تاریخ انتشاريکشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۸
کد مطلب : ۴۶۱۱۵۶
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ شستا تبدیل به حیاط خلوت برخی افراد سیاسی شده بود و وزیر کار به درستی مدیران مشکل‌دار را‌‌‌‌‌‌‌‌ برکنار کرد و به همین دلیل شروع به تخریب وی کردند.
۰
plusresetminus
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:‌‌ مقابله با مدیران فاسد علت کارشکنی‌ها علیه‌ وزیر کار است
به گزارش بلاغ؛ علی‌اکبر بسطامی در مورد دلیل تخریب‌ها و کارشکنی‌ها علیه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: شرکت‌های زیر‌مجموعه هلدینگ شستا در گذشته تبدیل به حیاط خلوت برخی افراد سیاسی شده بود و وزیر کار به درستی برخی از افراد که مشکل داشتند را‌‌‌‌‌‌‌‌ برکنار کرد و به جای آن افراد کارآمد بر سر کار گذاشت.
او افزود: بنابراین عده‌ای علیه وی شروع به تخریب کردند یا در برخی موارد آنقدر فضا را‌‌‌‌‌‌‌‌ متشنج کردند که برخی از مدیران منصوب وی مجبور به استعفا شدند. لذا پاشنه آشیل وزیر تعاون عزل و نصب‌هایی بود که در شرکت‌ها انجام داد و افرادی که دست‌شان از بیت‌المال کوتاه شد تبدیل به مخالف شدند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: وزیر تعاون زمانی که مدیریت را در وزارت تعاون بر عهده گرفت، ابتدا حقوق معاونان وزارتخانه‌ را کاهش داد و با حقوق نجومی در شرکت‌های زیر مجموعه ‌مقابله کرد. عبدالملکی، بارها گفته است حدود 400 شرکت زیر مجموعه تامین اجتماعی و صندوق‌های زیر مجموعه وزارت کار قرار دارد‌ که اموال آن متعلق به مردم و امانت است و باید افراد پاکدست و امین و با روحیه مدیریت جهادی در آن مشغول کار شوند و باید روحیه تعامل بین دولت و مجلس نیز بیشتر شود.

بسطامی با بیان اینکه عمده سؤالات نمایندگان مجلس ناظر بر انتصابات وزیر کار است، وگرنه در مورد عملکرد عبدالملکی سؤال زیادی نیست، افزود:‌ البته این را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم بگویم که برخی از مدیران هم در بعضی سازمان‌ها خوب عمل نکردند که در نهایت دود آن به چشم وزیر کار رفت.

دولت با بسته‌های جانبی از کارگران حمایت کند
او در مورد افزایش 57 درصدی حداقل حقوق کارگران در سال 1401‌ گفت: از نظر قانونی این مصوبه شورای عالی کار است که در آن شورا، نماینده کارگران، کارفرمایان و دولت حضور دارند و وزیر کار گفته آخرین نفری بوده که این مصوبه را‌‌‌‌‌‌‌‌ امضا کرده است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: با وجود اینکه افزایش 57 درصدی حداقل مزد کارگر در سال جاری بیش از تورم بوده است اما هنوز حداقل دریافتی کارگران کمتر از خط فقری است که در نظر گرفته شده، زیرا کسی که کمتر از 12 میلیون تومان در ماه بگیرد زیر خط فقر قرار می‌گیرد، بنابراین دولت باید با بسته‌های جانبی از کارگران حمایت کند.

بسطامی در مورد عملکرد وزیر کار در آموزش مهارت به سربازان گفت: روش وزیر کار این است که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در دانشگاه‌های نسل دوم به مهارت آموزان و از جمله سربازان ارائه شود و این آموزش‌ها بر محور فناوری و همچنین طبق آمایش منطقه‌ای و استعدادهای هر منطقه باشد، به گونه‌ای که وقتی یک جوان دوران سربازی را‌‌‌‌‌‌‌‌ به اتمام می‌رساند با یک مهارت و حرفه‌ای برگردد که بتواند زندگی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ اداره کند.
 
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴