تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳
کد مطلب : ۴۶۱۶۱۹
معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:یکی از وظایف مدیران ارشاد حفظ ارزش‌های اسلامی و توجه به نشاط اجتماعی است، انتظار داریم همه نهادها به قانون احترام گذاشته و به تصمیم نهاد انقلابی ارشاد احترام بگذارند
۰
plusresetminus
حفظ ارزش‌های اسلامی و توجه به نشاط اجتماعی در اولویت وزارت ارشاد/جوادی به عنوان مدیرکل ارشاد مازندران معارفه شد
به گزارش بلاغ، سید محمد هاشمی در آئین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران ضمن گرامیداشت یادو نام شهدای دفاع مقدس و دفاع از حرم این خطه از شمال کشور اظهار کرد: استان مازندران در واقع استان علم و شهادت است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آمد و شدهای مدیریت مرسوم است، افزود: پست ها و مقام ها ماندنی نیست و خدمات است که مدیران از خود به جای می گذارند.

هاشمی گفت: امید است در حوزه فرهنگ و هنر دیار علویان شاهد خدمات اثرگذار و مطلوب باشیم.

وی به اهمیت و جایگاه عدالت فرهنگی، استعدادیابی و استعداد پروری و تعامل شایسته با اصحاب هنر، فرهنگ و رسانه استان اشاره کرد و افزود: یکی از مفاد آمده در حکم مسئولیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این که قانون برای این دستگاه مجموعه اختیاراتی تعریف کرده که صدور مجور در بخش مطبوعات، کنسرت، چاپ کتاب و ... است و رعایت قانون برای تحقق این مفاد به صورت جدی در دست اقدام است.

هاشمی به اهمیت مسئله حفظ ارزش های انقلابی و اسلامی اشاره کرد و گفت: بدون هیچ لکنتی در این راه ثابت قدم هستیم.

 وی با بیان اینکه ایجاد نشاط اجتماعی از ماموریت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزود: همگان برای تحقق ماموریت های این وزارتخانه باید همگرا باشند.

 هاشمی با بیان اینکه وقتی مجوزی برای انجام فعالیتی در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه صادر می شود همگان باید از این رعایت قانون صیانت کنند، گفت: تعامل حسنه و کاری با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه و تحقق شعار دولت مردمی و انقلابی باید مورد توجه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.

معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار مازندران نیز به بودجه محدود حوزه فرهنگ اشاره کرد و گفت: ‌تلاش داریم با استفاده از فرصت گردشگری سواحل به رونق درآمد هنرمندان کمک شود.

روح الله سلگی با بیان اینکه مازندران در حوزه رسانه رتبه اول کشور را دارد، اظهار کرد: قدردان علم داری اصحاب رسانه استان در پوشش اخبار و فعالیت های این خطه از شمال ایران اسلامی هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار مازندران +با بیان اینکه در ۱۳روز نوروز بیش از ۲۰میلیون گردشگر در استان مازندران حضور یافتند، افزود: این ظرفیت ملی برای تبلیغ فرهنگ استان مازندران است.باید برای این حوزه برنامه داشت.

سلگی با بیان اینکه باید مبلغ فرهنگی در عرصه های مختلف باشیم، گفت: برای حضور میلیونی گردشگر در ایام تابستان نیز از همین الان برنامه ریزی شود تا تبلیغ هنر و فرهنگ این دیار شود و به کسب و کار هنرمندان رونق داده شود.

 وی به بودجه محدود حوزه فرهنگ اشاره و بیان کرد: باید حوزه فرهنگ و هنر درآمد زا شود .

 سلگی به آزاد سازی سواحل استان مازندران اشاره کرد و گفت:‌تلاش داریم با استفاده از ظرفیت سواحل به رونق درآمد هنرمندان کمک شود.

وی بابیان اینکه به دنبال ترویج موسیقی سنتی استان مازندران هستیم، گفت: ایجاد عدالت فرهنگی هستیم.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز با بیان اینکه حمایت از هنرمندان و اصحاب رسانه استان مازندران مورد توجه است، گفت: از نقد منصفانه که به تحقق ماموریت های دستگاه فرهنگ و هنر بیانجامد استقبال خواهیم کرد.

حسین جوادی با بیان اینکه از نقد منصفانه استقبال می کند، اظهار کرد: هیچ سیستمی با رسانه و جریان مخرب کنار نخواهد آمد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اشعاری از مولوی، افزود: عمر اداری ما اگر برای یک کیسه خالی و تهی باشد جزء خسارت چیزی نیست.

 وی با بیان اینکه دنیا چیزی جزء‌لهو و لعب نیست، گفت: اگر برای گرفتن میز تلاش می کنیم تا خدمت گذار مردم نباشیم و فقط خود را ببینیم دچار خسران شده ایم.

 جوادی با بیان اینکه حمایت از هنرمندان و اصحاب رسانه مورد توجه است، افزود: این استان دارای ظرفیت عظیمی از هنرمندان در عرصه های مختلف است که تلاش داریم از این ظرفیت در راستای تحقق اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بهره مند شویم.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران نیز از کارهای جزیره ای به عنوان یک آسیب جدی در حوزه فرهنگ یادکرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی باید اتاق فکر دستگاه های فرهنگی استان باشد.

عباس زارع با بیان اینکه بیش از هفت سال معاون فرهنگی و ۳۳ماه مسئولیت مدیریت دستگاه فرهنگ و هنر استان را عهده دار بوده ام، اظهار کرد: اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه از اقشار تاثیرگذار استان هستند.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با بیان اینکه مازندران علوی با پیشینه فرهنگی ودینی و حضور ۲۰میلیون گردشگر حفظ فرهنگ دینی استان را در اولویت کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار داده بودیم، افزود: همه دستگاه های فرهنگی استان باید در این حوزه نگاه جدی داشته باشند.

 وی از کارهای جزیره ای به عنوان یک آسیب جدی در حوزه فرهنگ یادکرد و گفت: تجمیع فعالیت های فرهنگی در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید محقق شود.

 زارع با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی استان باید اتاق فکر دستگاه های فرهنگی استان باشد، افزود: مدیران در جلسات طرح برنامه می کنند اما مردم در کف جامعه انتظار دیگری از مدیران دارند.

وی به اقبال مردم از سرود سلام فرمانده اشاره کرد و گفت: کار فرهنگی سلیقه و نگاه فرهنگی می خواهد.

زارع یادآورشد: در اکثر ماموریت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل ارشاد مازندران در همه این ماموریت ها از استان های برتر بوده است.

وی با بیان اینکه ارشاد استان مازندران در شهر خلاق فرهنگ و هنر، روستاهای دوستدار کتاب و ... موفق عمل کرده اما باید ثمرات این ماموریت ها در بطن جامعه دیده شود، گفت: بودجه محدود حوزه فرهنگ تحقق ماموریت های این حوزه را سخت می کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴