تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
کد مطلب : ۴۶۲۵۰۳
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران از پرداخت حدود 3 میلیارد حقوق معوقه ناجیان غریق استان خبر داد و گفت: تا زمانی که مشکل تامین اعتبار اجرای طرح‌های دریا در استان‌های ساحلی کشور حل نشود، همواره این مشکلات دور از احتمال نیست.
۰
plusresetminus
پرداخت حدود 3 میلیارد تومان حقوق معوقه ناجیان غریق مازندران/استان‌های ساحلی اعتبار ملی می‌خواهد
به گزارش بلاغ؛ هر ساله آمار نجات یافتگان در سواحل استان مازندران، خود حکایت از عملکرد فوق‌العاده افرادی دارد که هر ساله به عنوان ناجی غریق در سخت‌ترین شرایط دریایی و با همه ناملایمات در کنار مردم هستند.

این ناجیان در حالی بسیاری را از غرق شدن در دریا نجات می‌دهند که هر ساله خود در زیر امواجی بلند از مشکلات، غرق می‌شوند.

نقش ناجیان غریق در کاهش تلفات انسانی سواحل دریا در فصل بهار و تابستان بر کسی پوشیده نیست، افرادی که با تکیه بر فن و مهارتی که دارند، جان خود را به خطر می‌اندازند تا خانواده‌ای از سواحل مازندران، خاطره تلخ با خود نبرد، اما نامهربانی‌ها و تعویق در پرداخت حقوق از مهم‌ترین مشکلاتی است که هر ساله آنان را می‌آزارد.

در حالی فصل جدید کاری ناجیان غریق مازندران با اجرای طرح دریا در سواحل استان آغاز شد که بخش قابل توجهی از حقوق ناجیان علیرغم وعده‌های مکرر و چندین باره مسئولان به آنان پرداخت نشده بود.

علی رجبی وندچالی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: خوشبختانه طی روزهای اخیر، حقوق معوق ناجیان غریق استان به حساب آنان واریز شد.

وی افزود: ردیف اعتباری ملی و استانی برای پرداخت حقوق ناجیان غریق، دیده نشده است، لذا از زمانی که مصوب گرفته می‌شود تا زمان پرداخت، زمان زیادی را می‌برد که مشکلاتی از این دست پیش می‌آید.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، خاطرنشان کرد: جا دارد از صبوری و همراهی تمامی ناجیان تشکر و از تاخیر چندین ماهه در پرداخت حقوق عذرخواهی کنم.

رجبی تصریح کرد: امیدواریم مشکل تامین اعتبار اجرای طرح‌های دریا در استان‌های ساحلی کشور حل شود، چرا که تاکنون هیچ طرح جامعی برای این موضوع وجود ندارد و هر ساله این استان‌ها برای تامین اعتبار با مشکلات مواجه می‌شوند.

وی متذکر شد: امسال  یک‌هزار و 200 ناجی غریق در 420 نقطه خطرپذیر استان مستقر می‌شوند.

گفتنی است تاکنون و طی سال‌جاری، با تلاش ناجیان غریق 98 نفر از غرق شدن در دریای مازندران نجات‌ یافتند که از این تعداد  75 نفر آقا و 23 نفر خانم هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما