تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۴۶۰۳۳۷
استاندار مازندران گفت: تهیه سند آمایش اقتصادی فریدونکنار از ماموریت های اصلی فرماندار جدید است که باید با همکاری جوانان نخبه و تشکیل کارگروه‌های فنی ازجمله زیرساخت، گردشگری، صادرات و کشاورزی انجام شود.
۰
plusresetminus
سند آمایش اقتصادی فریدونکنار تهیه شود/جبران عقب‌ماندگی‌ها با تفکر مردمی و خدمت بی‌منت
به گزارش بلاغ، سیدمحمود حسینی‌پور در مراسم تکریم و معارفه فرماندار فریدونکنار اظهارکرد: پس از انتخاب آیت‌الله رئیسی به‌صورت طبیعی هیات دولت و پس از آن مجموعه استانداران و فرمانداران تغییر پیدا کرده‌اند که هر تغییری یک پیام دارد و آن پیام این است که روند موجود باید تغییر پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در طول عمر خود توانست به رتبه‌های برتر علمی، فناوری، هسته‌ای، نظامی و بهداشت و درمان در دنیا دست پیدا کند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه اما در زمینه اقتصاد کشور ما وضعیت خوبی ندارد تصریح کرد: اتفاقات خوبی در این ۴۳ سال رقم خود اما همچنان مردم در زمینه معیشتی دچار مشکل هستند و اگر در هر خانواده‌ای یک بیکار وجود داشته باشد از نظر معیشتی دچار چالش می‌شود.

حسینی‌پور یادآورشد: در طول ۸ سال گذشته مجموعه فعالیت دولت قبل معطوف مذاکرات شد که افراط و تفریط‌های زیادی صورت می‌گرفت اما امروز ما نگاهی به مذاکرات نداریم بلکه حتی به‌دنبال بی‌اثر کردن رفع تحریم هستیم.

وی افزود: ما به دلیل به هم خوردگی که به وجود آمده بود نیاز به زمان داریم و البته در همین مدت کوتاه توانستیم به دستاوردهای خوبی از جمله کنترل کرونا و عقب نشینی کشورهای غربی در مذاکرات دست پیدا کنیم.

استاندار مازندران ادامه داد: امثال حاج حسین بصیر در دوران دفاع مقدس نشان دادند که بدون توجه به کدخدا می توان با ایستادگی بر روی پای خود و مقاومت، پشت دشمن را به خاک مالید.

حسینی پور تاکید کرد: فریدونکنار با داشتن ظرفیت های مختلفی از جمله دریا، تالاب و بندر می تواند به عنوان یک شهر مقصد گردشگری مطرح شود که مورد توجه سرمایه گذاران بین المللی باشد اما متاسفانه در این سال ها یک جریانی با یک تفکری سهم این شهرستان را در عرصه مدیریتی استان نادیده گرفته است.

وی اظهارکرد: درحالی که یک سرمایه گذار می خواست در فریدونکنار سرمایه گذاری کند اما با پیشنهاد رشوه چند میلیاردی ایشان را فراری دادند و برای او شرط گذاشتند که یا این مبلغ را باید پرداخت کنی یا اینکه نمیگذاریم در فریدونکنار سرمایه گذاری کنید.

استاندار مازندران با بیان اینکه تغییر فرماندار به معنای تغییر یک فرد نیست بلکه به معنای تغییر تفکر است، خاطرنشان کرد: تفکر باید تفکر انقلابی، تفکر مردمی و تفکر خدمت بی منت باید در فریدونکنار حکمفرما باشد تا عرصه های عقب ماندگی  این شهرستان را نجات دهیم.

حسینی پور تصریح کرد: تفکر انقلابی توانست در مدت ۲۰ روز کار بر زمین مانده ۲۰ ساله را حل کند و این همان تفکر دهه ۶۰ است که باید در زمینه اقتصاد هم ورود پیدا کند تا مشکلات مردم برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه فریدونکنار باید استراتژی خود را مشخص کند، تاکید کرد: مباحث این شهرستان نباید در سطح بخشی و محلی خلاصه شود بلکه در یک نگاه فراتری باید دیده شود تا با کمک جوانان از شهرستان های دیگر عقب نمانید.

استاندار مازندران گفت: اساس کار نباید با برخی اختلافات عقب انداخته شود بلکه افراد تاثیرگذار شهرستان که محل رجوع جوانان هستند باید کمک کنند تا مشکلات موجود برطرف شود.

حسینی پور ادامه داد: برای سفر ریاست جمهوری به دنبال پروژه ای بودیم که بالای ۵۰ درصد پیشرفت داشته باشد تا برای آن بودجه اختصاص دهیم اما نتوانستیم هیچ پروژه ای پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه فریدونکنار از جمله شهرستان های زیبا و دارای منابع خاص است گفت: درحالی که برند برنج برای فریدونکنار است اما متاسفانه در این سال ها حتی یک جشنواره برنج در این شهرستان برگزار نشد.

استاندار مازندران تاکید کرد: تهیه سند آمایش اقتصادی فریدونکنار از ماموریت های اصلی فرماندار جدید است که باید با همکاری جوانان نخبه و تشکیل کارگروه‌های فنی ازجمله زیرساخت، گردشگری، صادرات و کشاورزی انجام شود.

حسینی پور ادامه داد: بنده به عنوان مدیر ارشد استان اعلام می کنم اولویت نخست من در مازندران فریدونکنار است چراکه مشاهده کردم یک تفکر به دنبال عقب انداختن این شهرستان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم شاهد رشد اقتصاد در فریدونکنار باشیم و به اندازه ای برسد که یک گردشگر به جای یک روز یک هفته در فریدونکنار بماند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه شاخص هایی برای انتخاب فرمانداران درنظر گرفته ایم تصریح کرد: قدرت چانه زنی فردی یکی از ملاک هایی بود که برای انتخاب فرماندار در فریدونکنار مورد توجه داشتیم که فرماندار جدید از این امر برخوردار است و می تواند صدای مظلومیت این شهرستان در استان و کشور باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴