تاریخ انتشارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۴۶۱۴۷۶
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در مورد جزئیات اختصاص یارانه جدید نان به مردم گفت: لازم نیست مردم کارت جدید و یا حساب جدید باز کنند.
۰
plusresetminus
جزئیات اختصاص یارانه نان به مردم/ نیازی به کارت جدید نیست
به گزارش بلاغ، مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در مورد طرح جدید اختصاص یارانه نان به برخی اقشار مورد نظر گفت: زیرساختی طراحی کردیم که وقتی خریدی انجام می‌شود که مربوط به کالاهای اساسی یارانه‌دار و مدنظر دولت است، در مرکز بانک مرکزی بررسی می‌شود که اگر کالا یارانه‌دار باشد، آیا به فرد خریدار یارانه تعلق می‌گیرد یا نه که اگر یارانه به او تعلق گیرد بخشی از هزینه خرید آن کالای اساسی از حساب شخص برداشت می‌شود و بخشی نیز به عنوان یارانه به آن اختصاص می‌یابد.

وی گفت: هیچ کارت جدید و یا حساب جدیدی برای مردم صادر نمی‌شود و نیازی نیست که مردم کاری انجام دهند، بلکه افرادی که مشمول این یارانه می‌شوند هنگام خرید این یارانه به آنها اختصاص می‌یابد.

معاون بانک مرکزی اظهار داشت: همچنین در مورد تسویه حسابی که با نانوایی‌ها انجام می‌شود تغییری نخواهیم داشت، به عبارت دیگر تسویه حساب با نانوایی‌ها و پرداختی که باید انجام شود، در همان سیکل و سامانه پایا که به صورت روزانه انجام می‌شود، حساب نانوایی‌ها تسویه خواهد شد و در مواردی که دسترسی سامانه ضعیف باشد هماهنگی لازم با وزارت فناوری اطلاعات و اطلاعات انجام شده است که همه نانوایی‌ها به دستگاه کارتخوان (P.O.S) مجهز شوند و زیرساخت‌ها در این زمینه تقویت می‌شود.

همچنین محمد هادی سبحانیان، معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد نیز گفت: دولت می‌خواهد رانت موجود در زنجیره تامین و توزیع آرد و نان را‌‌‌‌‌‌‌‌ حذف کند، این کار بدون هیچ تغییری در خرید نان و قیمت نان انجام می‌شود؛ یعنی می‌خواهیم موضوع قاچاق آرد و انحراف در زنجیره تامین آرد و نان را‌‌‌‌‌‌‌‌ از بین ببریم، درعین حال قیمت کالا یعنی نان برای مردم تغییر پیدا نکند.

وی این اطمینان خاطر را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم داد که حتی دولت می‌خواهد کاری کند که مردم نان را‌‌‌‌‌‌‌‌ ارزان‌تر نسبت به سال گذشته خریداری کنند. تاکنون چگونه کار می‌کردیم که نان به قیمت ارزان‌تر به دست مصرف‌کننده می‌رسید، آرد یارانه‌دار در کیسه‌های مخصوصی بین نانوایی‌ها توزیع می‌شد که آن را‌‌‌‌‌‌‌‌ تبدیل به نان می‌کردند و به قیمت ارزان به دست مردم می‌رساندند. البته در این چرخه هزار و یک مفسده و انحراف وجود داشت، حال می‌خواهیم آرد یارانه‌دار را‌‌‌‌‌‌‌‌ بین نانوایی‌ها توزیع کنیم، مکانیسم آن این گونه تعریف شده که آن بخشی از آرد که تبدیل به نان شده و به مردم فروخته می‌شود، یارانه مدنظر به آن اختصاص دهیم و یارانه به مصرف‌کننده برسد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴