تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۴۶۲۵۵۴
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ۱۱ هزار شهید گلگون‌کفن که گلستانی از لاله‌های غیرت و وفاداری را با عطر دل‌انگیز شهادت در پیش چشمان‌مان قرار داده است نشان از غیرت، مردانگی، وفاداری، شکوه و عظمت عشایر است.
۰
plusresetminus
آمریکا می‌خواست ملت ایران را افسرده، مطیع و برده سیاسی خود کند
به گزارش بلاغ، سردار حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در اختتامیه اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور، اظهار کرد: معتقدم هر جامعه  و هر قوم و ملتی بازتاب طبیعتی است که در آن زندگی می کنند.

وی افزود: اینجا گلستانی است از گل های رنگارنگ و زیبای جامعه عشایری کشور که حداقل از ۲۶ استان کشور این  رنگین کمان زیبا و دل انگیز و جذاب و روحیه بخش از عشایر سایر استان های کشور شکل گرفته است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: عشایر بختیاری، عرب، سیستانی،بلوچ و کرمانی و.... انسان را به یاد آیات زیبای قرآن می اندازد، این شئون مختلف، اطلس پرتراکم با آداب و رسوم، سنت ها و آداب مختلف نشانه های اعجاز خلقت است که یک جغرافیای دل انگیز از اخلاص، ساده زیستی، تلاش و مجاهدت ساخته است.

سلامی عنوان کرد: عشایر رنگ و طبیعتی را که با آن مانوس و هم نشینند را به خود گرفته اند و قله های بزرگ را فتح کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: عشایر مانند قله های سرافزار، باشکوه و مقتدر هستند که برای همه ما افتخار محسوب می شوند، این خصلت را از کوه هایی که در آن حرکت می کنند آموختند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: سینه های ستبر آن ها برای دفاع از اسلام سخت است در حالی که قلب هایی که در این سینه ها است رقیق و مهربان است، همانند آسمان آبی و صاف و خالص، نگاهشان همواره به آسمان است و رزقشان را از خدا طلب می کنند.

سلامی بیان کرد: نام مبارک حضرت ابالفضل العباس (ع) جز محبوب ترین نام نزد عشایر است، می توان توصیفاتی دقیق از شخصیت ایشان به عمل آورند.

وی تاکید کرد: ۱۱ هزار شهید گلگون کفن که گلستانی از لاله های غیرت و وفاداری را با عطر دل انگیز شهادت در پیش چشمانمان قرار داده است نشان از غیرت، مردانگی،  وفاداری، شکوه و عظمت عشایر است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: حقا که عشایر در کلام امام و رهبر ذخایر انقلاب هستند و مانند دریای مواج اما آرام، صبور و شکیبا همانند طبیعت سخاوتمند و کریم اند.

سلامی ادامه داد: صفای باطن، صراحت در کلام، زیبایی لباس، پوشش و شکوه در حماسه آفرینی، این جماعت را ،قدرتمند، موثر و محبوب خداوند و رهبر قرار داده است.

وی عنوان کرد: حیات و زندگی ما، حاصل شهادت، مردان و زنان عشایر است .

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: هیچ کشوری در میان انبوهی از دشمنان ایمن نمی مانند و نمی توانند در میان آتش از شرارت دشمنان بدون مقاومت و ایستادگی شهید دادن و جانباز دادن و... به جامعه‌ای امن برسند.

سلامی تصریح کرد: ما هیچ حرفی نداشتیم جز اینکه می گفتیم پروردگار ما خدا است، اما آمریکایی ها می خواستند ما آنان را سجده کنیم و در لباس فرعون به دنبال سجده مسلمانان به سمت خودشان بودند، آن ها می‌خواستند ما را عقب مانده، افسرده، مطیع و برده سیاسی خود کنند و ثروت های مادی و معنوی مسلمانان رابه غارت ببرند.

وی با اشاره به اینکه قرآن به مومنانی که در کنار رهبرشان ایستاده اند درود می فرستد، یادآور شد: دشمنان ما در حال هزیمت هستند و دستاورد شهیدان شما حجتی بر استقامت ما است، مگر می توان ۱۱ هزار شهید عشایر در خاک خفته باشند و عشایر راهشان را ادامه ندهند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این ایستادگی است که سختی را آسان می‌کند و خداوند وعده آسانی بعد از سختی را به مؤمنان داده است.

سلامی با بیان اینکه جهاد عامل سعادت است، افزود: اگر مردمانی از جهاد روی برگردانند، خدا بر آن ملت لباس ذلت می پوشاند.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه رشادت عشایر که هم در دوران طاغوت در خط مقدم مبارزه با استبداد بودند و هم در دوران دفاع مقدس در جبهه حق علیه باطل مشهود بود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: مردم امروز خبرهای مربوط به جامعه سیاسی صهیونیسم را بشنوید و فروپاشی آن را ببینید، آمریکا امروز به فکر فرار و هزیمت آبرومندانه است، اما ما می‌گوییم آمریکا در جایی که از مناره های مساجدش فریاد الله ‎اکبر سر داده می شود جایی برای ماندن ندارد.

سلامی با بیان اینکه تاریخ این کشور سرشار ازپیروزی است یادآور شد: هرجا ما با دشمنان مواجه شدیم، آن‌ها عقب می‌نشستند، امروز دشمن افسرده، بی‌رمق و سرگردان اما زخمی و با کینه‌ای عمیق به دنبال ضربه زدن به انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان باورشان نمی شد ۴۴ سال این ملت در یک مبارزه مستمر باقی بمانند و بعد از ده‌ها سال اینگونه مقتدر بماند، دشمن عاجز، امروز به مشتی خیانتکار پناهنده به دشمن یعنی کسانی که شیرخوار دشمن هستند و از سینه او شیر می خورند و گاهی به زبان ما سخن می گویند اما کلام دشمن را ترجمه می کنند روی آورده و خیال می کنند می توانند قلب ها و مغزهای مردم را کنترل کرده، مردم را از نظامی که خودشان با خون شهیدانشان پرورش دادند جدا کنند.

سلامی گفت: پناهندگانی که با دشمن هم دست هستند دروغ می گویند و دشمن را تحریک به تحریم ایران می کنند تا دارو به بیماران ما نرسد و مردم را گرسنه نگه دارند اما این خیال باطل است، مردم می دانند منافقان، مشرکان و هم دستانشان اراجیف می‌گویند خیرخواه ملت ما نیستند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: آرزوی ما این است که در پیشگاه این ملت قربانی و فدا شویم، تا ملت بماند و بدرخشد و زیبا و دل انگیز آرمان هایش را به پیش ببرد، این ملت و این کشور در حال قدرتمند شدن است و به زودی جز قدرت های بزرگ خواهیم بود، این حقیقت در حال تجلی است.

سلامی یادآورشد: شهادت ثمری ابدی دارد، مرگ نیز آغاز حیاتی جاودان و شکوه و عظمت انسان و پرکشیدن و به معراج رفتن تا عرش است، این ملت با شهادت سعادت یافته است.

وی اظهار کرد: هرگز کسی در حال تعالی انقلاب خسته نمی شود و جهاد به ما روحیه می دهد، ملتی که دشمنی بزرگ دارد، بزرگ می شود، منطق رویارویی با دشمنان بزرگ، قوی شدن عضلات اسلام است، هیچ عظمتی در عالم تصادفی به دست نمی آید و برای یافتن آن باید تلاش و مجاهدت کرد.

سردار سلامی در انتها از تلاش های شبانه روزی میزبانان کنگره به ویژه نماینده ولی فقیه در استان، استاندار چهارمحال و بختیاری، رئیس بسیج مستضعفین، فرمانده سپاه قمر بنی هاشم(ع) و همکارانشان و بسیجیان و ... قدردانی و تشکر کرد.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما