کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در بازدید شبانه از یک واحد تولیدی انجام شد؛

دستور استاندار برای تنظیم بازار روغن مازندران/ 2 هزار تن روغن شرکت غنچه در راه بازار

23 ارديبهشت 1401 ساعت 9:25

برای تنظیم بازار روغن استان، استاندار مازندران ضمن بازدید از شرکت غنچه؛ دستور داد تا صبح امروز، 2000 تن موجودی روغن این شرکت در راستای اجرای درست طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها در بازار استان توزیع شود.


به گزارش بلاغ، در پی اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، برای بررسی مشکلات و پیامدهای اجرای طرح، مسؤولان استانی در سطح فروشگاه‌های شهر ساری حضور یافتند و با بررسی میدانی و گفت‌وگو با مردم و فروشندگان موضوعات مرتبط با تأمین و توزیع کالاهای اساسی را مورد بررسی و پایش قرار دادند.

در این بازدیدها کمبود برخی اقلام در فروشگاه‌ها مشاهده شد که معاون سیاسی، امنیتی استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی برای پیگیری وضعیت تولید و توزیع روغن در کارخانه روغن‌کشی کشت و صنعت شمال(غنچه) حضور پیدا کردند تا از نزدیک روند تولید، ذخیره و توزیع این محصول را پایش کنند.



پس از بازدید از مراحل مختلف فراوری، بسته‌بندی و ذخیره‌سازی روغن در این کارخانه سری به انبارهای ذخیره روغن زدند و شاهد تولید انبوه انواع روغن‌های پخت و پز و سرخ کردنی در این کارخانه شدند.

همچنین چندین دستگاه کامیون نیز در حال بارگیری روغن برای توزیع در سطح مازندران و سایر استان‌های کشور بودند.

برای تنظیم بازار روغن استان، سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران ضمن بازدید از شرکت غنچه؛ دستور داد تا صبح امروز، 2000 تن موجودی روغن این شرکت در راستای اجرای درست طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها در بازار استان توزیع شود.


استاندار مازندران همچنین دستور داد تا کلیه مدیران دستگاه های اجرایی مسئول در توزیع این کالا به دست مصرف کننده، در شرکت غنچه مستقر باشند تا موجودی روغن این شرکت تا صبح امروز به شکل صحیح و کامل به بازار تزریق شود.

وی با بیان اینکه کشور در آستانه ی جراحی بزرگ اقتصادی در جهت استیفای حقوق مردم است، گفت: از فردا، این کارخانه روزانه پانصد تن روغن، تولید و روانه ی بازار می کند.

روح الله سلگی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران نیز اظهار کرد: به همراه سازمان جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی، بمنظور نظارت بر روند عرضه و قیمت کالاها، از بازار شهرستان ساری بازدید کردیم.

وی افزود: در برخی موارد که قیمت کالاها درج نشده بود، برخورد و جریمه های قانونی اعمال شد.



سلگی ادامه داد: مشاهده کردیم در نظام توزیع اشکالاتی وجود دارد که تذکراتی داده شد و تمهیداتی در نظر گرفته شد تا سیستم توزیع بویژه در خصوص کالاهای خوراکی مانند گوشت، روغن و ماکارونی به اندازه و مطلوب باشد.

وی افزود: برای توزیع گوشت و مرغ منجمد مقرر شد تا این مواد بصورت سیار در سطح شهر بفروش برسد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: به فرمانداران اعلام کردیم برای مدیریت و کنترل وضع بازار بصورت ۲۴ساعته آمادگی کامل داشته باشند.



وی اضافه کرد: جلساتی با دستگاه‌های اقتصادی و نظارتی و امنیتی را همه روزه در استان و در سطح شهرستانها داریم و این یک جراحی اقتصادی بمنظور ستاندن حق مردم از سوداگران است.

روح اله سلگی همچنین در بازدید از کارخانه غنچه با بیان اینکه در روز اول اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها شاهد مشکلاتی در توزیع برخی اقلام اساسی از قبیل روغن، شکر و ماکارونی در فروشگاه های سطح شهر بودیم، اظهار کرد: با هماهنگی های انجام شده با دستگاه های مسئول و کارخانجات تولیدی و ساماندهی نظام توزیع و حمل و نقل کالا ظرف چند روز آینده در تمام فروشگاه های استان این محصولات توزیع خواهد شد.



حسن عنایتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران  در ادامه با بیان اینکه برای تامین مرغ استان و تهران کشتارگاه‌ها و مرغداری‌های مازندران فعال خواهند بود و مرغ به تهران و استان ارسال خواهد شد گفت: با تمهیدات انجام شده مشکلی در تولید مرغ نداریم و آمادگی وجود دارد در صورت مازاد تولید گوشت مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام از مرغداران خریداری شود.

وی افزود: گوشت مرغ منجمد به اندازه کافی در انبارها ذخیره سازی شد و از فردا در تمام استان توزیع خواهد شد‌.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 461625

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/461625/دستور-استاندار-تنظیم-بازار-روغن-مازندران-2-هزار-تن-شرکت-غنچه-راه

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com