تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۵
کد مطلب : ۴۶۰۶۷۴
کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه رمضان ماه برکت و مغفرت خداوند است گفت: روزه‌ گرفتن سریعترین راه برای رسیدن به کمال است.
۰
plusresetminus
رمضان ماه برکت و مغفرت خداوند است/روزه‌ گرفتن سریع‌ترین راه رسیدن به کمال
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام روح‌الله توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به فضیلت‌ها و برکات ماه مبارک رمضان، اظهارکرد: ماه رمضان از مهمترین ماه‌های خداوند متعال است و برای شناختن این ماه بزرگ باید به سراغ بزرگانی مانند ائمه معصومین برویم تا از آن‌ها بهترین تعریف را دریافت کنیم.
 
وی با بیان اینکه بهترین روایت برای پی بردن به عظمت ماه رمضان، روایتی از پیامبر اکرم(ص) است خاطرنشان کرد: در این روایت آمده است که پیامبر اکرم(ص) خطاب به مومنان میفرمایند”ای مردم آگاه باشید که ماه خدا درحال آمدن به سوی شما است و دارای برکت، رحمت و مغفرت است.”

کارشناس مسائل مذهبی با تبیین مغفرت خداوند در ماه رمضان تصریح کرد: بنابر روایتی دیگری از اهل بیت(ع)، در هر وقت از افطار شب ماه مبارک رمضان، خداوند به تعداد هفتاد میلیون نفر از کسانی که مشخص شده اهل جهنم هستند را آزاد می‌کند و در شب آخر ماه رمضان دو برابر میزانی که از آتش جهنم آزاد شده بودند را نجات می‌دهد.

توکلی یادآورشد: نه تنها شب‌های ماه رمضان مهم بوده بلکه روزهای این ماه هم روزهای با ارزشی هستند و حتی لحظه به لحظه آن با لحظات دیگر سال متفاوت است و خوابیدن در این ماه عبادت محسوب می‌شود و دارای اجر و ثواب است.

وی با اشاره به چرایی نام‌گذاری این ماه به ماه رمضان گفت: رمضان از نظر لغوی به معنای شدت حرارت است و در روایتی از پیامبر اسلام نقل شده که به دلیل اینکه در این ماه گناهان انسان سوزانده می‌شود آن را رمضان می‌گویند.

کارشناس مسائل مذهبی درخصوص چرایی روزه گرفتن در این ماه خاطرنشان کرد: روزه گرفتن سریعترین راه برای رسیدن انسان به کمال بوده و همچنین موجب رژیم معنوی برای تقوا و سلامت نفس است.

توکلی تصریح کرد: به فرموده شهید مطهری “برنامه ماه رمضان این است که انسان‌های ناقص خودشان را کامل کنند.”

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴