تاریخ انتشارجمعه ۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
کد مطلب : ۴۶۰۵۰۱
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان «تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»‌ گفت: جهش اقتصادی در کشور با حمایت از دانش‌بنیان‌ها شدنی است و باید از آنها پشتیبانی عملیاتی صورت گیرد.
۰
plusresetminus
جهش اقتصادی با حمایت جدی و عملیاتی از دانش‌بنیان‌ها شدنی است
به گزارش بلاغ، محمدعلی محسنی‌بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان «تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»‌ اظهار داشت: نامگذاری سال‌های اخیر از سوی مقام معظم رهبری همگی مبتنی بر تولید و اقتصاد بوده است که نشان‌دهنده اهمیت ایشان به این موضوعات است.

وی افزود: اگر بخواهیم به موضوع تولید بپردازیم و از آن حمایت کنیم قطعاً باید با رویکرد عملی به آن نگاه کنیم؛ اگر از دانش‌بنیان‌ها حمایت عملی داشته باشیم قطعاً کیفیت تولید بالا رفته و هزینه‌های آنها کاهش پیدا می‌کند. ضمن اینکه صادرات بیشتری هم برای آنها فراهم خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: 3.5 درصد از رقم 8 درصد رشد اقتصادی کشور در سال جاری مبتنی بر افزایش بهره‌وری است؛ تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند این بهره‌وری را تحقق ببخشد.

محسنی بندپی تأکید کرد: مسئولین نباید تمرکز خود را بر نوشتن شعار سال و چاپ بنر قرار دهند بلکه باید به صورت عملی منویات مقام معظم رهبری را اجرا کرده و از تولیدات دانش‌بنیان حمایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: وزارتخانه‌های مختلف می‌بایست حمایت جدی از دانش‌بنیان‌ها داشته باشند که البته با این کار به رونق تولید در کشور کمک کرده و باعث افزایش اشتغال خواهند شد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس از وزارتخانه‌های تعاون و صمت خواست از شرکت‌های دانش‌بنیان زیرمجموعه وزارت بهداشت و علوم استفاده‌های بیشتری کنند.

محسنی‌بندپی در پایان گفت: جهش اقتصادی در کشور با حمایت جدی از دانش‌بنیان‌ها شدنی است و باید به سمتی حرکت کنیم که موانع این شرکت‌ها را مرتفع کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴