تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۳
کد مطلب : ۴۶۰۶۸۱
نمایندگان مجلس مقرر کردند که اطلاعات مربوط به حقوق و دستمزد سه نهاد مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام در سامانه پاکنا درج شود.
۱
plusresetminus
حقوق نمایندگان مجلس تا تیر ماه در «پاکنا» ثبت می‌شود

به گزارش بلاغ؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه سال 1401 مصوبه‌ای داشتند که بر اساس آن اطلاعات مربوط به حقوق و دستمزد سه نهاد مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام در سامانه پاکنا درج شود.

با مصوبه مجلس، دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (29) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مکلفند از تیرماه سال 1401 کلیه پرداخت‌های مستمر و غیرمستمر نقدی و غیرنقدی (معادل ریالی) مذکور در ماده (29) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و تسهیلات به کلیه شاغلین و بازنشستگان از هریک از منابع و حساب‌های دولتی و متعلق به دولت نزد خود را به تفکیک شماره ملی با اختصاص شناسه یکتای پرداخت کارکنان دولت، پرداخت نمایند.
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است ضمن جلوگیری از پرداخت به کارکنان دستگاه‌های اجرائی ماده (29) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران بدون درج شناسه یکتای پرداخت کارکنان دولت‌، امکان دسترسی برخط سازمان اداری و استخدامی کشور به اطلاعات پرداختی را در بسترهای الکترونیکی فراهم نماید.
نمایندگان همچنین با حذف عبارت ذیل این بند مبنی بر «دستگاه‌های موضوع ماده 66 قانون محاسبات عمومی اصلاحی 22/1/1377 از شمول حکم این بند مستثنی هستند» موافقت کردند.
در بخشی از ماده 66 قانون محاسبات عمومی آمده است: در مورد بودجه شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام رعایت مقررات این قانون الزامی نیست.

حمیدرضا حاجی‌بابایی که ریاست کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 در مجلس را بر عهده داشت درباره این مصوبه، اظهار داشت: طبق مصوبه مجلس دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (29) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مکلفند از تیرماه سال 1401 کلیه پرداخت‌های خود را در سامانه پاکنا درج کنند و نمایندگان مجلس بندی را اضافه کردند که آنها نیز تا تیر ماه سال جاری حقوق‌های خود را در این سامانه اعلام کنند.

وی گفت: نمایندگان مجلس آمادگی اعلام حقوق‌های خود را دارند و ان‌شاءالله در سال 1401 پاکنا در سراسر کشور به خوبی اجرا شود.
همچنین نمایندگان در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده با الحاق یک جزء به بند (الف) تبصره 20 این لایحه موافقت کردند که براساس آن، مجلس مکلف است حقوق نمایندگان و مدیران مجلس را برای نظارت عموم مردم، به طور شفاف و ماهیانه در سامانه سازمان امور استخدامی کشور قرار دهد.

حاجی بابایی درباره این مصوبه نیز بیان داشت: نمایندگان نهایت دقت را دارند تا مجلس در شفافیت پیشتاز باشد، بنابراین رأی نمایندگان به این موضوع بیانگر این است که وکلای ملت هیچ ابایی ندارند که حقوق خود را در سامانه سازمان اداری و استخدامی ثبت کرده و در کنار ملت قرار گیرند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما