در ادامه موج گسترده حملات تروریستی علیه شیعیان مظلوم افغانستان دیروز نیز وقوع یک حمله تروریستی در مسجد شیعیان کابل، دست کم 300 شهید و مجروح برجای گذاشت.
۰
plusresetminus
انفجار مهیب در نماز جمعه روز گذشته کابل، تکفیری‌ها صدها نمازگزار شیعه را به خاک و خون کشیدند

به گزارش بلاغ؛ گروه طالبان چهارشنبه هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که گروه تروریستی داعش تهدیدی جدی در افغانستان به حساب نمی‌آید و این پدیده «در حدود 98 درصد سرکوب و از بین برده شده است.» هنوز جوهر این بیانیه خشک نشده بود که تکفیری‌ها دیروز با حمله به مسجد «خلیفه صاحب» واقع در سه راه «علاءالدین» در جاده «دارالامان» شهر کابل صدها تن از شیعیان مظلوم افغانستان را به خاک و خون کشیدند. شیعیان مظلوم افغانستانی با زبان روزه و در حین برگزاری فریضه نماز جمعه هدف این حمله تروریستی واقع شدند. برخی منابع بدون ارائه جزئیات تلفات این انفجار را «بالا» خوانده و می‌گویند که بیمارستان‌های حوالی حادثه مملو از مجروحین شده است. شماری از رسانه‌های محلی نیز آمار شهدا و مجروحین این جنایت تکان دهنده را بیش از 300 تن اعلام کرده‌اند. در حالی که منابع محلی و شاهدان عینی آمار شهدا را بسیار بالا اعلام کردند. سخنگوی وزارت کشور دولت مستأصل طالبان مدعی شد این حمله تروریستی 10 کشته و 15 زخمی برجای گذاشت است. هنوز گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است، اما در روزهای اخیر حملات گروه تروریستی داعش به مناطق مذهبی در افغانستان افزایش یافته و این گروه همه حملات تروریستی علیه شیعیان را بر عهده

گرفته است. داعش روز پنج‌شنبه نیز طی دو حمله جداگانه در مزارشریف 9 نفر را شهید و 14 نفر را زخمی کردند. انفجار اول در ناحیه دهم امنیتی شهر مزارشریف، در منطقه‌ایستگاه «کانتینرها» واقع در نزدیکی مدرسه «سلطان غیاث‌الدین» رخ داد. انفجار دیگری نیز خودروی مسافربری را در ناحیه سوم امنیتی مزارشریف واقع در ایستگاه «سجادیه» هدف قرار داده است. هر دو این انفجار در مناطق عمدتاَ شیعه‌نشین مزار‌شریف به وقوع پیوسته است. همزمان «سی ان ان» به نقل از پنتاگون نوشته «نزدیک به 7 میلیارد دلار تجهیزات نظامی آمریکا بعد از خروج از افغانستان، در این کشور جا مانده!»
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴