تاریخ انتشارجمعه ۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲
کد مطلب : ۴۶۱۹۸۳
امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه مردم و مسئولان سیره اقتصادی امام صادق(ع) را دنبال کنند گفت: مردم باید سطح مطالبات خود را از نمایندگان مجلس افزایش دهند و فقط به فکر آسفالت جاده و خیابان نباشند.
۰
plusresetminus
مردم سطح مطالبات خود از نمایندگان مجلس را افزایش دهند
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور در خطبه‌های نمازجمعه فریدونکنار با گرامیداشت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، اظهارکرد: امام جعفر صادق(ع) که ششمین امام شیعیان و رئیس مذهب شیعه است با شاگردان زیادی که تربیت کردند توانستند مکتب اسلام را گسترش دهند.

وی خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) حساسیت بالایی در زمینه اقتصادی داشتند و اگر در جامعه آن زمان شرایط سختی به وجود می‌آمد همراه با مردم می‌شدند که این سیره باید در مسئولان و مردم ما هم وجود داشته باشد نه اینکه برخی افراد بخواهند با انبار کردن یک کالا مردم دیگر را از داشتن آن محروم کرده و اجناس را گران بفروشند.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: مسئولان باید توجه داشته باشند که گرانی قیمت اجناس تبعاتی مانند مشکل‌دار شدن اخلاق اجتماعی، تکانه‌هایی در حقوق اجتماعی، از بین رفتن امانت‌داری و افسرده شدن جامعه مسلمان را در پی خواهد داشت.

تقی‌پور با اشاره به اینکه رعایت حرمت مومن از مصادیق تقوا است، یادآورشد: همگان باید این اصل را رعایت کنند تا احترام مومن که همان احترام پیامبر اکرم(ص) است حفظ شود.

وی حمله رژیم صهیونیستی به منطقه زینبیه دمشق و همچنین ترور ناجوانمردانه یکی از افسران سپاه قدس در تهران را به هم مرتبط دانست و گفت: در دنیای امروز اتفاق‌هایی که در جوامع مختلف رخ می‌دهد به دلیل موازنات سیاسی به هم مرتبط است.

امام جمعه فریدونکنار افزود: رژیم صهیونیستی با مشاهده تحویل موشک اس ۳۰۰ روسیه به سوریه، رخت بر بستن تکفیری‌های بی‌رحم و تثبیت قدرت بشار اسد دچار تزلزل و ترس شده و دست به حمله به منطقه زینبیه زدند.

تقی‌پور با بیان اینکه رژیم صهیونیستی که احتمال توافق ایران و اروپا را می‌دهد درصدد یک جنگ روانی است ادامه داد: اسرائیل که دشمن ذاتی ملت ایران است همیشه در پی آن بوده که اگر کسی بخواهد برای انقلاب کار کند را حذف کرده تا جمهوری اسلامی وادار به پاسخ عجولانه شود.

وی یادآورشد: گلایه‌مندی از نظام و افزایش مطالبات عمومی از اهداف دیگر رژیم صهیونیستی در این اتفاقات است تا جمهوری اسلامی ایران دست به یک اشتباه استراتژیک بزند.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه ایران مرکز مقاومت است گفت: این ترورها نه تنها ما را نمی‌ترساند بلکه شجاعت و قدرت ملت ایران را در دفاع از جمهوری اسلامی افزایش می‌دهد.

تقی‌پور تاکید کرد: پاسخ جمهوری اسلامی به عوامل ترور اخیر در تهران قطعی است و آن‌ها نمی‌توانند از قدرت ایران فرار کنند.

وی با گرامیداشت هفتم خرداد ماه که آغاز هفته مجلس است اظهارکرد: دریافت مدال انقلابی به این مجلس از سوی مقام معظم رهبری را به نمایندگان تبریک عرض می‌کنیم.

امام جمعه فریدونکنار خاطرنشان کرد: نماینده مجلس باید ساده‌زیست و مسئولیت‌پذیر باشد و مسئولیت قانونی که تصویب می‌کند را برعهده گیرد نه اینکه با تسامح و تساهل‌نگری به فکر رای‌آوری در دوره‌های بعدی انتخابات باشد.

تقی‌پور با اشاره به اینکه ما در کف جامعه مشکلاتی داریم که دلیل آن خلا قانونی است یادآورشد: یکی از این مشکلات عدم اجازه به روستائیان برای ساخت و ساز در املاک شخصی خود به دلیل قرار نداشتن در بافت و طرح‌های هادی است که لازم است ساز و کار مناسبی برای این موضوع اتخاذ شود چراکه مردم بسیار در این زمینه دچار مشکل هستند.

وی افزود: عدم وجود قوانین مناسب برای رعایت عفاف و حجاب، جامعه را به سمت لخت‌گردی و سگ‌گردانی پیش برده و هیچ نهاد یا مسئولی هم نمی‌تواند جلوی این اتفاقات را بگیرد.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: درحالی که ائمه جمعه روسای ستاد امر به معروف و نهی از منکر مناطق خود هستند اما هیچ قدرت اجرایی نداشته که نمایندگان مجلس باید این اصلاحات را انجام دهند تا ائمه جمعه بتوانند با قدرت بیشتری در این زمینه‌ها ورود پیدا کنند.

تقی‌پور گفت: افزایش بی ضابطه هزینه‌های بارداری و قیمت‌های سرسام آور طرح‌های غربالگری و پزشکان، خانواده‌ها را از فرزندآوری مایوس می‌کند که لازم است قانون جمعیت و جوانی خانواده توسط نمایندگان مجلس با ساز و کار صحیح هرچه زودتر اجرایی شود.

وی بر مردمی‌سازی یارانه‌ها و نظارت دقیق نمایندگان نسبت به این امر تاکید کرد و یادآورشد: مردم باید سطح مطالبات خود را از نمایندگان مجلس افزایش دهند و فقط به فکر آسفالت جاده و خیابان نباشند.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴