از دستگیری نایب‌رئیس‌تا ادعای تازه عزیزی خادم

فرار به جلو در فدراسیون فوتبال رئیس‌ معزول به جای پاسخگویی، شاکی شد!

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۴
کد مطلب : ۴۶۱۰۱۲
هر چند سرپرست دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال در توضیحاتش شکایت عزیزی خادم را فاقد وجاهت قانونی دانست اما رئیس‌به نظر می‌رسد رئیس‌معزول فدراسیون فوتبال به دنبال فرار رو به جلوست؛ او به جای اینکه پاسخگوی عملکردش باشد، با طرح شکایت از اعضای هیئت رئیسه طلبکار هم شده است!
۰
plusresetminus
فرار به جلو در فدراسیون فوتبال رئیس‌ معزول به جای پاسخگویی، شاکی شد!

یه گزارش بلاغ؛ فدراسیون فوتبال در فاصله چندماه تا برگزاری جام جهانی 2022 عجیب‌ترین روزهای خودش را پشت سر می‌گذارد. بعد از عزل عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال، شنبه شب خبر بازداشت نایب‌رئیس‌بانوان رسانه‌ای شد. خبرگزاری صدا و سیما با انتشار خبری از زبان منبع موثق نوشت: در ادامه برخورد با متهمان پرونده کثیرالشاکی رمزارز کینگ مانی، نایب‌رئیس‌فدراسیون فوتبال نیز، بازداشت و روانه زندان شد. پیش از آن نیز آقای (ف. ق) متهم ردیف اول و همسر نایب‌رئیس‌فدراسیون فوتبال در این پرونده کلاهبرداری نیز بازداشت و با قرار وثیقه ۱۸۰۰ میلیارد تومانی روانه زندان شده است.

این منبع آگاه با اعلام اینکه تاکنون بیش از ۳۰۰۰ نفر از مالباختگان در این پرونده کلاهبرداری ثبت شکایت کرده‌اند، تصریح کرد: پرونده رمز‌ارز کینگ مانی بزرگ‌ترین پرونده کلاهبرداری در حوزه ارز‌های دیجیتال است و چندین هزار میلیارد تومان از شهروندان کلاهبرداری شده و مطالبات شاکیان در حال رسیدگی کارشناسی است. این کلاهبرداری سازمان‌یافته توسط یک شرکت بازاریابی شبکه‌ای شناخته شده در سطح کشور و در قالب رمز ارز کینگ مانی صورت گرفته است.

شکایت از اعضای هیئت رئیسه
به فاصله یکی، دو ساعت از انتشار این خبر، خبرگزاری ایرنا شکایت رئیس‌معزول فدراسیون فوتبال از اعضای هیئت رئیسه را روی خروجی خود قرار‌داد. در خبر ایرنا آمده بود شهاب الدین عزیزی خادم با ثبت شکایت خود از اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال روند برکناری و عزل خود را طبق قوانین موجود غیرقانونی دانست.

بر اساس بند ۲ ماده ۳۷ در زمان برکناری و عزل رئیس‌فدراسیون می‌بایست مدارک و مستندات لازم و مرتبط ارائه شود که این مسئله در مورد شهاب الدین عزیزی خادم رعایت نشد و وی به همین دلیل روند برکناری خود را غیرقانونی خوانده است.با توجه به روند غیرقانونی برکناری رئیس‌وقت فدراسیون فوتبال، عزیزی خادم در نشست آخر خود با اعضای هیئت‌رئیسه و به نشانه اعتراض جلسه را ترک و اکنون شکایت خود از اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال را به کمیته اخلاق ارائه کرده است. این شکایت در کمیته اخلاق ثبت و اعلام وصول شده است.

اما صفی الله فغانپور رئیس‌دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال در واکنش به خبر شکایت عزیزی خادم از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: اساسنامه فدراسیون فوتبال این اختیار را‌‌‌‌‌‌‌‌ به اعضای هیئت‌رئیسه داده که رئیس‌فدراسیون را‌‌‌‌‌‌‌‌ عزل کنند. مدارک این اقدام هم باید در مجمع فدراسیون ارائه شود. رئیس‌معزول هم باید در مجمع از خودش دفاع کند. هیئت‌رئیسه و سخنگوی هیئت‌رئیسه باید مستندات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ به اعضای مجمع ارائه کنند و اگر دلایل و مدارک کافی یا ناکافی بود، در مورد عزل دائمی یا بازگشت به کار رئیس‌معزول تصمیم بگیرند.

سرپرست دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: اکنون هم دلایل و مستندات عزل رئیس‌سابق فدراسیون برای ارائه به اعضای مجمع ارائه شده است، رئیس‌معزول هم باید در مقابل مستندات ارائه‌شده از خودش دفاع کند. اعضای مجمع تصمیم می‌گیرند که آیا مستندات هیئت‌رئیسه برای برکناری رئیس‌کافی بوده یا دفاعیات این رئیس‌مناسب است یا خیر. به همین دلیل این حرف که اعضای هیئت‌رئیسه بدون دلایل کافی، رئیس‌را‌‌‌‌‌‌‌‌ برکنار کرده‌اند، عرفی و قانونی نیست و وجاهتی ندارد.

فغانپور در مورد اینکه با این تفاسیر آیا شکایت عزیزی خادم به کمیته اخلاق قانونی است، پاسخ داد: چنین شکایتی دست‌کم تا زمان برگزاری مجمع وجاهت ندارد. اگر اعضای مجمع دلایل و مستندات اعضای هیئت‌رئیسه را‌‌‌‌‌‌‌‌ کافی ندانند و رأی به بازگرداندن رئیس‌معزول بدهند، آن وقت عزیزی خادم می‌تواند طرح دعوا و اعاده حیثیت کند. در حال حاضر چنین شکایتی وجاهت ندارد.

وی ادامه داد: به نظر من رئیس‌معزول فدراسیون همچنان از مشاوره مشاورانی استفاده می‌کند که او را‌‌‌‌‌‌‌‌ به بیراهه می‌برند و مشاوره درستی نمی‌دهند. به همین دلیل طرح شکایت کرده ولی باید تا زمانی برگزاری مجمع صبوری می‌کرد تا اعضای مجمع در مورد تصمیم هیئت‌رئیسه برای عزل وی و همچنین دفاعیاتش در آن جلسه تصمیم‌گیری کنند.
چرا رئیس ‌فدراسیون برکنار شد؟

هر چند سرپرست دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال در توضیحاتش شکایت عزیزی خادم را فاقد وجاهت قانونی دانست اما رئیس ‌به نظر می‌رسد رئیس معزول فدراسیون فوتبال به دنبال فرار رو به جلوست؛ او به جای اینکه پاسخگوی عملکردش باشد، با طرح شکایت از اعضای هیئت رئیسه طلبکار هم شده است!

گویا عزیزی خادم فراموش کرده که یکی از یادگاری‌های او در فدراسیون فوتبال قبح زدایی و هنجارشکنی فرهنگی بود. همه اطلاع داریم که برای عزل مدیر فدراسیون فوتبال دلایل و عوامل مختلفی بر شمرده‌اند، از دلایل زاییده توهم بعضی‌ها مثل دست‌های پشت پرده و اعمال فشارهای بیرونی گرفته تا مسائل مالی و ناهمخوانی درآمدها با هزینه‌ها و... اما علی الخصوص از طرف تلویزیون به عامل بسیار مهم و تعیین‌کننده« قبح زدایی اخلاقی و هنجارشکنی‌های فرهنگی» خیلی کم اشاره می‌شود یا اصلا اشاره نمی‌شود.

از کسانی که نادانسته و یا از روی بی‌تجربگی و نابلدی یا نداشتن قدرت و سواد تحلیل یا به علت تحت تاثیر القائات حساب شده قرار گرفتن، به این عامل مهم و موثر در عزل و سقوط تیم ریاستی فدراسیون اشاره نمی‌کنند و نمی‌پردازند، بگذریم، تردید نداریم که افراد هرهری مسلک و باندهای در ارتباط با بدخواهان و رسانه‌های معاند خارج از کشور عناصر مفسد و منحرفی هستند که به عمد و کاملا حساب شده به این اصلی‌ترین عامل اشاره نمی‌کنند و با بزرگ‌نمایی و اولویت دادن به مسائل مالی واداری و سیاسی و اساسنامه و... به مخاطبان یا بینندگان عزیز و ارجمند! طبق معمول آدرس غلط می‌دهند و نابکارانه قصد فریب افکار عمومی را دارند.

عناصر و کارگردانان اصلی این جریان مخرب که به هیچ اصل و ارزشی پایبند نیستند و نه ارزش‌های ملی و ایرانی و نه آموزه‌ها وتوصیه‌های دینی را قبول دارند و نه حتی از فرهنگ غرب و ارزش‌های رایج در ورزش غرب(که در هفته‌های گذشته باشگاه‌هایی مثل منچستر یونایتد، آژاکس آمستردام‌، وستهام یونایتد و... آن را عملا تعریف کرده و به دنیا نشان دادند) پیروی و تقلید می‌کنند و بد جوری هم در ورزش ما و به تبع آن رسانه‌های فراگیر و پرمخاطب ورزش نفوذ کرده‌اند، می‌خواهند با عدم اشاره به این عامل‌، آن را موضوع بی‌اهمیتی جلوه دهند که اصلا تاثیری در ماجرای عزل نداشته یا خیلی خیلی! کم داشته است.
جالب اینکه حالا عزیزی خادم همه این مسائل را نادیده گرفته و از هیئت رئیسه به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال شکایت کرده است!
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴