تاریخ انتشارشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد مطلب : ۴۶۰۸۱۲
وزیر بهداشت با اشاره به موفقیت‌های حاصل شده در تامین و تولید واکسن کرونا و آغاز صادرات واکسن‌های ایرانی گفت: دولت با قدرت وارد کنترل کرونا شد و واکسیناسیون را به بحث‌های سیاسی و FATF گره نزد.
۰
plusresetminus
وزیر بهداشت: صادرات واکسن ایرانی کرونا به ۱۰ کشور
به گزارش بلاغ؛ بهرام عین اللهی در جلسه شورای اداری شهرستان فردیس اظهارداشت: در روزهای نخست دولت، روزانه بیش از ۵۰ هزار بیمار کووید۱۹ شناسایی می‌شدند و بیش از ۷۰۰ نفر فوت می‌کردند که فاجعه انسانی بود اما دولت با قدرت وارد کنترل کرونا شد و واکسیناسیون را به بحث‌های سیاسی و FATF گره نزد و با قدرت، واردات و تزریق واکسن را پیگیری کردیم، امروز 6 مجموعه واکسن ‌سازی علیه کرونا در کشور فعال است و صادرات واکسن کرونا را نیز از یکی دو هفته پیش آغاز کرده‌ایم و واکسن ایرانی، فعلا به ۱۰ کشور آفریقایی صادر خواهد شد.

عین اللهی افزود: یکی از دلایل موفقیت دولت در کنترل کرونا و واکسیناسیون، حضور و مشارکت مردمی بود و تا امروز بیش از ۱۴۷ میلیون دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. هر طرحی که با مشارکت مردم همراه باشد، حتما به موفقیت می‌رسد.

وی تاکید کرد: توجه به شرکت‌های دانش بنیان و تقویت آنها یکی از ضروریات است. بخش زیادی از صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی کشور در البرز مستقر است. با توجه به نیروی انسانی متخصص و متعهدی که در کشور وجود دارد می‌توانیم در تولید دارو و تجهیزات پزشکی به خودکفایی و صادرات برسیم و نیاز به حمایت دارد. در تولید داروهای بایوتکنولوژی، ایران یکی از کشورهای مطرح دنیا است و تولید این داروها توانسته تا حد زیادی، میزان ارزبری را کاهش دهد و به دانشمندان و افراد عاشق در حوزه تولید و خودکفایی، این قول را می‌دهیم که فرصت را پیش روی آنان می‌گذاریم و موانع را برطرف می‌کنیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: همه مردم باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند و هیچ کس نباید بدون پوشش بیمه‌ای باشد، در بودجه امسال به این امر توجه شده و جمعیت بین ۶ تا ۹ میلیون نفری که فاقد بیمه هستند، باید تحت پوشش قرار گیرند.

گفتنی است، رئیس‌سازمان غذا و دارو روز چهارشنبه با اعلام اینکه تولیدکنندگان داخلی می‌توانند در ماه حداقل ۵۰ میلیون دُز واکسن کرونا تولید کنند گفته بود: تعدادی از تولیدکنندگان ایرانی واکسن کرونا مشتریانی در خارج از کشور دارند و حدود چهار میلیون دُز واکسن کرونای داخلی به خارج از کشور صادر شده است.

به گفته دارایی، واکسن کوو ایران برکت مراحل نهایی تاییده سازمان بهداشت جهانی را طی می‌کند و چند دوره مذاکرات انجام و مستندات آن ارائه شده است. علی رغم محدودیت‌های سازمان بهداشت جهانی تولیدات ایرانی در نوبت بررسی قرار گرفته‌اند و برکت از همه آنها جلوتر است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰