فرماندار شهرستان نور اعلام کرد:

اقدام ویژه در شهرستان نور برای کمک به زندانیان

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۴۶۱۶۶۳
فرماندار شهرستان نور گفت: به شهرداری و شورای اسلامی شهر نور پیشنهاد شد که در کنار زندان جدید با فضای موجود کارخانه تولید محصولات بتنی احداث و از زندانیانی که شرایط کار دارند، در این کارخانه استفاده شود.
۰
plusresetminus
اقدام ویژه در شهرستان نور برای کمک به زندانیان
به گزارش بلاغ، احمد توکلی در مراسم جشن گلریزان برای زندانیان جرایم غیرعمد که با حضور مسئولان و خیرین در شهرستان نور برگزار شد با اشاره به اینکه مردم سرزمین ایران، مردم انسان‌دوست و متدین هستند، اظهارکرد: مردم ایران در کنار تدین، تاریخ کهن را در شناسنامه نیاکان خود دارند.
 
توکلی گفت: مردم ایران با کارنامه درخشان در همه حوزه‌های علمی، صنعتی و... که شاخصه‌های پیشرفت است، روزهای تحریم از سوی دشمنان را سپری می‌کنند.
 
فرماندار نور با اشاره به ناامنی در خاورمیانه بیان کرد: استثمار با ایجاد آشوب و ناامنی در خاورمیانه به دنبال منافع خود است و در این میان مردم در ایران اسلامی با رهبری، رهبری فرزانه در امنیت و آرامش زندگی می‌کنند.
 
این مسئول با قدردانی از زحمات خیرین خاطرنشان‌کرد: خیرین در ادامه راه ائمه اطهار سخاوتمندانه انفاق و ایثار می‌کنند تا در این شرایط اقتصادی نیاز خانواده‌های زندانیان رفع و آلام خانواده‌ها کاهش پیدا کند و زندانیان غیر عمد از بند آزاد و به آغوش خانواده‌ها بازگردند.
 
توکلی با اشاره به پروژه انتقال زندان تأکیدکرد: با توجه به همکاری اداره کل زندان‌های استان مازندران، زمینی که شهرداری و شورای اسلامی شهر نور خارج از شهر در نظر دارند و کمک خیرین باید زندانی استاندارد ساخته شود و زندان جدید باید فضای برای ندامتگاه با شرایط مناسب باشد.
 
وی با اشاره به زندان نور افزود:زندان فعلی از نظر تراکم و مسائل بهداشتی شرایط مناسبی ندارد و به  شهرداری و شورای اسلامی شهر نور پیشنهاد شد که در کنار زندان جدید با فضای موجود کارخانه تولید محصولات بتنی احداث و از زندانیانی که شرایط کار دارند، در این کارخانه استفاده شود.
 
 حجت الاسلام قنبرعلی احمدی امام جمعه شهرستان نور نیز در این مراسم با اشاره به اینکه خیرین در حقیقت مصادیق بارز آیه‌های قرآن کریم هستند، اظهارکرد: خیر مصداق بارز انسان دانا، توانا و با توکل است.
 
وی گفت: اشتباه افراد بر اساس خشم، هوای نفس و ... هم جامعه را به سمت ناآرامی  می برد و هم خانواده‌ها را دچارگرفتاری می‌کند و این آسیب بزرگی است.
 
امام جمعه نور در ادامه یادآور شد: خیرین با انفاق و حرکت بشردوستانه خود خانواده زندانیان را که در اجتماع دچار آسیب‌های مالی،  روحی و روانی می شوند را حمایت می‌کنند.
 
احمدی با اشاره به اینکه انفاق سبب افزایش عمر، مال و آرامش است، خاطرنشان کرد: زاهد کسی است که با دیگران همدردی کند و روح آزادی و آزادگی در آن باشد و با انفاق و ایثار شادی خود را بین دیگران تقسیم کند و این کار بزرگ ریشه قرآنی دارد.
 
اکبرپور دادستان شهرستان نور با قدردانی از خیرین، اداره زندان و انجمن حمایت از زندانیان شهرستان نور اظهارکرد: خداوند متعال به مانند اقدامات خیرخواهانه شما پاداش قرار می‌دهد که هرگز قابل قیاس با آنچه هزینه می‌کنید نخواهد بود و در باب انفاق و نیکوکاری روایت و احادیث زیادی است که می‌توان از دو نگاه متفاوت به آن اشاره کرد.
 
وی با اشاره به دو نکته بیان کرد: نکته اول در خصوص وضعیت خانواده زندانیان و وظیفه ما در برابر آنها است و حکایت زندگی انسان‌ها حکایت برکه است که تنها یک سنگ اشتباه ما و دیگران برای برهم زدن آرامش آن کافیست و خانواده‌های زندانیان وقتی با اشتباه همسران و فرزندان خود مواجه می شوند دیگر آن خانواده سابق نمی‌توانند باشند.
 
دادستان شهرستان نور یادآور شد: خروج عضوی از اعضای خانواده حتی برای دوره کوتاه چه بسا خانواده را دچار تنش، درگیری، کمبودها و ضعفهای می‌کند که تنها کمک شما می‌تواند آنها را از این ورطه نابودی نجات دهد.
 
 این مسئول افزود: باید در واقع از خود پرسید این خانواده‌ها به کدامین گناه مجازات، آسیب پذیر و نیازمند می‌شوند و اینجا نقش نیکوکاری خود را نشان می دهد و می تواند از ورود یک آسیب جدید به جامعه جلوگیری کند.
 
 اکبرپور اظهارکرد: بر این باوریم که نگاه انسان دوستانه شما خیرین می‌تواند سبب ایجاد جامعه سالمتر شود.
 
وی با اشاره به کمک‌های خیرین بزرگوار خاطرنشان کرد: این کمک‌های خیرخواهانه معنای عشق است و انفاق از عشق ناشی می‌شود، تصمیم شخصی نیست بلکه وظیفه است که برعهده ما به ویژه آنکه توانایی مالی بیشتری دارد، نهاده شد.
 
داستان شهرستان نور با اشاره به سخنان امام علی فرمود "هرچه می توانید به یتیمان برسید و مبادا فراموششان کنید"، بیان کرد: رسیدگی به وضعیت آن‌هایی که پدرانشان از دست دادن یا برای دوره هرچند کوتاه مانند خانواده زندانیان فاقد حامی هستند، امری بسیار مهم است.
 
وی در ادامه یادآورشد: فرزند، همسر و والدینی که عزیزانشان را از دست دادند و گرفتار شدند همه انسان‌هایی هستند که اساسی‌ترین نیازهای خود را از دست دادند و این باید به گونه‌ای جبران شود و هر چند نمی‌توان به طور کامل جبران کرد اما نباید غافل بود.
 
اکبرپور با اشاره به سخنان علی علیه السلام اضافه کرد: مبادا بگذارید این‌ها گرسنگی بکشند و از لحاظ وضع زندگی به اینها رسیدگی شود،موضوع همسایگی را کوچک نشمارید این یک پیوند عظیم اجتماعی است که اسلام به آن توجه دارد و از فطرت انسانی نشأت   می‌گیرد که در پیچ و خم های تمدن‌های دور از فطرت انسانی به فراموشی سپرده شده است.
 
این مسئول افزود: این که مردم به همسایگان و دوستان توجه دارند و در هنگام کمبودها و دردها به وضعیت آنها رسیدگی می کند امری است که نه تنها یک وظیفه انسانی است بلکه ازعشق به همنوع، فطرت انسانی و نودوستی نشأت می گیرد.
 
کامیار سالاریان مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان نور در گفت وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: انجمن حمایت از زندانیان یک نهاد مردمی است که توسط خیرین اداره می‌شود و فعالیت خیرخواهانه دارد.
 
وی گفت: اقدامات ما در حمایت از زندانیان باید تاثیر گذار باشد و تلاش انجمن کاهش جمعیت کیفری است.
 
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان نور بیان کرد: با استقبال خیرین در جشن گلریزان و حضور مسئولان شهرستان مبلغ یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان تعهدات در این جشن اعلام شد که تعدادی در جلسه مبلغ را با کارت بانکی واریز و تعدادی دیگر در روزهای آینده پرداخت می‌کنند.
 
سالاریان افزود: انجمن برای کمک به زندانیان و خانواده آنان، پرورش و اصلاح زندانیان و ... فعالیت می‌کند و اقدام و عملی که اهداف انجمن ایجاب می کند مانند کمک به خانواده زندانیان، بازسازی، ارشاد و اصلاح زندانیان، کمک به آموزش حرفه ای و ... از وظایف انجمن است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰