تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۴۶۱۴۱۱
وزیر کشور گفت: نخستین مشکل بندر نوشهر کمبود زمین برای توسعه اقتصادی بیشتر است که ۲۰۰ هکتار به مساحت آن افزوده می شود.
۰
plusresetminus
افزایش  ۲۰۰ هکتار به پسکرانه بندر نوشهر/رسوب گیری و لایروبی بندر در اولویت باشد
به گزارش بلاغ، احمد وحیدی صبح امروز در سفر یکروزه به مازندران در  منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر با بیان اینکه سرمایه گذاری‌های شرکت‌های بخش خصوصی مطلوب بود، اظهار کرد: اولین مشکل این بندر کمبود زمین برای توسعه اقتصادی بیشتر است که قرار است ۲۰۰ هکتار به مساحت آن افزوده شود.

وی تصریح کرد: دوم مشکل بندر نوشهر پایین آمدن بیش از یک متری سطح آب دریای خزر در این منطقه است که با تدارک امکانات بیشتر برای لایروبی می‌توان این مشکل را هم برطرف کرد.

وزیر کشور گفت: رسوب گیری شدید و نبود ادوات لایروبی پهلوگیری کشتی‌ها را در آینده دچار مشکل خواهد کرد که به استاندار دستور داده شد اقدامات لازم را در راس برنامه‌های خود قرار دهد.

وحیدی گفت: قرار است بعد از لایروبی بندر امیرآباد لایروبی بندر نوشهر انجام گیرد.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از کاهش سطح آب در حاشیه دریا، گفت: در این زمینه باید به طور بلندمدت فکر کرد که لایروبی مناسبی انجام شود که بندر در آینده دچار مشکل نشود.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: جلوگیری از خسارت‌های احتمالی ناشی از کاهش سطح آب از جمله موضوعاتی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

 
بازدید از مراکز اقتصادی - صنعتی غرب مازندران و بحث و بررسی در خصوص مسائل و مشکلات این مجموعه‌ها و توسعه کانون‌های اقتصادی و صنعتی و زیرساخت‌های اساسی در غرب استان با پیگیری استاندار مازندران در برنامه قرار گرفته است.

گفتنی است وزیر کشور در این سفر ضمن سخنرانی در یادواره شهید شیرودی و چند برنامه اجتماعی و اقتصادی در غرب استان نیز حضور خواهد یافت.

احمد وحیدی پس از بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر بازدید می‌کند و سپس با بالگرد از نحوه آزادسازی سواحل استان بازدید هوایی خواهد داشت.

 وزیر کشور در همایش چشم انداز توسعه استان با رویکرد رشد اقتصادی هشت درصدی در شهرستان نوشهر سخنرانی می‌کند و در ادامه با حضور در جمع خبرنگاران در فرودگاه نوشهر پاسخگوی سوالات اصحاب رسانه خواهد بود.

وزیر کشور در ادامه از ۳ شهرک صنعتی بزرگ در سلمان‌شهر ( غرب مازندران ) بازدید می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما