تاریخ انتشارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۴۶۱۶۵۹
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از اختصاص 32.5 میلیارد تومان برای تجهیز پایگاه های امداد و نجات در سفر رئیس جمهور به مازندران خبر داد.
۰
plusresetminus
اختصاص حدود 34 میلیارد تومان برای تجهیز پایگاه‌های امدادونجات در سفر رئیس جمهور
به گزارش بلاغ، غلامعلی فخاری در نشست رسانه ای به مناسبت هفته هلال احمر (18 الی 24 اردیبهشت ماه) و یکصدمین سال تاسیس هلال احمر اظهار کرد: هلال احمر افتخار خود می‌داند در کمک مردم است و به هموطنان خدمت می کند.

وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر مازندران یکی از فعال ترین جمعیت های کشور محسوب می شود که به لحاظ ویژگیهای خاص استان اعم از پذیرش میلیونها گردشگر و مسافر در ایام مختلف سال نظیر نوروز و تابستان از یک سو و تعدد حوادث طبیعی و انسانی از سوی دیگر، تقریبا بطور مداوم درتمام طول سال در آماده باش کامل به سر می برد. قابلیت و توانمندی ارائه خدمات امداد ونجات جمعیت هلال احمر مازندران باعث شده که این استان بعنوان «استان معین» برای کلان شهر تهران لحاظ شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران تصریح کرد: هلال احمر می کوشد با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود بویژه همت بلند نیکوکاران، خیران ،داوطلبان ،جوانان ، نجاتگران وامدادگران خستگی ناپذیر، بر دامنه خدمت رسانی به اقشارمتاثر از حوادث بیافزاید و نیازمندان بیشتری را زیر چتر حمایتی خود قرار دهد.

این مسئول از برگزاری37 عنوان برنامه در هفته هلال احمر در استان خبر داد و گفت: اجرای برنامه های آموزشی فرهنگی، برگزاری مانور امدادی، ارائه خدات درمانی رایگان و توجه به مناطق محروم، برگزاری یادواره شهدا، تجلیل از خانواده شهدای امدادگر و نصب المان ها در سطح شهر از برنامه های هفته هلال احمر در استان است.

فخاری با اشاره به اینکه استان مازندران جز استانهای حادثه خیز است، تصریح کرد: مردم باید با ارائه آموزش ها همیشه آماده باشند.

وی با اعلام اینکه 15 گردنه پرخطر در استان داریم، افزود: بیشترین سیل و آبگرفتگی در استان وجود دارد و به عنوان آسیب مطرح است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به آزادسازی سواحل، ادامه داد: مخاطرات در سواحل بیشتر شده است و نباید از این موضوع غافل شویم.

این مسئول شرایط حادثه خیزی در مازندران را بالا دانست و گفت: ماموریت ما آمادگی میدانی و تجهیزاتی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از تدوین سند چشم انداز هشت ساله هلال احمر استان خبر داد و اظهار کرد: تجهیزات و امکانات هلال احمر با کمک 2 میلیارد تومانی خیران نوسازی شده است.

فخاری با اعلام فعالیت 34 پایگاه امدادی در استان، گفت: 55 هزار نیرو در حوزه امداد و نجات، جوانان و درمانی ساماندهی شدند.

این مسئول با اشاره به اینکه 16 انبار در 13 شهرستان با 7 هزار مترمربع فضای امدادی داریم ، تصریح کرد: کمبود زمین مهم‌ترین مشکل در راه اندازی انبار امدادی است و دنبال ارتقای تجهیزات امداد و نجات  هستیم.

وی از انجام 3 هزار و 334 فقره عملیات امدادی در سال گذشته در استان خبر داد و گفت:در این عملیات ها به 19 هزار و 702 نفر خدمات ارائه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به بروزرسانی ایستگاه های رادیویی برای تسهیل در ارتباط گیری بین نیروها، اظهار کرد: در سال گذشته 762 مانور امدادی در استان برگزار شد.

فخاری با اشاره به وضعیت مرکز تخصصی توانبخشی مراقبت از بیماران تحت حاد در قائمشهر، گفت: این مرکز 11 بخش تخصصی دارد و برای تکمیل آن بیش از 4 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

این مسئول با اشاره به اینکه  18 هزار و 654 عضو داوطلب 45 و خانه داوطلب در استان فعال است، اظهار کرد: با هدف دسترسی سریع خدمات در مناطق روستایی و شهری 320 خانه هلال در استان راه اندازی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از اجرای طرح کاروان سلامت در مناطق روستایی و کم برخوردار خبر داد و گفت: 4 هزار و 500 بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده است.

فخاری از اختصاص 32.5 میلیارد تومان برای تجهیز پایگاه های امداد و نجات در سفر رئیس جمهور به مازندران خبر داد و گفت: این اعتبار نقدی برای تکمیل پایگاه امداد و نجات دریایی فریدونکنار، تکمیل پایگاه امداد و نجات مکارود چالوس، تکمیل پایگاه امداد و نجات کوهی‌‌خیل جویبار، تکمیل پایگاه امداد و نجات حسین آباد بهشهر، تکمیل ساختمان اداری امدادی درمانی و انبار امدادی نوشهر و احداث ساختمان اداری و امدادی بابلسر در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما