کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار مازندران:

طرح جامع مبارزه و کاهش اعتیاد تا یک ماه آینده تهیه شود

29 خرداد 1401 ساعت 22:22

استاندار مازندران ضمن اشاره به نبود گزارش دقیقی از وضعیت استان با برش شهرستانی بر تدوین و تهیه طرح جامع مقابله و کاهش اعتیاد در مازندران برای اتخاذ راهکار مناسب تاکید کرد و گفت: یک ساختمان برای راه‌اندازی بزرگ‌ترین کمپ ترک اعتیاد در مازندران شناسایی و در روزهای پایانی کارهای تشریفاتی قرار دارد تا بتوانیم کل استان را پوشش دهیم.


به گزارش بلاغ؛ سیدمحمود حسینی‌پور در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به‌دلیل قرارگرفتن در مجاورت با افغانستان متاسفانه بیشترین آسیب را از منظر مواد مخدر دید و بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: لذا بیشتزین هزینه مبارزه با مواد مخدر را هم از لحاظ مادی و هم از بعد معنوی، جمهوری اسلامی ایران تاکنون داده است.

استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: استان مازندران یک ایران کوچک است و در مقاطع مختلفی مورد تردد انسانی بیشماری است و این تردد بیشمار منشا بسیاری از بزه‌های اجتماعی از جمله مواد مخدر است.

مقام عالی دولت در استان، ادامه داد: این استان با توجه به اینکه یک قطب گردشگری است می‌تواند نقطه امنی برای سوداگران باشد که لذا زحمات دستگاه‌ها را در حوزه‌های گوناگون اجتماعی، انتظامی، امنیتی و قضایی را فراتر از یک نگاه استانی باید دید.

حسینی‌پور، بیان کرد: ما در کریدور شمال-جنوب قرار داریم که ترانزیت مواد مخدر که همواره مورد توجه سوداگران است وجود دارد و متاسفانه از این منظر هم آسیب‌های جدی به استان وارد شده است.

وی عنوان کرد: ابعاد مواد مخدر در استان مازندران باید تبیین شود و اینکه چرا در این استان با وضعیتی که اکنون داریم یک وضعیت مناسبی نیست.

استاندار مازندران، گفت: بنظر می‌رسد دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران و همچنین معاون سیاسی و امنیتی استانداری باید با همکاری سازمان‌های مختلف نیازمند آن هستند که نظام مسائل خود را پیرامون موضوع مواد مخدر، احصا کنند؛ گرچه در گذشته مواردی مطرح شد اما این نظام مسائل نتوانست در واقع دستور اجرائی را در حوزه دستگاه‌های اجرائی استان به خود جلب کند.

مقام عالی دولت در استان، اعلام کرد: در واقع ما سیاست‌های اجرائی‌مان تاکنون به شکست منجر شده است و آمار شدید مبتلایان به مواد مخدر به‌ویژه مواد صنعتی حاکی از این موضوع است.

حسینی‌پور، افزود: ما باید در شناسایی دردی به‌نام مواد مخدر، بیشتر تلاش کنیم تا درمانی متناسب با شناخت اصلی این بیماری، تجویز کنیم.

وی مطرح کرد: چرا باید استان مازندران دارای رتبه بالایی در استفاده از مواد مخدر شیشه داشته باشد؟ چه کسانی این مواد را وارد استان کرده‌اند؟ این موضوعات، نکات مهمی است.

استاندار مازندران، تاکید کرد: مجموعه سیاست‌هایی که تاکنون از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اعمال شد، بنظر می‌رسد که ما باید متناسب با وضعیت هر استانی، یک سیاست‌های مجزایی را داشته باشیم.

مقام عالی دولت در استان، اذعان کرد: یکی از موضوعاتی که پس از شناخت مسئله باید روی آن کار کنیم این است که باید بدنبال افزایش مراکز حرفه‌ای ترک اعتیاد در استان باشیم و اکنون عمده این مراکز، خارج از استانداردهای ستاد مبارزه با مواد مخدر است و بنابر نیازی که جامعه پیدا کرد، برخی از افراد این مراکز را ایجاد کردند و باید به سرعت این مراکز، استانداردسازی شوند.

حسینی‌پور، اضافه کرد: نکته بعدی، همدلی، همکاری و هماهنگی است که باید در بین همه دستگاه‌های عضو این ستاد اتفاق بیفتد و موضوع مبارزه با مواد مخدر باید فراتر از ماموریت معمول دستگاه‌ها، موضوعیت داشته باشد و باید همه امکانات را برای حل این موضوع، پای کار بیاوریم.

وی اظهار کرد: یکی از دلایل اینکه علیرغم تمایم تلاش‌های انجام گرفته، آن ضرب آهنگ لازم صورت نگرفته است، این است که این موضوع دارای متولیان متعددی در کشور است و هنوز آن یکنواختی در مدیریت این موضوع، اتفاق نیفتاده است.

استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: ما در استان مازندران، باید تلاش کنیم تا موضوع اعتیاد را به شدت به سمت کاهش ببریم.

مقام عالی دولت در استان، تصریح کرد: ما اکنون یک گزارش دقیقی از وضع موجود اعتیاد در استان نداریم، هرچند گزارش‌های متعددی وجود دارد و لذا نیاز است که یک گزارش دقیق با برش شهرستانی از وضعیت اعتیاد تهیه شود.

حسینی‌پور، عنوان کرد: سامانه‌هایی که باید برای این امر، فعال شود باید مشخص شود تا ضمن خود اظهاری، دسترسی برخی از افراد نیز برای ارائه گزارش و اطلاع، تسهیل شود.

وی بیان کرد: در جلسه آتی که حداکثر تا یک ماه دیگر باید تشکیل شود، یک طرح و گزارش دقیق با برش شهرستانی از وضع موجود اعتیاد در استان تهیه شود تا در جلسه آینده بتوانیم راهکار و تصمیم ویژه‌ای برای کاهش اعتیا در استان، اتخاذ کنیم.

استاندار مازندران، افزود: یک ساختمان برای راه‌اندازی بزرگ‌ترین کمپ ترک اعتیاد در مازندران شناسایی و در روزهای پایانی کارهای تشریفاتی قرار دارد تا بتوانیم کل استان را پوشش دهیم تا دیگر در خصوص درمان معتادان با مشکلی مواجه نباشیم.

مقام عالی دولت در استان، گفت: باید موضوع اعتیاد در استان درمان شود و راهکارهای متعددی در این راستا در دست بررسی است و بنا است این استان سبز، از وجود معتاد پاک شود و به یک الگو، مبدل شود.

حسینی‌پور، با بیان اینکه جولان اعتیاد در این استان، قابل قبول نیست، متذکر شد: تمامی دستگاه‌ها باید طرح‌های عملیاتی خود را اعلام کنند و باید با طرح حرکت کنیم و دچار روزمرگی نشویم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 462470

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/462470/طرح-جامع-مبارزه-کاهش-اعتیاد-یک-ماه-آینده-تهیه-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com