تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۴۶۱۷۳۵
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا گفت: کنگره ۴ هزار شهید روحانی کشور با محوریت ۴۰۰ شهید طلبه و روحانی مازندران چهارم خرداد ماه امسال در مصلی شهر قم برگزار می شود.
۰
plusresetminus
برگزاری کنگره ۴ هزار شهید روحانی کشور در قم/دولت با طرح اقتصادی به نفع مردم وارد میدان شد
به گزارش بلاغ، حجت الاسلام جعفر رعایتی در نشست خبری با اصحاب رسانه در راستای گرامیداشت ۴۰۰ شهید روحانی استان مازندران و کنگره ملی ۴ هزار شهید روحانی کشور، گفت: هرجا روحانیت باشد مردم نیز می‌توانند با اعتماد به روحانیت، دنباله رو آن‌ها باشند که پیروزی و نصرت در آن است.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا به حضور و نقش روحانیت در ۸ سال دفاع مقدس هم اشاره کرد و افزود: اصناف مختلفی در جنگ تحمیلی حضور داشتند، اما روحانیت حضوری گسترده داشت.  

رعایتی با تصریح بر اینکه روحانیت فقط نقش مبلغ دینی در هشت سال دفاع مقدس را نداشت ادامه داد: اگر نگاهی به آمار داشته باشیم متوجه خواهیم شد که بیشترین آمار حضور در جنگ تحمیلی را روحانیت داشت که چند برابر نسبت به زمان خود بود.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا از ۳ هزار ۸۸۸ شهید روحانی در کشور خبر داد و گفت: ۳ هزار ۷۹۳ روحانی شهید شیعه و ۱۴۹ نفر هم از علمای اهل تسنن هستند.۳۸ شهید روحانی مدافع حرم، و ۹۳ نفر هم شهید جاویدالاثر روحانی هستند.

رعایتی در ادامه به مسئولیت‌های شهدای روحانی در دفاع مقدس هم اشاره کرد و افزود:۲۲ نفر از شهدای روحانی فرمانده قرارگاه، فرمانده لشکر و تیپ و دفتر نمایندگی، ۲۲۲ شهید روحانی نیز فرمانده گردان و گروهان و دسته بودند. همچنین  در مسئولیت‌های اطلاعات، عملیات، امدادگر، غواص  و تک تیرانداز هم ۹۲۸ شهید روحانی داریم ۵۰ شهید روحانی هم مسئول تبلیغات بودند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا اضافه کرد: علاوه بر توصیه مهم شهدادرباره ولایت فقیه، شهدای روحانی هم در وصیت نامه شان بالای  ۲۴۰۰ توصیه در مسئله توحید، ایمان به خدا و استقامت در راه خدا داشتند.

رعایتی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه استان مازندران ۱۰ و هزار ۴۰۰ شهید دارد که ۴۰۰ شهید از قشر روحانیت است، خاطرنشان کرد: ۵۰۰ روحانی ایثارگر و رزمنده، ۲۰ روحانی آزاده و ۵۷ روحانی جانباز که ۱۰ جانباز روحانی بالای ۵۰ درصد هستند.

به گفته مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا استان مازندران ۳۰ شهیده زن دارد که تنها شهیده طلبه استان، شهیده رقیه حسین زاده است که در عملیات تروریستی به سفارت ایران در بیروت لبنان در سال ۹۲ به شهادت رسید.

رعایتی در ادامه با اشاره شهدای اقشاری مازندران گفت:۱۷۰۰ شهید دانش اموز، ۱۲۰۰ شهیدورزشکار،   ۵۵۰ شهیداصناف، ۴۰۰ شهیدروحانیت، ۹۰۰ شهیدکارگر، ۳۰۰ شهید فرهنگی، ۶ شهید از مداحان، ۱۳۰ شهید از جامعه پزشکی، ۶۰ شهیدمهندس، ۱۵  شهید از جامعه اساتید و ۲۵ شهید از جامعه دانشجویان  است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا ادامه داد:  ۱۹ شهیدروحانی در مازندران جز سرداران بزرگ دفاع مقدس هستند، ۱۰ شهید با رسته غواصی ، ۳ شهید ترور و ۲۱ شهید مفقودالاثر روحانی در مازندران هستند. همچنین ۲۴ شهید روحانی بیسیم چی، ۲۱ شهید روحانی تخریب چی، ۹ شهیدروحانی هم دانشجو و هم طلبه هستند.۱۶ شهیدروحانی فرماندهان دسته در لشکر عملیاتی ۲۴ کربلا هستند.

به گفته رعایتی مسن‌ترین شهید روحانی مازندران هنگام شهادت حجت الاسلام علی قاسمی سوادکوهی نماینده مجلس که ۴۸ سال سن داشت و کم سن‌ترین شهید روحانی شهید احمدعلی تقی زاده، از امل که ۱۴ ساله بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان این مطلب که ۱۰ درصد شهدای روحانی کشور مربوط به مازندران است و، ۵۰ نفر از شهدای روحانی مازندران از سادات هستند، خاطرنشان کرد: اولین شهیدروحانی مدافع حرم، شهید محمد مهدی ملامیری اهل کجور از شهرستان نوشهر و اولین شهید شمال کشور در دفاع مقدس، شهید، ولی الله سلیمانی فر اهل چهاردانگه ساری، می‌باشد.

رعایتی در ادامه سخنان خود به اقدامات انجام شده در راستای کنگره ملی ۴ هزار شهید روحانی هم اشاره کرد و گفت:جمع اوری اثار و کتاب‌های تالیفی، فصلنامه ها، دلنوشته ها، یادداشت‌ها و زندگی نامه‌های شهدای روحانی که مجموعه ۱۰۰ هزار برگ سند در ۷ هزار عنوان جمع آوری شد. ۷۵۵ مورد مصاحبه با خانواده شهدا صورت گرفت. تالیف و انتشار کتاب مربوط به شهداری ورحانی ۴۰ مورد، ۴۵ مستند تلویزیونی، ۴۰ محصول نمایش فیلم کوتاه و ۳۰ محصول تجمسی و ۱۰ یادمان شهدای روحانیت در شهر‌های مختلف استان از جمله این اقدامات بود.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا با اعلام اینکه کنگره ملی ۴ هزار شهید روحانی در چهارم خردادماه در قم برگزار می‌شود، افزود: استان مازندران نیز در همین راستا پیش کنگره ۴۰۰ شهید روحانی، را در بهمن ماه سال گذشته برگزار کرد که این کنگره شهدای روحانی شمال کشور (مازندران، گلستان و گیلان) بود.

رعایتی در ادامه مازندران جز آمار رتبه‌های برتر در شهدای روحانی کل کشور است، خاطرنشان کرد:دستاورد‌های شهدای روحانی استان مازندران در قم به نمایش گذاشته شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود، به شخصیت شهدای روحانی مازندران اشاره کرد وگفت: شهید محمدمهدی مالامیری که از شهدای مدافع حرم است وقتی به شهادت رسید، داعش جشن و پایکوبی به راه انداخت و میگفت یک آیت الله را شهید کردیم. شهید مدافع حرم مالامیری از روحانیون مجتهد بود.

رعایتی با تاکید بر اینکه باید جایگاه شهدای روحانی در جامعه تبیین شود، اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های مهم کنگره ملی شهدای روحانی این بود که رهبر معظم انقلاب به دست اندرکاران کنگره امر فرمودند همراه با نماینده، ولی فقیه استان و مسئول دفترنمایندگی، ولی فقیه در سپاه استان‌ها و استاندار و مسئولان، خدمت خانواده شهدای روحانی رفته و علاوه برابلاغ سلام معظم له، چفیه متبرک را به این خانواده اهدا کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با اعلام اینکه از ۲۵۰ خانواده شهید روحانی، تا به امروز دیدار شده است، خاطرنشان کرد: برخی از والدین خانواده شهدای روحانی در قید حیات نیستند.

رعایتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هدف انقلاب ایجاد عدالت و رسیدگی به وضعیت محرومین بوده است، گفت:امام فرمودند من یک تار موی کوخ نشینان را به همه ثروت کاخ نشینان نمیدهم.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان اینکه دولت با طرح اقتصادی به نفع مردم و قشر مستضعف وارد میدان شد، افزود: کارشناسان مختلف از جناح‌های مختلف با افکار مختلف طرح اقتصادی دولت را تایید کردند.

 رعایتی با بیان اینکه مهم‌ترین عامل جلوگیری از قاچاق و همچنین جلوگیری از سودجویان، اهدای یارانه به خود مردم است، خاطرنشان کرد: اگر طرح اقتصادی دولت خوب نبود، الان ما شاهد این همه هجمه گسترده دشمنان به این طرح نبودیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به اینکه یک سری مشکلات وجود دارد و باید تا رفع مشکلات صبر کرد، گفت: درمجموع انچه کارشناسان گفتند طرح اقتصادی دولت به نفع مردم است.

رعایتی در ادامه به جهاد تبیین هم اشاره کرد و افزود: تبیین یعنی روشنگری، اما وقتی حرف از جهاد می‌شود باید در این راه جهادگونه کارکرد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان اینکه دشمن در حال تحریف و وارانه جلوه دادن واقعیت هستند، گفت: دشمن در تلاش است تا ضد ارزش‌ها را به عنوان ارزش به مردم معرفی کند.

رعایتی با تصریح بر اینکه دشمن در حال اغواگری است، خاطرنشان کرد: باید در مقابل اغواگری دشمن تبیین کرد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان اینکه تدابیر رهبر معظم انقلاب حکیمانه است، افزود: بعضی از مسائل به ویژه در بخش اقتصادی، باید جهاد تبیین کرد چرا که اگر مردم بدانند،متوجه خواهند شد که اینده خوبی در انتظار انان است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴