مدیرکل غله وخدمات بازرگانی مازندران خبر داد:

پرداخت ماهانه ۴۲۳ میلیارد تومان یارانه نان در مازندران

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۴۶۱۵۹۴
مدیرکل غله وخدمات بازرگانی مازندران گفت: یارانه پرداختی دولت در بخش گندم آرد و نان استان با احتساب قیمت هر کیلوگرم گندم ۱۲ هزار تومانی، ماهانه مبلغ ۴۲۳ میلیارد تومان اعلام شده است.
۰
plusresetminus
پرداخت ماهانه ۴۲۳ میلیارد تومان یارانه نان در مازندران
به گزارش بلاغ، عباسعلی وفائی نژاد در جلسه کارگروه آرد و نان مازندران، اظهار کرد: یارانه پرداختی دولت در بخش گندم آرد و نان استان با احتساب قیمت هر کیلوگرم گندم ۱۲ هزار تومانی، ماهانه مبلغ ۴۲۳ میلیارد تومان و سالانه بیش از ۵ هزار میلیارد تومان اعلام شده است.

وی تصریح کرد: پارسال به دلیل خشکسالی و با وجود پیش بینی برداشت ۸ میلیون تنی گندم، ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان کل کشور خریداری شد که با برنامه‌ریزی‌های خوب سال گذشته و خرید و تأمین کسری، در هفت ماه پایانی سال ۷ میلیون تن گندم وارد کشور شده است.

مدیرکل غله وخدمات بازرگانی مازندران بیان کرد: تنها ۶۰ تا ۷۰ هزار تن از گندم مورد نیاز مازندران از محل تولید داخل استان تامین می‌شود.

این مسئول ادامه داد:در مجموع ۴۶۱ هزار تن گندم طی ۱۰۵ فروند کشتی از ابتدای امسال تاکنون وارد استان شد که ۶۹ هزار تن از این مقدار از ابتدای امسال صورت گرفت.

وفائی نژاد با اشاره به تصمیم وزارت جهاد کشاورزی برای واردات و تامین کالا‌های اساسی از طریق بنادر شمالی، گفت: انحصار واردات از طریق بنادر جنوبی کشور شکسته شد و هم اکنون بنادر مازندران می‌توانند تامین کننده کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور از جمله گندم و روغن خام باشند.

وی گفت: با توجه به واردات روغن از طریق بنادر استان مقدمات اجرایی ساخت مخازن روغن در سیلوی شهر نکا از شرکت بازرگانی دولتی ایران گرفته شد و پس از تامین اعتبار در شورای اقتصاد این کار انجام خواهد شد.

مدیرکل غله وخدمات بازرگانی مازندران با اعلام اینکه نقطه اتکایی بابت ذخیره استراتژیک گندم در استان داریم، گفت: در حال حاضر و قبل از شروع خرید تضمینی محصولات کشاورزی ذخیره استراتژیک گندم در استان مقدار ۹۹ هزار تن است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲