کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سفیر بلاروس در ایران اعلام کرد:

توسعه روابط تجاری و اقتصادی بلاروس و مازندران

21 ارديبهشت 1401 ساعت 7:11

استاندار مازندران و سفیر بلاروس در جمهوری اسلامی ایران در حاشیه افتتاحیه رویداد ساری ۲۰۲۲ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو دیدار و بر ضرورت توسعه تجاری فی مابین تاکید کردند. ‎


به گزارش بلاغ، دمیتری کالتسوف در حاشیه افتتاحیه رویداد ساری ۲۰۲۲ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در دیدار با استاندار مازندران گفت: با مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ نیز دیدار داشتیم و برای همکاری های مشترک تبادل نظر بسیار خوبی صورت گرفت.

وی افزود: در سفری که به مازندران داشتیم همراهان خوبی از استانداری و اتاق بازرگانی با ما همکاری داشتند، هر چند همکاری با اتاق بازرگانی مازندران مورد بحث اصلی ماست.

سفیر بلاروس در ایران اظهار داشت: بین استان مازندران و استان گومل بلاروس رابطه خواهر خواندگی وجود دارد که نیاز به ارتقا و افزایش روابط اقتصادی این دو استان است، لذا پیشنهاد می کنیم ارتباط مجازی ویدیو کنفرانسی بین استاندار مازندران و استاندار گومل بلاروس برقرار شود تا زمینه های ارتباط تجاری بین دو استان کلید بخورد تا تعامل فعالان اقتصادی توسعه یابد.

کالتسوف، گفت: روابط کاری و تجاری اتاق بازرگانی مازندران و گومل باید افزایش یابد که نیازمند برنامه ریزی های بیشتر و بهتری است.

وی ادامه داد: بلاروس در بسیاری از محصولات همچون خشکبار و مواد عذایی مصرف کننده اجناس ایرانی است و از طرفی محصولات و فرآورده های صنایع چوب؛ مکانیزاسیون و ماشین آلات متنوع کشاورزی می تواند مورد مصرف مازندرانی ها باشد. هر چند تاکید می کنیم با برگزاری ویدیو کنفراس از طریق اتاق های بازرگانی دو استان می توانیم شناخت بهتری از نیازهای دو کشور در استان های خواهرخوانده داشته باشیم.

استاندار مازندران نیز در این دیدار افزود: مازندران و بلاروس دارای مشترکانی هستند و خیلی زودتر باید به فکر تعاملات تجاری می افتادیم.

حسینی پور، افزود: اطلاع داریم که تحریم های ظالمانه آمریکا علیه روسیه و کشورهای همسو با روسیه مشکلاتی را برای مردم‌ ملت های این کشور ها ایجاد کرده است.

استاندار مازندران، عنوان کرد: این وضعیت شما را در ۴۳ سالی که مردم ایران پس از انقلاب اسلامی تحمل می کنند ما بیش از دیگران درک می کنیم. وی ابراز داشت: امیدواریم با همکاری بین المللی دو کشور بتوانیم در برابر زیاده خواهی آمریکا بایستیم.

استاندار مازندران، افزود: ایران و بلاروس مشترکات و نیازهای مشترکی دارند که قویا با هم‌همپوشانی دارند. محصولاتی که در مازندران وجود دارد که نیاز بلاروس است و میتوانیم در اختیار بلاروس قرار دهیم.

حسینی پور، ادامه داد: به نظر می رسد با تشکیل کارگروهی بین دو کشور می توانیم با شناسایی نیازها و راه های تامین آن ها اقدام فوری را در دستور کار داشته باشیم. استاندار گفت: رتبه اول تولید برنج و تولید سالانه ۲ میلیون و پانصد هزار تن محصول مرکبات که از این‌مقدار ۱۸۰ هزار تن تولید کیوی است، گل و گیاه؛ صیفی جات و لبنیات و محصولات شیلاتی از جمله خاویار از شاخص های تولید کشاورزی مازندران است.

وی افزود: با بررسی نیازمندی های دو طرف در یک کارگروه تخصصی می توانیم برنامه اقدام مشترک مازندران و استان های بلاروس را تعریف کنیم.

استاندار مازندران، اظهار داشت: ایران دوست روزهای سخت بلاروس است و ما در کنار مردم و دولت بلاروس هستیم و قطعا هدف ما توسعه واقعی روابط تجاری دو کشور و دو استان مازندران و گومل است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 461579

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/461579/توسعه-روابط-تجاری-اقتصادی-بلاروس-مازندران

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com