تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۴۶۲۵۷۳
سی‌وسومین جلسه علنی شورای ششم در حالی با محوریت بحث و بررسی در خصوص تفریغ بودجه سال 1400 شهرداری ساری انجام شد که در نهایت تنها با کلیات آن موافقت شد و بررسی جزئیات آن به دلایل ابهامات و اشکالات وارده به آینده موکول شد.
۰
plusresetminus
تصویب کلیات تفریغ بودجه 1400 شهرداری تا ایرادات متعدد به جزئیات/سال گذشته 540 میلیارد تومان بابت حقوق پرسنل پرداخت شد
به گزارش بلاغ؛  سی‌وسومین جلسه علنی شورای ششم که با حضور تمامی 9 عضو و معاونان مالی شهرداری ساری در صحن شورا برگزار شد، با محوریت بحث و بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص تفریغ بودجه سال 1400 شهرداری ساری انجام شد که همراه با حاشیه‌هایی نیز بود.

پرویز شعبانی رئیس شورای شهر ساری در ابتدای این جلسه و در سخنان پیش از دستور خود بر لزوم رعایت احترام کارکنان شهرداری با اربا‌ب‌رجوع و تنی چند از اعضای شورای شهر ساری تاکید کرد و گفت: حادثه تلخ ساختمان متروپل آبادان درواقع یک هشدار جدی برای رعایت کامل اصول ایمنی در ساخت‌وسازها بود که باید شهرداری ساری نظارت بر مقاوم سازی را با جدیت بیشتری دنبال کند، چرا که هر گونه سهل‌انگاری، خسارات جبران ناپذیر مالی و جانی را در پی خواهد داشت.

وی در ادامه بر لزوم ساماندهی دستفروشان در مرکز مازندران تاکید کرد و گفت: این ساماندهی باید به ویژه در خیابان اصلی شهر همچون خیابان قارن و فرهنگ صورت گیرد و بدیهی است تمامی دستگاه‌های متولی ملزم به همکاری هستند.

رئیس شورای شهر ساری در ادامه به اولین دستور جلسه در خصوص نامه مورخه یکم خردادماه شهردار ساری با موضوع تفریغ بودجه شهرداری ساری در سال 1400 اشاره کرد و گفت: پایان خردادماه مهلت اتمام نهایی تفریغ بودجه است و بایستی با رفع اشکالات، این موضوع به تایید برسد و باید در این جلسه به تصمیم برسیم.

سبحان بخشی نائب رئیس و رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر ساری با بیان ایراد در خصوص تفریغ بودجه سال گذشته شهرداری ساری، اظهار کرد: تراز مالی ارائه شده با تفریغ بودجه اعلام شده تفاوت دارد و اعداد اعلام شده تناسبی با یکدیگر ندارند و این گزارش خلاف واقع به شورای شهر ساری است.

وی افزود: شهرداری در این گزارش به درآمد 714 میلیاردی و هزینه 709 میلیاردی اشاره کرده است و اکنون سوال اینجا است که با 5 میلیارد باقیمانده چگونه حقوق چند برابری فروردین را پرداخت کردید؟ پایان سال گذشته موجودی در حساب شهرداری چه میزانی بوده است؟

نائب رئیس ششمین دوره شورای شهر ساری، خاطرنشان کرد: تراز و تفریغ شما با هم سنخیتی ندارد و اعداد متفاوت است و حال توقع دارید که شورا ظرف سه روز آن را بررسی کند.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر ساری، ادامه داد: ما بارها تذکر دادیم که چک‌های باقیمانده از گذشته را یا تعیین تکلیف و یا امحا کنید که متاسفانه تا به امروز، ترتیب اثری داده نشد.

بخشی تاکید کرد: بنا بر قانون باید حداقل 40 درصد هزینه‌هیا شهرداری از محل بودجه سالانه، صرف پروژه‌های عمرانی شود، بر این اساس از بودجه 717 میلیاردی باید حداقل 280 میلیارد آن صرف پروژه‌های عمرانی می‌شد نمایندگان شهرداری حاضر در جلسه پاسخ دهند که چه پروژه‌های عمرانی را در شهر اجرا کرده‌اند.

وی تصریح کرد: متاسفانه علیرغم تذکرات فراوان اما از ابتدای امسال تاگنون برنامه‌ای توسط شهرداری به شورا ارائه نشده است و ما اصلا نمی‌دانیم طی سه ماه گذشته چه اقداماتی انجام داده‌اید؛ اصلا در سه ماه آینده چه اقداماتی می‌خواهید انجام دهید و اکنون یک چهارم از سال گذشته است و نباید به همین منوال ادامه پیدا کند.

نائب رئیس ششمین دوره شورای شهر ساری، عنوان کرد: شما انحرافات‌ در حوزه عمرانی نظیر پارک‌های ورزشی، غسالخانه، مرکز آموزشی، تملک پل تا پل را خودتان به وجود آوردید، در ادامه 150 میلیون تومان وام تصویب کردید و سپس اصلاحیه زدید و حتی همین اصلاحیه را هم به ما اعلام نکردید.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر ساری، ادامه داد: چطور می‌شود در ردیف 60 بودجه با وجود تعیین رقم  56 میلیاردی در خصوص حفظ و نگهداری فضای سبز اما شهرداری بیش از 100 میلیارد تومان هزینه کرده است و همین امر را در ردیف 22 عمرانی قرار داده‌اید؟ همین اتفاق در ردیف 250 نیز رخ داده است و دو برابر اضافه هزینه کرده‌اید.

بخشی مطرح کرد: برای اجرای پروژه‌های عمراین طی سال جاری چه برنامه‌هایی دارید؟ آیا می‌خواهید به صورت روزمره حقوق بدهید و کارهای روزمره را انجام دهید در نبود شورا و شهردار هم در گذشته این اقدامات انجام می‌شد؛ با کارهای نمایشی، کاری از کار عمرانی پیش نمی‌رود.


سید حسن احمدی دیگر عضو شورای شهر ساری نیز در این جلسه گفت: بر اساس ماده 68 قانون شهرداری‌ها باید همراه با نامه ارائه شده شهرداری تمامی اسنادها هم باشد و میزان دخل و خرج نسبت به لایحه بودجه باید در اختیار شورا باشد که این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: ما باید ببینیم آیا می‌شود پس از پایان خرداد هم به تایید برسانیم یا خیر، چرا که بالاخره از وظایف ما است و نمی‌خواهیم پس از تصویب با ایراد حسابرسی هم مواجه شویم که برای شورا ضعف محسوب می‌شود.

عضو شورای شهر ساری، خاطرنشان کرد: یقینا تفریغ بودجه در این جلسه و حتی تا چند روز آینده هم به نتیجه نمی‌رسد و باید در شرایط موجود به یک راهکاری دست پیدا کنیم و اینکه بیایم جزییات یا کلیات آن را تصویب کنبم هر چند نمی‌توانیم جزییان طرح را مصوب کنیم چرا که تا تک به تک اسناد بررسی نشود نمی‌توانیم تایید کنیم.

احمدی تاکید کرد: البته ایراد به شورای شهر هم وارد است و ما باید یکم خردادماه به شهرداری اخطار می‌دادیم که چرا تحویل نداده است و چون این کار را نکردیم پس ضعف از شورا هم است.

در ادامه این جلسه کیا علیزاده معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری ساری و محمود یوسف‌نژاد مسئول واحد درآمد، مالی و امور اداری شهرداری ساری، به دفاع از کلیات تفریغ بودجه 1400 شهرداری ساری در پاسخ به اظهارات انتقادی سبحان بخشی پرداختند.

از نکات حائز اهمیت در این دفاعیه می‌توان به سهم هزینه 540 میلیاردی از بودجه 717 میلیاردی شهرداری ساری به حقوق کارکنان و نیز ادعای رسیدن پروژه‌های عمرانی شهرداری به 50 درصد اشاره کرد.

گفتنی است در پایان این جلسه با پیشنهاد پرویز شعبانی رئیس شورا مبنی بر به رأی گذاشتن تصویب کلیات و بررسی جزئیات طی روزهای آتی، با اکثریت آرا موافقت شد و در نهایت با کلیات تفریغ بودجه 1400 شهرداری ساری موافقت شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴