روزنامه انگلیسی «تلگراف» نوشته وکلا و مشاوران مالی معتقدند افزایش مالیات و قیمت‌ها از جمله قیمت انرژی در انگلیس، باعث رشد 1000 درصدی تمایل مردم این کشور به مهاجرت شده و انگلیسی‌های زیادی به دنبال مهاجرت از کشورشان هستند.
۰
plusresetminus
روزنامه انگلیسی تلگراف: افزایش 1000 درصدی تمایل به مهاجرت از انگلیس به دلیل افزایش تورم و مالیات
به گزارش بلاغ؛ «بریتانیا» هشتادمین کشور بزرگ جهان به لحاظ وسعت و یکی از مدعیان 10 اقتصاد بزرگ جهان است با این حال در دو سه سال اخیر وضعیت اقتصادی این کشور نیز مثل خیلی از کشورهای اروپایی به دلایل مختلف وخیم شده است. تحت همین شرایط بد اقتصادی این کشور از سال ۲۰۲۱ شاهد سیل شکایات در مورد کمبود نیروی کار بوده است. همه‌گیری ویروس کرونا نیز تأثیر زیادی در به وجود آمدن این وضع داشته و به نظر می‌رسد بخش‌هایی که قبل از «برگزیت» به آزادی حرکت کارگران اتحادیه اروپا متکی بودند بیشترین آسیب را دیده‌اند. ترکیبی از قرنطینه و محدودیت‌های کرونایی، اجرایی شدن برگزیت و حالا افزوده شدن بحران‌های ناشی از جنگ اوکراین باعث تضعیف شدید اقتصاد انگلیس شده است. این کشور یکی از مهم‌ترین بازیگران جنگ اوکراین است و عملا نیز نشان داده هیچ علاقه‌ای به پایان این جنگ ندارد. تمام این‌ها از یک سو باعث افزایش تورم شده تا جایی که قیمت انرژی در انگلیس از ابتدای ماه آوریل (فروردین) تا ۵۴ درصد افزایش یافته است. این وضع همچنین باعث افزایش مالیات‌ها شده است.
گفتنی است، حتی پیش از این بحران پسا-برگزیتی انگلیس یکی از بالاترین نرخ‌های مالیات بر ارزش افزوده در سطح جهان را داشت به گونه‌ای که نرخ 20 درصدی مالیات بر ارزش افزوده آن حدود دو برابر متوسط نرخ ۱۱ درصدی درآمریکا بود و این کشور هشتمین نرخ مالیات بر ارزش افزوده بالا در جهان را داشت. حالا با توجه به بحران‌های اخیر دولت برای تأمین بودجه خود مالیات‌ها را افزایش داده است. حالا به گفته کارشناسانی که به بررسی درخواست‌ها برای مهاجرت می‌پردازند، افزایش چشمگیر هزینه‌های زندگی، بسیاری از انگلیسی‌ها را به فکر ترک این کشور ‌انداخته است. جست وجوهای گوگل برای مهاجرت به خارج از انگلیس در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) ۱۰۰۰ درصد افزایش یافته و آمریکا، کانادا و استرالیا سه مقصد اصلی مورد نظر بوده‌اند.

روزنامه انگلیسی «تلگراف» برای اولین بار روز جمعه این روند نگران‌کننده را گزارش کرد و تمایل به مهاجرت از انگلیس را به فشار هزینه‌های زندگی با توجه به افزایش شدید بهای انرژی و رشد تورم نسبت داد. این رسانه، ترکیبی از افزایش مالیات و تورم را که رسماً در ماه مارس به هفت درصد رسید، مقصر دانست. بانک مرکزی انگلیس هشدار داده که ممکن است تورم در این کشور امسال دو رقمی شده و به بالای ۱۰ درصد هم برسد.

به گزارش فارس، «جیسون پورتر» از Blevins Franks شرکتی که به مهاجران «بریتانیایی» در سراسر اروپا مشاوره مالی ارائه می‌کند، در این خصوص گفته: «مردم برای همه چیز بسیار بیشتر هزینه می‌کنند و این اوج خبر بد است. این باعث می‌شود مردم به فکر نیاز به شروعی جدید باشند و می‌دانند که زندگی بسیار ارزان‌تری در خارج از کشور خواهند داشت.» تحقیقات وکلای مهاجرت لندن در شرکت Reiss Edwards هم افزایش هزار برابری جست وجوها را برای چگونگی مهاجرت به خارج از انگلیس نشان داده است. این شرکت گفته پرس و جوها در مورد روادید استرالیا به تنهایی 670 درصد افزایش یافته است.گفتنی است، رئیس‌بانک مرکزی انگلیس چندی پیش گفته بود که این کشور به سمت بزرگترین شوک ناشی از قیمت انرژی از دهه 1970 پیش می‌رود و اقتصاد این کشور با کاهش رشد مواجه خواهد شد. قیمت انرژی در 7-8 ماه گذشته در سطح جهان افزایش یافته، اما جنگ اقتصادی غرب با مسکو این مشکل را تشدید کرده است. از این رو دورنمای روشنی هم برای اقتصاد انگلیس حداقل در کوتاه مدت متصور نیست.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴