تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
کد مطلب : ۴۶۱۷۵۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران گفت:مازندران سرمایه‌دار ولی فقیر است و هنر مغفول مانده است، برای اقتصاد هنر مازندرانی باید فکر اساسی کرد، قطعا به فکر و ایده دانشگاهیان نیاز داریم تا خوراک دهد.
۰
plusresetminus
هنر نباید ابزار سیاست شود/تاکید بر اجرای کنسرت خوانندگان بومی
به گزارش بلاغ؛حسین جوادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران در مراسم رونمایی آموزش مقدماتی تار و سه تار براساس ردیف دستگاهی موسیقی ایرانی گفت:متولی فرهنگ‌و هنر موظف بر توجه به موسیقی مازندران است تا در هر عرصه از این رشته جهت پیشبرد فرهنگ و هنر کمک شود.

وی با بیان ارائه ۲۸ طرح ملی، عنوان کرد: موسیقی بسیار گسترده است و به دلیل ساختار هزینه‌ای با دیگر هنرها متفاوت است تمام رشته‌ها و هنرها باید ساماندهی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران از امضاء ۱۳ تفاهم نامه خبر داد و اظهار کرد:  حتی پای صنعت را وارد هنر کردیم  تا گسترش هنر انجام شود، برای شورای شهر، میراث فرهنگی و آموزش و پرورش نیز تفاهم‌نامه‌ای نوشته شد.

وی به اجرای کنسرت ها اشاره کرد و افزود:باید محصولات هنری برای این منطقه باشد، از تهران بیشترین کنسرت ها صورت میگیرد این خوب است، اما باید هنرمندان استان نیز کنسرت بگیرند و به دنبال برگزاری کنسرت‌های خوانندگان بومی هستیم تا به این سمت منابع مالی هدایت شود. 

 جوادی با تاکید اینکه هنر ابزار سیاست شود کاملا مخالفم، تصریح کرد: چرا که به هنر آسیب می‌زند و هنر باید فقط برای هنرمندان باشد.

وی اقتصاد هنر را امری واجب خواند و بیان کرد: مازندران سرمایه‌دار ولی فقیر است و هنر مغفور مانده است، برای اقتصاد هنرمازندرانی باید فکر اساسی کرد، قطعا به فکر و ایده دانشگاهیان نیاز داریم تا خوراک دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰