تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
کد مطلب : ۴۶۰۰۶۸
با طولانی شدن جنگ اوکراین، مزدوران رنگارنگ خارجی که با فراخوان دولت اوکراین و حقوق‌های بالا به این کشور سرازیر شده‌اند، رفته رفته خود را نمایان می‌کنند. از بازنشسته‌های تیپ گولانی رژیم صهیونیستی و کهنه سربازان آمریکایی بگیر تا تروریست‌های تکفیری و داعش که از سوی آمریکا در سوریه آموزش دیده‌اند، در میان آنها دیده می‌شود!
۱
plusresetminus
همه مزدوران آمریکا از کهنه‌سربازان تا داعش همه در راه اوکراین!

به گزارش بلاغ؛ جنگ اوکراین در مسیر فرسایشی شدن قرار گرفته و افزایش شدید قیمت سوخت و حامل‌های انرژی در غرب، یکی از تبعات طولانی شدن این جنگ است و از همین رو آمریکایی‌ها دست به هر کاری می‌زنند تا جلوی این روند را بگیرند. از دست به دامان دولت ونزوئلایی که تا همین دیروز به دنبال سرنگونی اش بود تا فرستادن پالس به ایران برای خرید نفت!

با تبادل آتش سنگین بین طرفین جنگ و بر اساس گزارش رویترز تعداد پناهجویان و آوارگان جنگی نیز به شدت در حال افزایش است. این خبرگزاری انگلیسی نوشته 1.5 میلیون نفر در اوکراین آواره شده و در حال فرار به کشورهای همسایه اروپایی هستند. کشورهای لهستان، رومانی و اسلواکی بیشترین پناهجو را به خود دیده است. 
در این بین وزارت دفاع روسیه می‌گوید فقط روز شنبه چندین جنگنده و پهپاد ارتش اوکراین را ساقط کرده است. بر اساس گزارش اسپوتنیک «نظامیان روسیه با پیشروی 11 کیلومتری در خاک اوکراین موفق به کنترل تعدادی از شهرکها نیز شده‌اند.» خبرنگار الجزیره هم دیروز خبر داد که نیروهای روسیه وارد مرکز شهر ایرپین در شمال‌غربی کیف شده‌اند و جنگ خیابانی در جنوب این شهر در جریان است. همچنین وزارت دفاع روسیه می‌گوید، در نتیجه حملات گسترده جدی خود، 61 زیرساخت نظامی و تاسیسات نیروهای مسلح اوکراین را هدف قرار‌داده است. اوکراین هم اعلام کرده طی 11 روز گذشته بیش از 11 هزار نظامی روسی را کشته است!

مزدوران خارجی در راه اوکراین
با طولانی شدن جنگ، مزدوران خارجی از داعش گرفته تا کهنه سربازان آمریکایی و بازنشستگان تیپ گولانی رژیم صهیونیستی به سمت اوکراین سرازیر شده‌اند. آنها که با فراخوان زلنسکی راهی اوکراین شده‌اند پول می‌گیرند و می‌جنگند. سفارت اوکراین در واشنگتن اعلام کرده ۳۰۰۰ کهنه سرباز آمریکایی پیشنهاد پیوستن به یک تیپ بین‌المللی برای مقابله با روسیه در اوکراین را داده‌اند. منابع رسمی و غیر رسمی روسیه نیز طی روزهای گذشته از اعزام تروریست‌های سوری آموزش دیده توسط آمریکا به اوکراین خبر می‌دهند. از پوتین تا سازمان اطلاعات روسیه به این موضوع اشاره کرده و درخصوص تبدیل شدن اوکراین به سوریه‌ای دیگر و تجمع گروهک‌های تروریستی چند ملیتی در آن‌جا هشدار داده‌اند. به ویژه اینکه، مقادیر بسیار زیادی نیز سلاح به این کشور سرازیر می‌شود. نیویورک تایمز دیروز اعلام کرد، روزی 14 هواپیما مملو از سلاح از غرب به اوکراین منتقل می‌شود!

داعش و صهیونیست‌ها در یک جبهه!
در این خصوص یک منبع دیپلماتیک و نظامی روس روز (شنبه) به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که تعدادی از نیروهای امنیتی اوکراین در کنار افسران اطلاعاتی ترکیه اخیرا به شمال سوریه رفته و با سران تروریست‌ها دیدار کرده‌اند. به نوشته اسپوتنیک، آنها وارد شهرهای عفرین و اعزاز در شمال استان حلب شده و با گروهک‌های مستقر در آن‌جا برای جذب و اعزامشان به اوکراین گفت‌و‌گو کرده‌اند. این منبع روسی در ادامه گفت: «تیم امنیتی و اطلاعاتی ترکیه و اوکراین به پایگاه گروهک «ثائرون» که بخشی از گروه «الجیش الوطنی السوری» است رفته و با سران آن دیدار کرده‌اند. گروهکی که مورد حمایت ارتش ترکیه است. آنها همچنین با سرکردگان گروهک مسلح «سلطان مراد»، «جیش المهاجرین» و «الانصار» نیز گفت‌و‌گو کرده‌اند. در این دیدارها امکان آموزش و مسلح کردن تروریست‌ها و اعزامشان به اوکراین برای جنگ در کنار نیروهای ارتش این کشور علیه روسیه مورد بحث قرار گرفته و قرار شده است تا دیدارهایی نیز با سران دیگر گروهک‌ها صورت گیرد. به گزارش تسنیم به گفته این منبع، مقامات اوکراینی به تروریست‌های بین‌المللی که در سوریه می‌جنگند، حق پناهندگی داده‌اند و به گفته اسپوتنیک به نقل از کارشناسان، کشور اوکراین در حال حاضر پناهگاهی برای ۱۰۰۰ عضو از گروهک‌های تروریستی و تندرو است. سازمان اطلاعات خارجی روسیه نیز روز جمعه اعلام کرد که ارتش آمریکا اقدام به آموزش تروریست‌های داعش در پایگاه التنف در جنوب شرق سوریه کرده و آنها را به اوکراین اعزام می‌کند.  طبق این گزارش، آمریکا قصد دارد تروریست‌های داعش را از طریق خاک لهستان به اوکراین برده و در منطقه «دونباس» از آنها استفاده کند. پوتین نیز در گفت‌و گوی تلفنی با «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان گفته جنگجویانی در اوکراین رصد شده‌اند که قبلا در سوریه می‌جنگیدند. از سوی دیگر خبرها از حضور صهیونیست‌ها در جنگ اوکراین حکایت دارد. روزنامه یدیعوت آحارانوت هم خبر داده که «یک واحد نظامی از داوطلبان صهیونیست در ساختار ارتش اوکراین در حال جنگ هستند.» به نوشته این رسانه عبری زبان، شماری از نظامیانی که در یگان‌های ویژه‌ای همچون گولانی حضور داشتند امروز در خط مقدم جبهه جنگ اوکراین با روسیه در حال جنگ با نظامیان روسی هستند. آحارانوت در این رابطه افزود:
« امروز شمار قابل توجهی از نظامیان اسرائیلی در یگان‌های ویژه اوکراین مشغول جنگ با ارتش روسیه هستند.»

خطرات پمپاژ سلاح به اوکراین برای اروپا
وزارت خارجه روسیه اما روز شنبه ضمن خطرناک خواندن «پمپاژ» سلاح به اوکراین گفته که سازمان‌دهندگان ارسال تسلیحات به اوکراین نمی‌توانند خطر افتادن این سلاح‌ها به دست تروریست‌ها در اروپا را درک کنند. به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه افزود: «مسکو از کشورهای غربی می‌خواهد که از پمپاژ جدیدترین تسلیحات به کیف جلوگیری کنند تا از خطراتی برای هوانوردی غیرنظامی بین‌المللی جلوگیری کنند».چند روز پیش، وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود که «طرف‌های اروپایی که در تامین تسلیحات مرگبار اوکراین نقش دارند، مسئولیت عواقب آن را بر عهده خواهند داشت». پیش از آن، منابع رسمی روس گفته بودند که نیروهای روسیه با حملات هدفمند «افرادی را که سلاح‌های غربی را به کیف حمل می‌کنند» هدف قرار خواهند داد.

آمریکا به دنبال نفت ونزوئلا!
در خبری دیگر و در حالی که جنگ اوکراین باعث افزایش شدید قیمت نفت و گاز و حامل‌های انرژی در اروپا و آمریکا شده است رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که مقام‌های ارشد آمریکایی شنبه برای دیدار با دولت نیکولاس مادورو به ونزوئلا سفر کرده‌اند. این در حالی است که آمریکایی‌ها تا همین دو هفته پیش به دنبال ترور مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا و کودتا در این کشور بود و نفت این کشور را تحریم کرده است. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، از زمان قطع روابط دیپلماتیک آمریکا و ونزوئلا که با کمپینی از تحریم‌ها و فشار دیپلماتیک آمریکایی‌ها همراه بود تا نیکولاس مادورو، را از قدرت برکنار کند، این عالی رتبه‌ترین سفر مقامات واشنگتن به کاراکاس محسوب می‌شود. خبرهایی نیز منتشر شده که آمریکا برای جلوگیری از انفجار قیمت نفت خواستار وارد شدن نفت ایران به بازارهای جهانی هم شده است!

شلیک گلوله به سر مذاکره‌کننده اوکراینی
یک قانونگذار اوکراینی نیز اعلام کرده عضو تیم اوکراین در دور اول مذاکره با روسیه به جرم خیانت، از سوی ماموران امنیتی اوکراین با شلیک گلوله به سرش، به قتل رسیده است. به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «آلکساندر دوبینسکی» قانونگذار اوکراینی گفته «دنیس کریف»، عضو اولین هیئت کیف در مذاکرات دوشنبه گذشته با روسیه، توسط سرویس امنیتی اوکراین کشته شده است. هنوز هیچ تایید رسمی در مورد این اطلاعات صورت نگرفته، اما یک رسانه اوکراینی عکسی منتشر کرده که مذاکره‌کننده اوکراینی کشته شده را نشان می‌دهد. به گفته منابع این رسانه اوکراینی، این قتل نزدیک دادگاه «پچرسک» رخ داده است. اطلاعات بیشتری درباره نوع خیانت وی منتشر نشده است.

یا منطقه پرواز ممنوع یا جنگنده
«ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین اما شامگاه شنبه به قانون‌گذاران آمریکایی گفته که کشورش به کمک فوری آمریکا از جمله ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین نیاز فوری دارد. به نوشته وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، زلنسکی در جلسه یک ساعته با اعضای کنگره آمریکا برای حمایتی که تاکنون ارائه شده است تشکر کرده، اما خواستار حمایت نظامی بیشتر و تحریم‌های بیشتر علیه روسیه از جمله در زمینه انرژی شده است.زلنسکی همچنین خواسته تا کشورهای اروپای شرقی را تشویق شوند و هواپیماهای جنگنده در اختیار او قرار دهند. او گفته اگر کشورهای غربی منطقه پرواز ممنوع ایجاد نکنند، باید هواپیماهای نظامی به اوکراین بدهند. مقامات آمریکایی می‌گویند که برخی از مقامات دولت بایدن به طور خصوصی از این بیم دارند که روس‌ها این موضوع را تشدید‌کننده تلقی کنند. آمریکایی‌ها به شدت مراقبند جنگ اوکراین، گسترش نیابد. آنها می‌گویند گسترش جنگ اوکراین و ورود مستقیم کشورهای غربی به این جنگ می‌تواند آغازگر جنگ جهانی سوم باشد!

طرح 6 بندی جانسون
«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس نیز بامداد یکشنبه از دیگر کشورها خواست تا به طرح شش بندی وی برای پاسخ به حمله روسیه به اوکراین بپیوندند، طرحی که از ارائه حمایت‌های بشردوستانه به اوکراین تا تحمیل بیشترین فشار اقتصادی ممکن به مسکو را شامل می‌شود.جانسون طی بیانیه‌ای گفت: «این کافی نیست که حمایت خود را از نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین اعلام کنیم، ما باید از آن در برابر تلاش مستمر برای بازنویسی قوانین با نیروی نظامی دفاع کنیم»به نوشته خبرگزاری «رویترز»، او اهداف خود را که شامل تشکیل ائتلاف بین‌المللی بشردوستانه برای اوکراین، حمایت از دفاع این کشور از خود و اعمال فشار حداکثری بر مسکو می‌شود، فهرست کرد.نخست‌وزیر انگلیس همچنین خواستار راه‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش با مشارکت کامل دولت اوکراین، امنیت قوی‌تر در منطقه اروپا-آتلانتیک و پایان دادن به «عادی‌‌‌سازی خزنده» فعالیت‌های روسیه در اوکراین شد.به نوشته رویترز، انگلیس قصد دارد با اقدامات قانونی جدید که روز دوشنبه به پارلمان ارسال می‌شود، با سرعت بیشتری برای تحریم بازرگانان روسی اقدام کند.«بوریس جانسون» همچنین در یادداشتی برای روزنامه «نیویورک تایمز» نوشت پوتین باید در این «اقدام تجاوزکارانه» با شکست مواجه شودجانسون همچنین گفت: این (جنگ اوکراین) یک درگیری ناتو نیست و به یک درگیری تبدیل نخواهد شد. هیچ متحدی نیروی رزمی به اوکراین اعزام نکرده است. ما هیچ خصومتی با مردم روسیه نداریم و هیچ تمایلی نداریم که یک ملت بزرگ و یک قدرت جهانی را به چالش بکشیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲