تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۸
کد مطلب : ۴۶۱۲۱۶
همزمان با نزدیک شدن به روز جهانی قدس، فعالیت‌ها و گام‌های منطقه‌ای در حوزه فلسطین نیز پررنگ‌تر دنبال می‌شود و از همین رو نیز عصر دیروز مراسم جشن رسانه‌ای با عنوان «منبر قدس» برگزار شد. این مراسم اگرچه به صورت مجازی برگزار گردید، اما در آن چهره‌ها و رهبران برجسته گروه‌های مقاومت منطقه‌ای حضور داشتند.
۰
plusresetminus
رهبران مقاومت حجت را بر صهیونیست‌ها تمام کردند
به گزارش بلاغ؛ در این مراسم رسانه‌ای که با پوشش زنده و همزمان در برخی از مهم‌ترین خبرگزاری‌های منطقه‌ای از جمله شبکه العالم همراه بود، چهره‌های شاخص منطقه همچون سیدحسن نصرالله، اسماعیل هنیه، عبدالملک بدرالدین الحوثی، شیخ عیسی قاسم، مطران عطاالله حنا،‌هادی العامری، شیخ عکرمه صبریريال مهدی الصمیدعی، طلال تاجی و ابواحمد فواد حضور داشتند و هرکدام سخنان خود را با محوریت موضوع فلسطین ایراد کردند.

قدس سر تعظیم فرود نخواهد آورد
مراسم جشن رسانه‌ای «منبر قدس» با سخنرانی «زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی آغاز شد. «زیاد النخاله» در ابتدای این مراسم گفت: «ملت ما برای شکستن اشغالگری صهیونیست‌ها صف‌آرایی می‌کنند و اعلام می‌نمایند که قدس متعلق به ما است. رزمندگان ما در شهرها و روستاهای سراسر فلسطین حضور دارند.»

دبیرکل جهاد اسلامی با هشدار به صهیونیست‌ها و تاکید بر ادامه مقاومت افزود: «قدس سر تعظیم فرود نخواهد آورد و تسلیم مهاجمان، قاتلان و تفاله‌های تاریخ نخواهد شد. ما هرگز عقب‌نشینی نمی‌کنیم و هرگز سازش نخواهیم کرد تا زمانی که پیروز شویم.» نخاله همچنین یادآور شد: «ایران نیز با تمام توان و تعهد خود به آزادی فلسطین می‌ایستد و مقاومت و خانواده‌های شهدا را در آغوش خود می‌کشد، روز قدس را امام خمینی(ره) روزی برای یاری قدس پایه گذاری کرد و حاج قاسم شهید آن بود و به شهادت رسید تا به نمادی برای همگان تبدیل گردد.»

در ادامه مراسم جشن رسانه‌ای «منبر قدس»، «آیت‌الله شیخ عیسی قاسم»، رهبر شیعیان بحرین به ایراد سخنرانی پرداخت. «آیت‌الله شیخ عیسی قاسم» در سخنان خود گفت: «امروز مسئولیت بزرگی برای برگزاری روز جهانی قدس بر عهده‌داریم. مسجدالاقصی دچار بدترین و وحشیانه‌ترین حملات صهیونیستی شده است.» رهبر شیعیان بحرین همچنین خطاب به سازشکاران گفت: «باید همه امت اسلامی روند سازش را محکوم کنند و آن را متوقف کنند.» «هادی العامری»؛ رئیس‌ائتلاف فتح عراق نیز در مراسم منبر قدس سخنرانی کرد و گفت: «امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همان گونه که امام خمینی اعلام کردند، به احترام روز جهانی قدس به پا می‌خیزیم، اشغال فلسطین جنایتی است که باید تمام شود، قدس زخم عمیقی بر دل امت اسلامی است.»

«عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر انصارالله یمن از دیگر سخنرانان این مراسم بود که اعلام کرد: «ما حمایت جدی و صادقانه خود را از معادله‌ای که سید حسن نصرالله ارائه کرده، اعلام می‌کنیم و به صهیونیست‌ها می‌گوییم که، هر تهدیدی علیه قدس به معنای یک جنگ منطقه‌ای است.»

«اسماعیل هنیه»، رئیس‌دفتر سیاسی حماس هم در مراسم «منبر قدس» با انتقاد از سازش و مذاکره با صهیونیست‌ها گفت: «مسئله قدس و مسجدالاقصی و حق بازگشت و آزادی اسرا در پای میز مذاکرات سیاسی حل نمی‌شوند.»
نصرالله: باید محور قدس شکل بگیرد

«سید حسن نصرالله»؛ دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان نیز در این مراسم با حملات لفظی خود به تبلیغات غرب جهت فراموشی موضوع فلسطین گفت: «محور رو به رشد مقاومت باید «محور قدس» نام بگیرد، زیرا قدس نقطه مرکزی وحدت است.» سیدحسن نصرالله یادآور شد: «قدس نقطه وحدت بخش دولت‌ها، جناح‌ها و ملت‌های محور مقاومت است، بخاطر قدس امروز ارتش‌های واقعی تشکیل شده‌اند و کسانی که باید این سرزمین را ترک کند، اشغالگران هستند.... در آستانه یک پیروزی بزرگ و سرنوشت ساز هستیم و ان‌شاالله به زودی شاهد آن خواهیم بود.»

همچنین «شیخ عکرمه صبری»؛ خطیب مسجدالاقصی، «ابو احمد فؤاد»، معاون جبهه مردمی آزادیبخش فلسطین، «شیخ مهدی الصمیدعی»، مفتی اهل سُنت عراق، «عطالله حنا»، اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس قدس، «طلال ناجی»؛ دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین از دیگر سخنرانان این مراسم رسانه‌ای بودند.

بانک‌های اسرائیل زیر انگشت هکرهای ناجی
مراسم رسانه‌ای «منبر قدس» همزمان با تشدید تنش‌ها در مسجدالاقصی و همچنین ضعف داخلی بی‌سابقه در تل‌آویو برگزار شد. ضعف داخلی رژیم صهیونیستی همچنین به افزایش حملات سایبری علیه این رژیم منجر شده و فاصله وقوع حملات سایبری علیه رژیم صهیونیستی اکنون به کمتر از یک هفته رسیده است. کمتر از یک هفته پس از آنکه منابع عبری زبان اعلام کردند سایت‌های دولتی و خبری رژیم صهیونیستی هدف حملات گسترده سایبری قرار گرفتند، اکنون اعلام شده که روز دوشنبه زیرساخت‌های بانکی و تاسیسات سایبری نهادهای پولی و بانکی اسرائیل هدف حمله سایبری بوده‌اند. بامداد روز سه شنبه نیز صابرین نیوز در خبری فوری اعلام کرد که یک گروه هکری موفق شده به اطلاعات مشتریان بانک‌های اسرائیلی به‌ویژه مسئولین این رژیم رخنه پیدا کند.

در این گزارش گفته شد که گروه «هکرهای ناجی»، مسئولیت حمله سایبری به زیرساخت‌های امنیتی بانک‌های اسرائیلی را برعهده گرفته و این هکرها تهدید کرده‌اند که بزودی اطلاعات مشتریان و صاحبان حساب در بانک‌های اسرائیلی را منتشر خواهند کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴