تاریخ انتشارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۴۶۱۸۱۸
مدیرکل زندان‌های مازندران با بیان اینکه یکی از مهمترین ظرفیت های موجود در ندامتگاه ها، استعداد ها و مهارت های زندانیان است که باید در مسیر درست هدایت شود گفت: مددکاران و مسئولین اشتغال زندانیان در این زمینه از مسیر ارتباط با زندانیان در شناسایی این ظرفیت ها می توانند نقش مهمی را ایفا کنند
۰
plusresetminus
مهارت‌های مددجویان زندانی در مسیر درست هدایت شود
به گزارش بلاغ، علی استادی با حضور در زندان شهرستان بابل و اردوگاه حرفه‌آموزی و کار درمانی زندانیان، مشکلات مددجویان را بررسی کرد و بیان کرد: ایجاد کارگاه های اشتغال و حرفه آموزی در زندان با هدف ایجاد اشتغال و درآمد برای مددجویان است و معتقدیم این فعالیت ها مهمترین نقش در جلوگیری از بازگشت مجدد به زندان و کاهش جمعیت کیفری دارد.

مدیرکل زندان‌های مازندران با بیان اینکه یکی از اولویت های مهم و اصلی زندان‌های مازندران ورود مددجویان با شرایط مشخص شده، به بخش رای باز در جهت رونق اشتغال است افزود: با توجه به تأکیدات سازمان زندانها در جهت تحقق اشتغال ۸۰ درصدی، باید از تمام ظرفیت های موجود برای ارتقای فعالیت های این بخش استفاده کنیم.

این مسئول بیان کرد: با بهره برداری از این کارگاه ها تعداد زیادی از مدد جویان می‌توانند به صورت حرفه ای با آموزشهای معتبر که تحت نظارت بخش های دولتی و خصوصی انجام می شود، ایجاد درآمد زایی کنند.

استادی با بیان اینکه یکی از مهمترین ظرفیت های موجود در ندامتگاه ها، استعداد ها و مهارت های زندانیان است که باید در مسیر درست هدایت شود گفت: مددکاران و مسئولین اشتغال زندانیان در این زمینه از مسیر ارتباط با زندانیان در شناسایی این ظرفیت ها می توانند نقش مهمی را ایفا کنند و مددجویان با فراگیری یک شغل جدید در معیشت خود نقش موثری ایفا کنند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه های حرفه آموزی به عنوان پیش نیاز اشتغال مطرح هستند افزود: در کارگاه های اشتغال و حرفه آموزی زندان های مازندران قالی بافی، خیاطی،صنایع دستی، پرورش قارچ وگل وگیاه و دیگر رشته های فنی و حرفه ای به مددجویان آموزش داده می شود.

مدیرکل زندان های مازندران با بیان اینکه اشتغال و حرفه آموزی در کاهش رفتار خشونت آمیز و ثبات اقتصادی زندانیان نقش موثری دارد اظهار کرد: جرم یک پدیده نامناسب اجتماعی است و آثار منفی اقتصادی و اجتماعی به دنبال دارد، به همین دلیل تنها با شناخت صحیح عوامل زمینه ساز آن ها است که می توان در جهت کاهش جرم و تکرار زندانی شدن اقدام کرد که یکی از این راه ها ایجاد اشتغال است.

استادی خاطرنشان کرد: بازپروری و اصلاح زندانیان یکی از سیاست‌های زندان‌ها است و زندان‌ها در بازپروری زندانیان اقدامات و طرح‌های مهمی در بخش‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، مهارت‌آموزی و اشتغال‌زایی بکار گرفته است.

وی بر سالم‌سازی محیط زندان، تقویت رویکرد‌های تربیتی در قبال زندانیان، مهارت‌آموزی و توانمندسازی زندانیان با هدف بازگشت زندانی به فعالیت‌های سالم و پرهیز از هرگونه اجحاف در حق زندانیان تأکید کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴