مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

مرگ ۱۲۷ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران

تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
کد مطلب : ۴۶۱۲۳۳
مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: ۱۲۷ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را در سال گذشته از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۹ درصد افزایش داشت.
۰
plusresetminus
مرگ ۱۲۷ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران
به گزارش بلاغ، علی عباسی در گفت و گو با خبرنگار ما، اظهار کرد: در سال گذشته ۱۲۷ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۹ درصد افزایش داشت.

وی گفت: در سال گذشته از کل فوتی‌های مسمومیت با  قرص برنج در استان ۷۵ نفر مرد و بقیه زن هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران بیان کرد: طی این مدت شهرستان‌های بابل با ۲۳، ساری با ۱۸ و چالوس با ۱۲ نفر به‌ترتیب بیشترین و شهرهای فریدونکنار، سوادکوه، کلاردشت و بهشهر هر کدام با ۲ مورد کمترین آمار تلفات قرص برنج را به خود اختصاص داده‌اند.

این مسؤول تصریح کرد: براساس این گزارش فروردین و مهر ماه هر کدام با ۱۷ و  آذر با ۱۲مورد بیشترین فوتی و  خرداد و مرداد ماه هر کدام با ۷ مورد کمترین فوتی در آن گزارش شده است.

عباسی با تاکید بر ضرورت اعمال تدابیر سخت‌گیرانه برای جلوگیری از توزیع قرص برنج، خاطرنشان کرد: اعمال محدودیت‌های جدی‌تر در دسترسی افراد به این ماده مهلک و نیز برخورد با توزیع‌کنندگان آن و بالابردن آگاهی کسانی که به قصد تهدید خانواده‌ها، جان خود را به خطر می‌اندازند، مورد تاکید است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما