهش مصرف برق در استان از ظرفیت استانداری و دیگر نهادها، استفاده کردیم، افزود: کاهش مصرف برق در استان مازندران به بصورت پایلوت در حال اجرا است تا همه مردم بتوانند از نعمت برق برخوردار شده و شاهد کمترین میزان ساعت خاموشی برق در استان باشیم.

مسلمی در ادامه با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته به خاطر عدم برنامه ریزی درست شاهد خاموشی‌های گسترده بودیم که ناراضایتی مردم را در پی داشت، خاطرنشان کرد: سپاه در امر کاهش مصرف برق پیشقدم شده و تلاش کرده تا با استفاده از همه ظرفیتها، کاهش مصرف برف دراستان اتفاق بیفتد و مشلکی برای مردم پیش نیاید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مازندران نیز زیرساخت های آبی موجود در استان مازندران را برای ۳ میلیون و ۹۵۸ هزار نفر جمعیت بومی دانست و گفت: ارائه خدمات بهینه به جمعیت ۱۵ تا ۲۰ میلیونی شناور این خطه از شمال کشور نیازمند اعتبارات ملی است.

بهزاد برارزاده با بیان اینکه صدا و سیما نقش مهمی در فرهنگ سازی استفاده بهینه مصرف آب دارد، اظهار کرد: زیرساخت های آب و فاضلاب استان برای ۳میلیون و ۹۵۸ نفر جمعیت ایجاد شده است اما در پیک مصرف جمعیتی به استان سر ریز می شود و این زیرساخت جوابگوی این میزان مصرف نیست.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مازندران با بیان اینکه استفاده از آب های سطحی با همراهی استاندار مازندران و فرمانده سپاه کربلا در دست اقدام است، گفت: از نکا تا گلوگاه توانایی حفر جاه نداریم و باید از آب های سطحی استفاده کنیم.

 وی با بیان اینکه سد گلورد آب دارد اما مردم شرق استان تشنه هستند، افزود: زیرساخت ها و تجهیزات استان جوابگوی تامین آب نیست.

 برار زاده با بیان اینکه ۸۱.۶درصد آب صرف کشاورزی می شود و باید به زیر ساخت ها توجه شود، گفت: ۲۰ شهر و ۲۰۰روستا در استان دارای تنش آبی هستند.

 وی با بیان اینکه مبارزه از اصراف آب را در حوزه جهاد تبیین پیگیر هستیم،خاطرنشان شد: ضروری است در مصرف آب تغییر رفتار دهیم و آب را درست و بهینه مصرف کنیم.

 برارزاده با اشاره به اینکه جایگزینی برای آب وجود ندارد و منابع آب شیرین در دسترس بسیار ناچیز است، تاکید کرد: بیش از ۹۰ درصد آب آشامیدنی مازندران از اعماق بیش از ۱۰۰ متری زیرزمین برداشت می شود که جایگزین شدن آن بیش از ۱۰۰ سال زمان نیاز دارد، بنابراین باید قدر این نعمت بی بدیل الهی را بدانیم و تنها با ۲۰ درصد صرفه جویی در مصرف، از هدررفت آب جلوگیری کنیم.

 وی بیان کرد: در مازندران فقط 12 درصد از آبهای سطحی استفاده می شود و 88 درصد آب آشامیدنی مورد نیاز از 373 دهنه چشمه و 729 حلقه چاه تأمین می گردد که با وجود 62 هزار حلقه چاههای دیگر در مجاورت چاههای آب آشامیدنی، به شدت سفره های زیرزمینی کاهش یافته است.

 برارزاده با اشاره به وجود 2922 روستا با یک میلیون و 352 هزار نفر جمعیت در مازندران، ادامه داد: از این تعداد 1680 روستا با 980 هزار نفر تحت پوشش خدمات شرکت هستند و 1242 روستا با 370 هزار نفر به صورت هیأت امنایی اداره می شوند که ضروری است شوراها و دهیاران نسبت به تحویل مدیریت آب روستا به متولی اصلی یعنی شرکت آب و فاضلاب اقدام کنند.

 وی یادآورشد: از سال گذشته با تخصیص اعتبارات محرومیت زدایی در قالب طرح قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای روستاها 19 پروژه برای آبرسانی به 200 روستا در دست اجرا است که در فاز دوم این طرح 350 روستا الحاق شد در همین راستا از مجموع 350 میلیارد تومان اعتبار تخصیصی برای اجرای خطوط انتقال و احداث مخازن ذخیره در کشور مبلغ 445 میلیارد تومان برای احداث مخازن در شهرهای مازندران در قالب طرح شهید سلیمانی کلید خورد که البته در کنار این طرحها از ظرفیت خیرین، بنیاد برکت و مشارکت شهرداریها و دهیاریها نیز استفاده می کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما