تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۴
کد مطلب : ۴۶۲۴۸۶
۰
plusresetminus
آیا نمایندگان مازندران در مجلس نقش تحولی دارند؟
به گزارش بلاغ، مقام معظم رهبری در دیدار صمیمانه با نمایندگان مجلس یازدهم در توصیه هایی به آنان تاکید داشتند نمایندگان در انتصابات دخالت نکنند و این به نفع نمایندگان است. از این رو برخی از نمایندگان بجای چانه زنی برای انتصاب اطرافیان و هم طیفان خود، باید دست بدست هم بدهند که مشکلات استان و کشور را رفع کنند. حال این سوال مطرح می شود که آیا نمایندگان مازندرانی توانسته اند مشکلات استان را رفع کرده و بارقه امید را در دل مردم شریف و زحمتکش کهنه دیار طبرستان ایجاد کنند.

نمایندگان باید بتوانند با استفاده از مزیت ها و ظرفیت هایی که در استان و کشور وجود دارد برای رفع کاستی ها آن منطقه تلاش دوچندانی داشته باشند. مثلاً آیا نمایندگان مازندران توانسته اند از ظرفیت کشاورزی مازندران جهت ارتقای وضعیت بخش های دیگر اقتصاد ازجمله صنعت و خدمات استفاده کنند؟ آیا بورس محصولات کشاورزی در قطب کشاورزی کشور راه اندازی شده است؟ صنایع تبدیلی چه جایگاهی در اقدامات و اولویت های نمایندگان مجلس دارد؟ در استفاده از ظرفیت خدادادی کوه، جنگل، ساحل، دریا و... در بخش صنعت گردشگری چه اقداماتی انجام شد؟ در مجموع آیا سند یا برنامه جامعی برای توسعه استان در بخش های مختلف وجود دارد؟ و نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی تاکنون برای این موضوع اقدامی و ایده ای داشته اند یا خیر؟

اما از نگاه و تحلیل نگارنده باید بگویم خیر؛ نگاه جامعی به این ظرفیت ها و مزیت های اقتصادی استان نشده است و اگر هم بعضی از مخاطبان مخالف این نظرند که چنین نگاهی وجود دارد باید گفت بسیار اندک و جزئی گذراست. متأسفانه نمایندگان استان باید بدانند که دخالت در انتصاب مدیران یا آسفالت کردن چند کوچه و خیابان وظیفه اصلی نماینده مجلس نیست بلکه برخی از اقدامات آنان باعث پایین آمدن شأن نمایندگی می شود.

درحالی که نماینده مجلس باید تحول آفرین و تحول خواه باشد و نباید خود را با کارهایی که دون جایگاه نمایندگی مردم است مشغول کند همانطور که رهبر معظم انقلاب شاخص های نماینده مجلس را مسئولیت پذیری، مردمی بودن، رفتن به دنبال حل مشکلات اساسی کشور، اجتناب جدی از فساد و تبعیض امانتداری و... دانستند، ضروری است که با توجه به ظرفیت‌های استان و فضای مشکلات بجا مانده از دوران‌های قبل خصوصاً دولت قبلی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان برای حل مشکلات با همفکری کنار هم قرار بگیرند و با پیمودن مسیر کارشناسی به دنبال حل مشکلات باشند.
حسین تقوی راد
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰