مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تاکید کرد:

ضرورت پیشگیری از حوادث ناشی از کار با تشدید بازرسی از کارگاه‌ها

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
کد مطلب : ۴۶۱۷۷۴
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران با تأکید بر ضرورت پیشگیری از حوادث ناشی از کار تصریح کرد: بازرسی از کارگاه‌های پر خطر باید با هدف پیشگیری صورت گیرد.
۰
plusresetminus
ضرورت پیشگیری از حوادث ناشی از کار با تشدید بازرسی از کارگاه‌ها
به گزارش بلاغ، علی باقری در کارگاه آموزشی بازرسان کار استان مازندران اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از پرکارترین دستگا های اجرایی در سطح کشور است و بیش از ۷۰ درصد مردم به نوعی با این وزارتخانه سر و کار دارند.

وی با تقدیر از عملکرد حوزه بازرسی کار و بازرسان کار افزود: صیانت از نیروی کار و سلامت آنان و توجه به مباحث مرتبط با ایمنی کار ماموریت سنگینی است که بازرسان اگرچه با تعداد کم در حال انجام آن به نحوی مطلوب هستند.

باقری خاطرنشان کرد: کارگران و کارفرمایان باید در کنار ما احساس آرامش کنند و امید آفرینی در جامعه کار و تولید از ضروریات است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران با تأکید بر ضرورت پیشگیری از حوادث ناشی از کار تصریح کرد:  بازرسی از کارگاه‌های پر خطر باید با هدف پیشگیری صورت گیرد.

رئیس اداره تدوین آیین نامه های حوزه بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه طی سخنانی با اشاره به عملکرد مطلوب بازرسی کار در استان مازندران افزود: آمار حوادث ناشی از کار در سطح جایگاه های سوخت استان مازندران در سطح پایینی قرار دارد و این نشان از عملکرد مطلوب اداره بازرسی کار استان می باشد.

موسی‌الرضا حسنی افزود: جلسات تعاملی حوزه بازرسی کار استان با استاندارد و دستگاه های اجرایی مرتبط  با تعداد بالایی صورت گرفته است.

حسنی  با تأکید بر ضرورت افزایش بازرسی از جایگاه های عرضه سوخت در سطح استان به حداقل ۲ بار در سال خاطرنشان کرد:  ارتقا ایمنی جایگاه های عرضه سوخت و  تعامل با سازمان ملی استاندارد ایران و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و وزارت نفت و حضور مسئول ایمنی در تمام جایگاه های سوخت استان باید مجدانه پیگیری شود.

وی ادامه داد: بازدید مشاوران حفاظت فنی از تمام جایگاه های سوخت به صورت مشترک و مستمر انجام شود.

رییس اداره تدوین آیین نامه های حوزه بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت همکاری بین سازمانی و ستادی در راستای تحقق اهداف حوزه بازرسی کار در سطح کشور تأکید کرد.

رئیس اداره تجزیه و تحلیل حوادث حوزه بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با حضور در این جلسه با تأکید بر ضرورت استاندارد سازی ساختار بازرسی کار در سطح کشور طی سخنانی اظهار کرد: تصویب الحاق به مقاوله نامه های ۱۵۵ و ۸۱ سازمان بین المللی کار با پیگیری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تصویب مجلس شورای اسلامی کمک شایانی در این زمینه خواهد کرد.

محمود حیدری ایجاد وحدت رویه در ارائه گزارش حوادث ناشی از کار در سطح کشوررا ضروری دانست و افزود: بازرسان کار باید مطالعه کافی و بروز را نسبت به آیین نامه های ایمنی داشته باشند و گزارش حوادث را با  استناد به آیین نامه های ایمنی مصوب شورای حفاظت فنی ارائه کنند.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز اقدامات بازرسان کار در سطح استان را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: بازرسان کار وظیفه خطیر صیانت از نیروی کار و سلامت آنان و افزایش ضریب ایمنی در کارگاه ها را بر عهده دارد و این وظایف اهمیت کار را نشان می دهد.

مهدی عابدی افزود: در بحث کارگاه های پر خطر بدلیل اینکه با جان انسان ها در ارتباط است نباید مماشاتی صورت گیرد.

عابدی با اشاره بر ضرورت بررسی تخصصی درخواست متقاضیان تایید مشاغل سخت و زیان آور خاطرنشان کرد: با کمک اداره بازرسی کار و نمایندگان کارگری و کارفرمایی و دستگاه های اجرایی مرتبط در کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان آور سعی داریم پرونده ها به صورت تخصصی و در کوتاه ترین زمان بررسی شود.

وی تعداد پرونده های سخت و زیان آور بررسی شده در کمیته استانی در سال ۱۴۰۰ را تعداد ۱۶ هزار و ۷۰۰ نفر اعلام کرد.

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز اظهار کرد: با هدف صیانت از نیروی کار و کاهش حوادث شغلی، زحمات بی‌وقفه ای توسط بازرسان کار استان انجام می پذیرد.

سمانه نوری با تاکید بر فعالیت بیش از ۱۱۰ هزار کارگاه فعال در استان افزود: تعداد بازرسان کار در سطح استان متناسب با تعداد کارگاههای فعال نبوده و از لحاظ تعداد نیروی انسانی با مشکل مواجه هستیم.

نوری نظارت بر حسن اجرای قانون کار را یکی از وظایف بازرسان کار دانست و خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۶ هزار و ۷۲۴ بازرسی در این راستا و در سطح استان انجام شده است.

وی ادامه داد: بازرسی از کارگاه های پر خطر در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، معادن و ساختمانی مجموعا ۲ هزار و ۲۱۰ مورد در سال گذشته اقدام شده است.

نوری افزود: تعداد ۱۲ هزار و ۷۲۵ ابلاغیه نیز برای رفع نواقص به کارفرمایان در سال گذشته ابلاغ شده است.

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران بیان کرد: دستاوردهای حوزه‌ی بازرسی کار نتیجه دانش و بینش بازرسان توانمند استان بوده و حل مشکلات سخت افزاری، نرم‌افزاری و افزایش تعداد بازرسان کار در سطح استان می تواند کمک شایانی به توسعه این حوزه کند.

مسلم غلامی رییس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات و بازرس سلامت اداری اداره کل نیز در این کارگاه آموزشی به تشریح قوانین و مقررات ارتقا سلامت اداری، تصویب نامه حقوق شهروندی در نظام اداری دستور العمل مواد 91 و 92 قانون مدیریت خدمات کشوری، منشور اخلاقی و اداری و حرفه ای نظام پرداخت و بر رعایت حقوق شهروندی را ضروری دانست.

پرسش و پاسخ بازرسان کار از مسئولین حاضر در جلسه پایان بخش این کارگاه آموزشی یک روزه بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰