تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
کد مطلب : ۴۶۰۸۲۶
مهدی معصومی گرجی در آستانه هفته هنر انقلاب، طی یادداشتی به جریان هنر متعهد پرداخت، که آن را به مطالعه می‌نشینیم.
۰
plusresetminus
هنر، تعالی بخش زندگی انسانهاست
به گزارش بلاغ؛ همه چیز از عاشقانه های معبود شروع شد . از یک دَمِ هستی بخش . اول هنرمند جهان بر کالبد بی جان ما دمید و ما عاشق شدیم و این سرآغاز یک راه بی نهایت بود .
هنر صرفا به وجود آوردن یک اثر زیبا نیست بلکه ریختن اندیشه ای متاثر از آگاهی و شهود در قالبی قابل فهم وتاثیر گذار است . به گفته شهید آوینی« این راهی است که ختم و ختام ندارد، چرا که مقصد آن ذات بی نهایت ذوالجلال در این مسلک که (مسلک نیستی) است ، رسیدن یعنی ماندن ».

فهمی که از قسم خداوند بر قلم و آنچه می نگارد دریافت می شود،  نشانه ای از وظفیه سنگین هنرمند در قبال مردم است . هنرمندان انقلابی استان ولایت مدار مازندران هر کدام با ابزار کارشان که به مثابه یک قلم است برای ایجاد یک اثر هنری (با دغدغه برداشتن قدمی برای تنویر افکار مردم و کاستن از غم و رنجهای بی شمار انسانی) تلاش می کنند تا جامعه پیرامونشان را به سمت حقایق مغفول مانده انقلاب و اسلام سوق دهند.
هنر، تعالی بخش زندگی انسانهاست . راهی برای کاستن از دشواری مفاهیمی که شاید سخت به نظر بیاید اما در حقیقت پایه و اساس عاقبت به خیر شدن حال و آینده است . چه بسا که « شهید آوینی» با دوربینش عاشقانه های زیبای وطن پرستی رزمندگان از محیط سخت و پر اضطراب جبهه را برای ما به یادگار گذاشته است . سندی که هنوز با گذشت سالها اندیشه و رفتارشان چراغ راهی است در این روزمرگی ها که شاید از یادمان ببرد چه ها کردند و چه ها دیدند و چه ها شنیدند.  ما هنوز و همچنان غبطه می خوریم به احوال این سبک بالان که سبک بار از این دنیا و تعلقاتش را گذشتند .

امید است سرآغاز هفته هنر انقلاب زنگی باشد برای شروع هفته های انقلابی امسالمان و با خود عهدی ببندیم تا در جهت تولید و اعتلای هنری باشیم که احساسش را از عمیق ترین نقطه دلمان به نیت تنومندی درخت سرسبز انقلاب اسلامی ایران عزیز به بلندای آسمان پرواز دهیم و مطمئن باشیم هنری که از دل برآید لاجرم بر دل نشیند .
مهدی معصومی گرجی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲