تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۴۶۱۶۸۳
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارز جهانگیری تنها جیب یک سری افراد را پر کرده است و نزدیک به 100 هزار میلیارد تومان در دست صد نفر افتاد اما به مردم نرسیده است، گفت: 900 هزار میلیارد تومان به دست واردکنندگان افتاد اما یک ریال عاید کشور و دولت نشده است.
۰
plusresetminus
100 هزار میلیارد تومان ارز جهانگیری در دست 100 نفر افتاد/در کنار دولت هستیم
به گزارش بلاغ، کمال علیپور خنکداری در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه در زمان جنگ مرد از نامرد مشخص می شود، به جنگ اقتصادی کشور و مقابله با فساد اشاره و اظهار کرد: خيلی‌ها ممکن است پدافندی کارهایی کرده باشند اما خط مقدم ها را از دست داده اند،  اکنون کارهایی که دولت انجام می دهد، عملیات در فضای از دست رفته و ایجاد ثبات در کشور است. 
 
نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدام در زمان کوتاه موجب ایجاد فشار اقتصادی و معیشتی شود، خاطرنشان کرد: طبق آمار، سالیانه حدود 21هزار میلیارد دلار برای 5 تا 7 قلم کالا ارز 4200 تومانی تخصیص داده می شد اما این اقدام نه تنها تورم را حل نکرد بلکه حدود تورم 65درصدی در کشور داریم. 
 
علیپور با بیان اینکه ارز جهانگیری تنها جیب یک سری افراد را پر کرده است و نزدیک به 100 هزار میلیارد تومان در دست صد نفر افتاد اما به مردم نرسیده است، افزود: 900 هزار میلیارد تومان به دست واردکنندگان افتاد اما یک ریال عاید کشور و دولت نشده است. 
 
این مسئول با اشاره به اینکه دولت قبل پر طمطراق گفته است که تورم کنترل می‌کند، افزود: اما آیا تورم کنترل شده است؟ کالاها سر به فلک کشید و تورم کنترل نشد و رئیس جمهور اکنون علی‌وار آمده و آبروی خود را گذاشته است و ظلم است که کنار ایشان نباشیم. 
 
وی بر اهمیت امیدآفرینی در مردم تاکید کرد و افزود: امسال حدود 254 هزار میلیارد تومان در دست دولت قرار داده‌ایم تا در شرایط بد معیشتی به مردم کمک کند. 
 
نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال 99 به میزان 80 هزار میلیارد تومان از ارز 4200 تومانی عاید دولت شده است، گفت: اما با این اقدام دولت اکنون 320 هزار میلیارد تومان به نفع کشور و دولت شده است. 
 
علیپور با اشاره به خرید گندم به میزان 3 هزار تومان، گفت: با این رقم انتظار خودکفایی داریم؟  اما امسال خرید تضمینی گندم به رقم 11 هزار و 700 تومان است و دولت را موظف به عقد قرارداد کرده ایم. 
 
وی در پایان به فرمایشات رهبری ضرورت جهاد تبیین اشاده و تأکید کرد: در این 43 سال کارهای بزرگی انجام شده است و دولت نیز اقدامات خوبی انجام داده و البته نیاز به کمی تامل است اما این جراحی بزرگ اقتصادی نیاز بوده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما