کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران:

رسانه‌ها فعالانه در "جهاد تبیین" مشارکت کنند

27 ارديبهشت 1401 ساعت 15:18

مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران یکی از بال‌های روابط عمومی‌ها را حوزه رسانه دانست و گفت: در راستای جهاد تبیین رسانه‌ها نقش اساسی دارند.


به گزارش بلاغ، مرتضی نوربخش در همایش تجلیل از روابط عمومی نمونه شهرستان آمل با اشاره به اینکه شهر آمل یکی از شهرهای بسیار مهم استراتژیک استان و کشور است، اظهار کرد: با وجود ۲۲ سال سابقه کار در دستگاه اجرایی از سال ۹۳، به من خارج از مسئولیت اجرایی ماموریت داده شد بنابراین می‌توان در هر جایی از این نظام خدمت کرد.

وی با بیان اینکه بیشترین خدمت در زمان فعالیتم فرهنگی و آموزش در مدارس بوده است، تصریح کرد: یکی از دلایلی بر وقتمان بر امور اجرایی دغدغه بر رفع مشکلات استان است.

نوربخش نگاه مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین را با توجه به حوزه روابط عمومی خواند و اظهار کرد: واژه جهاد چند بار معنایی متفاوتی است و یکسری احکامی بر آن مرتبط است و نگاه آن فراتر است و شب نخوابیدن هاست و در حوزه فعالیت روابط عمومی با وجود کمترین نیرو و اعتبارات بیشترین حجم کار را دارند و واقعا در حال ایثار هستند.

وی یکی از بال‌های روابط عمومی‌ها را حوزه رسانه دانست و خاطرنشان کرد: در راستای جهاد تبیین رسانه‌ها نقش اساسی دارند.

مدیر روابط عمومی استانداری مازندران  به جراحی اقتصادی از نگاه استانداری اشاره کرد و افزود: نشست با تولیدکنندگان انجام شد و کلیه مایحتاج با ظرفیت این کارخانه‌ها تولید و با توجه به نیاز مردم در بازار عرضه و مازاد در انبار ذخیره شود.

وی ادامه داد: با تدابیر صورت گرفته حتی تامین روغن پایتخت نیز از این مازندران انجام می‌شود و ظرفیت ۲۰۰ تن در روز تولید مرغ دستور کار قرار می‌گیرد. 

نوربخش تصریح کرد:امروزه با تبلیغات گسترده معاند مواجه هستیم که باید در مقابل حجم این تبلیغات روابط عمومی‌ها وظیفه مهمی دارند.

فرماندار آمل نیز در ادامه به رسالت رسانه و ارتباطات اشاره کرد و افزود: ریشه در تاریخ دارد یعنی از زمان اولی العظم کتاب خود را نوشتند نقش رسانه در تاریخ بشر پر رنگ شد ریشه در اندیشه فرهنگ و تعالی افکار بشر دارد ارتباطات بین بشریت در تاریخ ریشه دوانده است و این تعالی بشر همراه با تعالی رسانه بوده است‌.

سید عباس حسینی با بیان رسانه ابزاری ست که مردم و اندیشه را دست بگیرد، عنوان کرد: در این عرصه ثابت کرده که رسانه ها نبودند اندیشه بشری رشد پیدا نمی کرد و توسعه جامعه بشری نیز با وجود رسانه‌ها تاثیرگذار بوده است.

فرماندار آمل رسانه سنتی را در شکل‌گیری انقلاب و دگرگونی ایران نقش مهمی خواند و خاطرنشان کرد: هر چه جلوتر تحول جامعه بشری پیش می رود در کمیت و کیفیت زندگی بشر رسانه بسیار تاثیرگذار است، چنگ روایت ها و شناختی در جهاد تبیین مقام معظم رهبری عنوان می‌کنند.

وی نقش روابط عمومی‌ها را در عرصه جهادی بسیار پررنگ دانست و اظهار کرد: باید نگاه کارشناسانه در این حوزه اعمال باشد، رسانه عقل، چشم و گوش مدیر است و نداشتن مشاور رسانه‌ای گوش شنوا، چشم بینا نخواهد داشت.

حسینی نگاه نماینده عالی دولت را در ایجاد فضا و بستر مناسب برای توسعه و تعالی در سطح شهرستان موثر خواند و افزود: تا مردم ارتباط خوبی را با دولت برقرار کنندو دو نکته مهم در این امر است، ترویج در تولید محتوای به پشتوانه‌های رسانه‌هاست، ارتباطات دو سویه در توسعه رسانه بسیار مهم و باید گفتمان دو طرف شکل گیرد .

وی ادامه داد: اگر نتوانیم این ارتباط شکل دهیم‌ نمی توانیم بازخورد گرفته و مردم را متقاعد کنیم از طرف دیگر فعالیت و عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز سمع نظر مردم قرار می‌گیرد.

حسینی نکته دوم را نقش مهم مشاور رسانه بیان کرد و افزود:  بازخورد از جامعه و زبان گویا مدیران است و این نقش را باید از مدیران مطالبه شده و آن جایگاه و نقش صورت گیرد و این باعث ایجاد موفقیت رسانه می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد:فضای عمومی مردم همراه با شرایط روانی خاصی است و اگر نتوانیم این فضا را بشکنیم نمی توانیم به آن موفقیت دست یابیم.

فرماندار آمل روابط عمومی‌ها را تاثیرگذار بر ایجاد اعتماد بین مردم و دولت خواند و عنوان کرد: امیدواریم به اتفاق خاص بین رسانه و روابط عمومی بیافتد تا شاهد تحولات خاصی در این شهرستان صورت گیرد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 461722

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/461722/رسانه-ها-فعالانه-جهاد-تبیین-مشارکت-کنند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com