کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرپرست شرکت گاز مازندران:

100 روستای مازندران امسال گازدار می شوند/مشکلی در گازرسانی به پروژه پتروشیمی نداریم

26 ارديبهشت 1401 ساعت 18:31

سرپرست شرکت گاز مازندران گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، تا پایان امسال کار گازرسانی به 101 روستای استان انجام خواهد شد.


به گزارش بلاغ، قاسم رستمی‌مایلی در خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه در طرح ملی نهضت مسکن باید همه نیازمندی‌های لازم در این زمینه را فراهم کنیم، اظهار کرد: در هر نقطه‌ای که طرح‌های بنیاد مسکن و سازمان مسکن  شهرسازی پروژه به ما معرفی کند ما موظف به ایجاد زیرساخت‌ها و  تامین نیازمندی‌های گاز مصرفی آنها هستیم.

وی افزود: ما تلاش‌مان بر این است تا دو سال آینده کار گازرسانی به 350 روستای بالای 20 خانوار استان را به پایان برسانیم.

سرپرست شرکت گاز مازندران، خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، تا پایان امسال کار گازرسانی به 101 روستای استان انجام خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: کار گازرسانی به بیش از 200 روستای بالای 20 خانوار استان باقی می‌ماند که عمده اقدامات عملیاتی شبکه‌های داخلی این روستاها انجام شده است و تنها کار خطوط اصلی این روستاها باقی مانده است.

رستمی‌مایلی بیان کرد: کار گازرسانی به روستاهای پایین دست استان به تمام رسیده است و تنها کار روستاهای صعب‌العبور باقیمانده است که امیدواریم تا در پایان سال 1402 جشن اتمام کار گازرسانی روستاهای استان را برگزار کنیم.

وی عنوان کرد: هم اکنون در صدد اجرای پروژه گازرسانی به 14 روستای قائم‌شهر و پل‌سفید هستیم اما دادستان این منطقه حدود 25 روز است که جلوی پروژه را گرفته است و کار تعطیل شده است.

سرپرست شرکت گاز مازندران، افزود: ما از تخلف پیمانکار دفاع نمی‌کنیم و برخورد صورت گیرد اما ما این تقاضا را داریم که کار نباید متوقف شود؛ متاسفانه ما با این دست از مشکلات در نقاط گوناگون استان مواجه هستیم.

این مسئول گفت: ما در منطقه هراز، روستاهای فراوانی داریم که باید کار گازرسانی به این روستاها انجام شود اما به دلیل عرض کم مسیر و مشکلات با اداره راه، کار گره خورده است در حالیکه تمامی لوازم و بودجه کار فراهم است.

رستمی‌مایلی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص چگونگی تامین سوخت مورد نیاز پروژه پتروشیمی در شرق استان، اعلام کرد: بنا است سوخت این پروژه با تقویت خطوط استان از تهران و قم تامین شود، نامه این موضوع هم به ما زده شده است و ما از پروژه پتروشیمی، اشتراک‌پذیری هم کردیم و حتی مبلغ 7 میلیارد تومان بابت اشتراک‌پذیری به حساب اداره گاز استان واریز شده است.

وی در ادامه به دفاع از این پروژه پرداخت و احداث پتروشیمی را برای استان مفید دانست و افزود: ما در نزدیکی محل احداث پروژه، ایستگاه بزرگی داریم و مشکلی در گازرسانی به این پروژه نداریم.

سرپرست شرکت گاز مازندران، تاکید کرد: این اشتراک پذیری از سوی استان صورت نگرفته بلکه از سوی تهران و با مطالعه کامل و کارشناسی شده انجام گرفته است و بنا است خطوط ما را تقویت کنند.

این مسئول مطرح کرد: 800 میلیارد تومان اعتبار پروژه منطقه کجور و بلده است که حدود 185 روستا از آن منتفع خواهند شد.

رستمی‌مایلی افزود: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما در این پروژه بحث خرید زمین و مشکلات با منابع طبیعی است.

وی در پایان با اشاره به بازدید از 2000 موتورخانه شوفاژ طی سال گذشته، گفت: برای 100 موتورخانه با هزینه شرکت گاز کارهای لازم جهت مصرف بهینه سوخت انجام شده است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 461712

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/461712/100-روستای-مازندران-امسال-گازدار-می-شوند-مشکلی-گازرسانی-پروژه-پتروشیمی-نداریم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com