مدیرکل مطبوعات وزارت ارشاد تاکید کرد:

لزوم پرداختن رسانه‌های استانی به فرهنگ بومی

تاریخ انتشارجمعه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۷
کد مطلب : ۴۶۱۷۸۳
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور گفت: روزنامه‌های محلی و استانی باید با همان فرهنگ و آیین بومی و محلی به موضوعات نگاه کند و به آن افتخار کنیم.
۰
plusresetminus
لزوم پرداختن رسانه‌های استانی به فرهنگ بومی
به گزارش بلاغ، ایمان شمسایی در آئین اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای شمال کشور که به میزبانی محمودآباد برگزار شد با اشاره به اینکه رسانه های محلی به آیین و فرهنگ مبومی توجه کنند، اظهار کرد: قرار نیست در رسانه‌های محلی و استانی همان کاری شود که در رسانه‌های کشوری انجام شود، بلکه روزنامه‌های محلی و استانی باید با همان فرهنگ و آیین بومی و محلی به موضوعات نگاه کند و به آن افتخار کنیم.

وی به رویکرد دولت و وزارت ارشاد به رسانه های محلی تاکید کرد و افزود: توجه ویژه بر استان‌هاست و ثابت می‌کنیم که ایران تهران نیست، البته در رتبه‌بندی امسال روزنامه‌ها 15 نمره به نمره نشریات استانی در بحث رتبه‌بندی اضافه شد تا نشان داده شود که توجه ویژه‌ای به این نشریات می‌شود.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور روزنامه‌نگاری را یک شغل و رسانه اقامتگاه خواند و اظهار کرد: نه گذرگاه، بنابراین باید به این صنف نگاه ویژه‌ای شود و طبق ماده ۴۷ قانون مطبوعات خبرنگاران باید بیمه شوند و این الزامی است و اگر رسانه‌ای خبرنگارش را بیمه نکند از خدمات محروم می‌شود.

وی امنیت شغلی در حرفه روزنامه‌نگاری را یکی از مشکلات این شغل عنوان کرد و افزود: ورود جدی‌تر به محتوا همراه با آمایش سرزمینی در راستای احصا توانمندی بسیار مهم است که رسانه‌ها باید به آن توجه کنند.

شمسایی به سواد رسانه ای تاکید کرد و یاداور شد: از آنجایی که در حوزه رسانه‌ای با جنگ نرم روبرو هستیم باید به تولید محتوای با کیفیت توجه شود.

وی تصریح کرد: رسانه‌های محلی و استانی در بحث توزیع آگهی ها و دیگر موارد قانونی حمایت می‌شود و همچنین در جهاد تبیین همان ماده دو قانون مطبوعات است و رسالت یک رسانه روشن ساختن افکار عمومی و دانش مردم است و رسانه‌ها بیش از پیش در این راستا حرکت کنند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور ظرفیت رسانه ای استان های شمالی را بالا خواند و خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره رسانه‌ای شمال کشور به صورت تجمیعی کار بسیار قشنگی است و مطمئنا دوره‌های بعد روند وسیع تر و با کیفیت تری خواهد داشت.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران نیز رسالت رسانه را روشنگری و عدالت خواهی عنوان کرد و گفت: لازم است رسانه ها با هرگرایش سیاسی یاریگر دولت و مسئولان برای حل مشکلات کشور باشند. ‎

روح‌الله سلگی مازندران را خطه ای نخبه پرور توصیف کرد و افزود: سرانه نخبگان در این استان دو برابر میانگین کشوری است که نشان دهنده ظرفیت گسترده در حوزه علم و دانش است.

وی خواستار کمک نخبگان رسانه ای در حل مشکلات استانی و ملی شد و گفت: هدف رسانه به دور از هیاهوی و رفتار هیجانی، مطالبه گری در جهت حل مشکلات و روشنگری است.

معاون استاندار مازندران تاکید کرد: رسانه‌ها در احصا مشکلات و مسائل استان مازندران گام بر دارند و در مسئله فسادستیزی و جنگل‌خواری که همواره یکی از مشکلات اساسی مازندران است می توانند کمک قابل توجهی ‌کنند.

سلگی خودفروختگی رسانه های غربی را نمونه ای از انحراف در وجدان خبرنگاری دانست و گفت: متأسفانه برخی رسانه‌های خارجی چشم بر روی بعضی واقعیت‌های دنیا می پوشند و سکوت می‌کنند در حالی که عدالت‌خواهی و آزادی خواهی این است که در مقابل جرثومه‌های فساد که در مقابل ملت ایران قرارگرفتند، بایستیم.

وی همچنین به سیاست های اخیر دولت در خصوص اصلاح ارز ترجبحی نیز اشاره کرد و افزود: این تصمیم بسیار هدفمند و به نفع مردم خواهد بود که از خروج میلیاردها تومان یارانه از کشور جلوگیری خواهد شد ولی برخی از افراد نگاه مطالبه گری مردم را با اغتشاش و تنش اجتماعی مخدوش می کنند و سبب سواستفاده رسانه های معاند می شوند.

معاون استاندار مازندران بر همراهی مسئولان با رسانه ها تاکید کرد و افزود :در شرایط فعلی همه مسئولان باید دست همه کسانی را که دل در گرو ایران عزیز دارند و ایران را دوست دارند بفشارند و رسانه ها را در مسیر آگاه سازی همراهی کنند تا از سواستفاده رسانه های معاند جلوگیری شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰