کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده سپاه کربلا اعلام کرد:

بکارگیری ۴۰۰ نجات غریق بسیجی در طرح ساحل سالم /اجرای برنامه‌های نشاط‌آور در پارک‌های مازندران

28 خرداد 1401 ساعت 18:08

فرمانده سپاه کربلا از بکارگیری ۴۰۰ نجات غریق بسیجی در طرح ساحل سالم خبرداد و افزود:ناجیان غریق بسیجی به اداره کل تربیت بدنی برای حضور در سواحل معرفی شدند.


به گزارش بلاغ، سردار سیاوش مسلمی بااشاره به اهمیت گردشگری در استان، به واسطه زیست بوم آن گفت: یکی از  دغدغه‌های مردم و جریان انقلابی، بحث گردشگری تعالی بخش به ویژه در سواحل است.

فرمانده سپاه کربلا با بیان این مطلب که مجموعه دولت و شخص رئیس جمهور و استاندار مازندران در مسئله گردشگری به  رعایت مسائل شرعی اهتمام دارند، افزود:  جلسات متعددی در استانداری و دستگاه‌های اجرایی در استان برای گردشگری سالم به ویژه بحث سواحل برگزار شد.

مسلمی با اشاره به آزاد سازی سواحل گفت:  گمان آحاد مردم این است در هرجایی سواحل که آزاد شده است می‌توانند برای شنا حضور پیدا کنند، اما به واسطه جریان‌های شکافنده ساحلی در دریای مازندران، همه سواحل برای شنا مناسبت نیست.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه برای شنا، نقاط امن دریا احصا شده است، خاطرنشان کرد: طرح‌های سالمی با امکاناتی از قبیل، نجات غریق ، تیم‌های امدادی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی؛ در برخی از نقاط سواحل ایجاد شده تا گردشگران با خاطری آسوده بتوانند از سواحل استفاده کنند.

مسلمی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه برخی از شهرستان‌ها برخوردار از طرح دریا نبودند، افزود: پیگیری کردیم که برای هر شهرستان طرح ساحل سالم ایجاد شود.

فرمانده سپاه کربلا به استفاده از ظرفیت بسیج، در طرح ساحل سالم هم اشاره کرد و گفت: به تعداد زیادی از بسیجیان علاقمند به حوزه فرهنگی آموزش داده شده تا با اجرای برنامه‌های فرهنگی محیطی نشاط آور برای گردشگران فراهم آوردند.

مسلمی با بیان این مطلب که سپاه، دبیری برنامه‌های فرهنگی در طرح ساحل سالم برعهده گرفته است، خاطرنشان کرد: در حوزه نجات غریق هم از ظرفیت بسیج استفاده شده است.

فرمانده سپاه کربلا از بکارگیری ۴۰۰ نجات غریق بسیجی در طرح ساحل سالم هم خبرداد و افزود:این تعداد ناجیان بسیجی به اداره کل تربیت بدنی برای حضور در سواحل معرفی شدند.

مسلمی در ادامه با اشاره به اینکه دارندگان طرح‌های ساحل سالم باید برنامه‌های متناسب فرهنگی را برای گردشگردان برگزار کنند، خاطرنشان کرد: دارندگان طرح ساحل سالم ملزم هستند از هنر‌های بومی استان مازندران برای نشاط و شادی مردم  استفاده کنند.

فرمانده سپاه کربلا با بیان این مطلب که در طرح‌های ساحل سالم محیط امن همراه با شادی و آرامش خاطر برای گردشگران فراهم می‌شود، اضافه کرد: از گردشگران و مردم استدعاداریم از طرح‌های ساحل برای شنا استفاده کنند چرا که در این مراکز غریق نجات حضوردارد و برنامه‌های متناسب با اداب و رسوم مازندران برگزار می‌شود. گردشگردان باید توجه داشته باشند، اگر خارج از طرح برای شنا استفاده کنند، دچار حادثه می‌شوند.

مسلمی با تاکید بر اینکه در تفرجگاه های جنگل هم خدماتی برای گردشگران فراهم می شود، خاطرنشان کرد: با هماهنگی فرمانداری ها،و بااستفاده از ظرفیت بسیج، تمامی پارک های شهرستان هم ، برنامه های فرهنگی متناسب و نمایشگاه ها برای مردم و گردشگران برگزار می شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 462490

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/462490/بکارگیری-۴۰۰-نجات-غریق-بسیجی-طرح-ساحل-سالم-اجرای-برنامه-های-نشاط-آور-پارک-های-مازندران

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com