تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۶
کد مطلب : ۴۶۰۶۸۴
سرمربی تیم ملی ایران در گفت‌و‌گو با یکی از نشریات انگلیسی بر توانایی شاگردانش برای شکست دادن اولین حریف‌شان در مرحله گروهی جام جهانی تأکید کرد.
۰
plusresetminus
تیم اول آسیا هستیم و بهترین بازیکنان را داریم ایران می‌تواند انگلیس را شکست دهد

به گزارش بلاغ؛ قرعه‌کشی دور نهایی جام جهانی جمعه‌شب در قطر برگزار شد و تیم‌ها حریفان خود را شناختند. ایران در گروهی بسیار ویژه و هیجان‌انگیز با انگلیس، ایالات متحده و برنده پلی‌آف اروپا همگروه شد. گروهی که به اعتراف اسکوچیچ می‌توانست سخت‌تر از این باشد و از سوی سرپرست فدراسیون «نرمال» قلمداد شد.

در ساعات اولیه پس از قرعه‌کشی عدم همگروهی ایران با برزیل/فرانسه از سید یک و هلند/آلمان از سید دوم، ابراز رضایت نسبی را در میان جامعه فوتبال به‌ویژه از سوی سرپرست فدراسیون و سرمربی تیم ملی از نظر مناسب‌بودن قرعه ایران در پی داشت. گذشته از اینکه گروه ما در ششمین حضورمان در جام جهانی می‌توانست خیلی سخت‌تر از این باشد، چه‌بسا می‌توانست به‌خصوص در سید یک و چهار راحت‌تر هم باشد. بنابراین در نگاه اول نرمال و متوسط خواندن گروه نمی‌تواند اظهار نظری نادرست باشد.

اقبال و رضایت عمومی از همگروهی با آمریکا با پیش‌فرض ذهنی برد ۲۴ سال قبل در بازی قرن و انتظار کسب نتیجه مطلوب از احتمالا دو تیم قدرتمند دیگر بریتانیا موجب شد برخی رسانه‌ها با گردآوری برخی اطلاعات و حقایق آماری ساده و در دسترس، جایگاه گروهمان را در میان گروه‌های هشت‌گانه جام جهانی از سه منظر تجربه، امتیازات فنی و وضعیت اقتصادی بررسی شود که نتایج آن حاکی از آن بود که در میان فعلا سی و هفت تیم حاضر در جام جهانی که ۲۹ تیم قطعی شده و وضعیت سه تیم دیگر از میان هشت تیم باقی‌مانده مشخص خواهد شد، تیم ما از نظر امتیاز فنی در رتبه هفدهم قرار دارد.

این در حالی است که گروهمان از این حیث سخت‌ترین گروه جام جهانی برآورد شده است. از نظر تجربه حضور در جام جهانی نیز در همان رتبه هفدهم قرار داریم در حالی که متوسط گروهمان هشت حضور است. اما از نظر ارزش، تیم ایران (با احتساب متوسط ارزش تیم‌های هنوز صعود نکرده) در جایگاه بیست و ششم تیم‌های جام قرار دارد. این در حالی است که تیم یک میلیارد یورویی انگلیس سرگروه گروه ماست و آمریکا دیگر همگروهی ما با بازیکنانی شاغل در چلسی، منچسترسیتی، فولام، بارسلونا، یوونتوس و... ارزشی معادل ۲۰۵ میلیون یورو دارد.
در فاصله کمتر از هشت ماه مانده تا شروع اولین جام جهانی قرن، امید می‌رود فدراسیون با برنامه‌ریزی دقیق و تدارک اردوهای آماده‌‌سازی و مسابقات باکیفیت در پنجره‌های باقیمانده فیفادی در ماه‌های خرداد و شهریور که مناسب برگزاری شش بازی تدارکاتی است، تیم ملی را با بیشترین آمادگی راهی جام جهانی
کند.

گفت‌و‌گوی اسکوچیچ با نشریه انگلیسی
توجه به شرایط تیم‌های رقیب تنها مختص به ما نیست، انگلیسی‌ها هم پس از همگروهی تیم شان با ایران، بیش از گذشته به فوتبال ما توجه می‌کنند. در این میان نشریه سان انگلیس اقدام به انجام مصاحبه‌ای اختصاصی با دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران کرده است که در آن مربی کروات از جملات جالبی استفاده کرده است.

سان می‌نویسد: «مرد کروات که تیم ملی کشورش، انگلیس را در مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی 2018 شکست داد، از آن اتفاق الهام خواهد گرفت تا این بار به‌عنوان سرمربی تیمی دیگر انگلیس را شکست دهد. او به بازیکنانش گفته است اگر باور ندارند که می‌توانند انگلیس را شکست دهند همراه با او به قطر نروند».

نشریه انگلیسی این‌گونه ادامه می‌دهد: «تیم اول آسیا برای اولین بار در دومین بازی جام جهانی زمستانه امسال با سه‌شیر تحت هدایت گرت ساوت‌گیت روبه‌رو می‌شود، دیداری که در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه برگزار خواهد شد. انگلیس پیش از این یک بار در این ورزشگاه بازی کرده و باخته است که آن یک بازی دوستانه مقابل برزیل در سال 2009 بود و وین رونی برای اولین بار بازوبند کاپیتانی را در اختیار داشت و انگلیس یک بر صفر شکست خورد».

اسکوچیچ درباره مصاف تیم ملی ایران با انگلیس در نخستین روز جام جهانی 2022 گفت: هیچ دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم نمی‌‌توانیم انگلیس را شکست دهیم، چرا که نه؟ یادتان هست که من یک کرواتم. پس می‌دانم که می‌توانیم انگلیس را شکست دهیم. مردم شاید این‌گونه فکر کنند و این‌که ایران بتواند انگلیس را شکست دهد یکی از بزرگترین شگفتی‌های تاریخ جام جهانی خواهد بود، مشکلی نیست، آنها می‌توانند این‌گونه فکر کنند، اما فوتبال ورزشی غیرقابل پیش‌بینی است. قرار نیست 15 بازی انجام دهیم، یک بار می‌خواهیم با انگلیس بازی کنیم و در آن بازی هم هر اتفاقی ممکن است رخ دهد، در تک‌بازی‌ها هر اتفاقی می‌تواند رخ دهد.

اسکوچیچ افزود: شاید اگر حق انتخاب داشتیم ترجیح می‌دادیم که در اولین بازی‌مان با انگلیس روبه‌رو نشویم، اما برنامه همین است. ما آماده‌‌ایم هر زمان و با هر تیمی بازی کنیم. بازیکنان ما باید باور داشته باشند که می‌توانند انگلیس را شکست دهند و صعود کنند. آنها باید باور داشته باشند، چون من هم باور دارم که می‌توانند صعود کنند و پیش از این هم به آنها این موضوع را گفته‌ام، پس آنها باید باور کنند که می‌توانند و اگر باور نداشته باشند، در حدی نیستند که بخواهند در این سطح از مسابقات بازی کنند.

اسکوچیچ در ادامه گفت‌و‌گوی خود با سان درباره نقاط قوت تیمش برای بازی‌های جام جهانی از جمله مصاف با آمریکا که نشریه انگلیسی از آن به‌عنوان «مادر تمام نبردها» یاد کرده است، اظهار داشت: گاهی اوقات در اروپا، تیم‌های آسیایی دست‌کم گرفته می‌شوند، اما ما کلی بازیکن داریم که در اروپا بازی می‌کنند و می‌توانند برابر هر تیمی قرار بگیرند. با احترام به همه رقبا، من فکر می‌کنم که آنها می‌توانند بجنگند و از این گروه صعود کنند. بعضی از مردم هم سعی خواهند کرد بگویند «ما شرایط کشور قطر را بهتر می‌شناسیم و این برای ما یک امتیاز است»، در حالی که امتیاز واقعی تیم ما داشتن کلی بازیکن است که دومین یا سومین حضورشان در جام جهانی را تجربه می‌کنند. ما تیم اول آسیا هستیم، اما این خیلی مهم نیست، چیزی که اهمیت دارد این است که بهترین بازیکنان ما در زمان برگزاری جام جهانی آماده ‌باشند و من می‌دانم که مردم ایران چه روحیه‌ای دارند، بازی در تیم ملی کشورشان برای این پسرها بسیار باارزش است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما