در ایام دهه کرامت انجام شد؛

آغاز ساخت پروژه بیت‌الرضا(ع) در بابل

تاریخ انتشارجمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸
کد مطلب : ۴۶۲۳۱۴
در آستانه ولادت امام علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع)، مراسم آغاز پروژه ساخت بیت‌الرضا(ع) بابل و مرکز خدمت رضوی این شهرستان با حضور مسئولان آستان قدس رضوی، اعضای مرکز خادمیاری و مردم عاشق اهل‌بیت برگزار شد.
۰
plusresetminus
آغاز ساخت پروژه بیت‌الرضا(ع) در بابل
به گزارش بلاغ، همزمان با آخرین روزهای دهه کرامت و نزدیک شدن به برنامه‌های ویژه میلاد علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) امام مهربانی‌ها، مراسم آغاز پروژه ساخت بیت‌الرضا(ع) بابل و مرکز خدمت رضوی این شهرستان با حضور مسئولان آستان قدس رضوی، مسئولان شهرستانی، اعضای  این مرکز خادمیاری و مردم عاشق اهل‌بیت برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباس فرازی‌‌نیا مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی به عنوان سخنران ویژه این مراسم با اشاره به بخش‌‌هایی از احکام مسئولیتی آیت‌الله رئیسی و حجت‌الاسلام مروی به‌عنوان مسئولان سابق و فعلی آستان قدس رضوی بیان کرد: در حکم رهبری به این بزرگواران و اسناد بالادستی استان قدس رضوی آمده است که سفره پر فیض، برکت و معنویت این مجموعه محدود به عرصه سرزمینی در مشهد و اطراف حرم نباشد بلکه در جهان بدرخشد.

وی افزود: امروز به نمایندگی از تولیت آستان قدس رضوی به شهر بابل آمده‌ام تا با یکدیگر شاهد مراسم کلنگ‌زنی خانه خادمیاران و دوست‌داران امام رضا(ع) باشیم.

مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی تاکید کرد: هشت موضوعی که ما باید به آن اهتماد جدی داشته باشیم در واژه‌هایی همچون زائر، زیارت، مزور،خادم،خدمت، مخدوم، حرم و حریم امام رضا(ع) مستتر است و خادمان رضوی باید در مسیر تحقق آن برآیند، ما شبانه روز خود را در این واژه‌ها می‌یابیم.

فرازی‌‌نیا با اشاره به آنکه مقام معظم رهبری خود از خادمان حرم امام رضا(ع) هستند گفت: باید همه ما تلاش کنیم که خدمتی مناسب برای زائران داشته باشیم چون زائران این امام رئوف ارجح زائران دیگر هستند و خدمت به امام رضا(ع) با شناخت دوست‌داران اهل‌بیت در این مکان که به‌عنوان بیت‌الرضا(ع) خواهد شد باید متجلی شود.

امام‌جمعه بابل نیز با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: بزرگترین سرمایه‌ای که از اهل‌بیت نصیب ما شد محبت آن‌ها است.

حجت‌الاسلام مجتبی روحانی افزود: امیدواریم این یک سرمایه در قیامت تا آخرین لحظه عمر ما بماندو ما را در پای آن ثابت قدم بدارند.

امام‌جمعه بابل با اشاره به عملکرد قابل توجه خیرین در منطقه ادامه داد: برخی افراد به اهل‌بیت و مردم محبت دارند اما این محبت جاری نمی‌شود و فقط در ذهن‌و قلبشان است که نگاه خداوند به همان اندازه خواهد بود.

این مسئول تصریح کرد: برخی سرمایه‌هایی که در قلم و قدم افراد جاری می‌شود در نزد خداوند و اهل‌بیت بسیار ارزشمند است و نگهداری محبت فقط در دل نباید باشد بلکه باید جاری شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهر بابل گفت: این موضوع خادمیاری بسیار ارزشمند بوده و چند سالی که راه افتاده است خدمات کم‌نظیری برای مردم به ارمغان آورد.

روحانی اذعان کرد: گاهی آماری که این عزیزان در جلسات ارائه می‌دهند از برخی مجموعه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای رسمی بیشتر و زحمات خادمیاران ارزشمندتر است.

وی ضمن آنکه از خیرین شهر دارالمومنین بابل خواست در هشت ماه این مجموعه را با به پایان برسانند افزود: امیدواریم این خانه بیت‌الرضا(ع) برای مردم باشد و دو برکت هدایت و خدمت‌گذاری به مردم از آن برخیزد.

محمود جعفرزاده دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان بابل نیز با تقدیر از همت بانیان اهدای زمین برای احداث بیت‌الرضا(ع) در این شهرستان  اظهار کرد: اینگونه کارها در مسیر اهل‌بیت و خدمت‌رسانی به مردم مصداق واقعی نیکی است که نیک‌اندیش عزیز حاج محمدعلی ملکیان و خانواده ایشان در این راه قدم برداشته‌اند.

وی افزود: خداوند را شاکریم که در طول ۱۴ماه گذشته با همکاری کانون‌های خادمیاری رضوی در بخش‌ها و شهرهای شهرستان بابل بیش از ۵۳میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال توسط کانون‌های ۳۰ گانه به‌صورت کمک‌های مردمی دریافت شد.

دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان بابل ادامه داد: این وجوه دریافتی به‌همراه ساعت‌های بسیاری که عزیزان خادمیار رضوی از زمان، تجربه و دانش خویش برای انجام برنامه‌های مختلف در بیش از چهار هزار عرصه خدمتی در ابعاد مختلف مذهبی، اجتماعی، فرهنگی، جهادی و سایر امور توسط ۱۷۰۰ خادمیار هزینه شده است.

جعفرزاده از مردم دوست‌دار اهل‌بیت خواست در جهت ساخت این مجموعه و سایر خدمات کانون رضوی بابل کمک نمایند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴