کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر بهداشت: مستندات نشان می‌دهد ۹۰ درصد فوتی‌های کرونا واکسن‌نزده‌ها هستند

7 اسفند 1400 ساعت 0:00

وزیر بهداشت: مستندات نشان می‌دهد ۹۰ درصد فوتی‌های کرونا واکسن‌نزده‌ها هستند.


به گزارش بلاغ؛ وزیر بهداشت گفت: مطالعات و مستندات نشان می‌دهد که متاسفانه ۹۰ درصد موارد مرگ و میر مربوط به واکسن نزده‌ها است و این افراد، بیش از ۱۰ برابر بیشتر از واکسن زده‌ها گرفتار عوارض و مرگ و میر می‌شوند.

 بهرام عین‌اللهی در حاشیه بازدید از بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر، اظهارداشت: فعالیت گروه‌های ضدواکسن محدود به ایران نیست بلکه در خیلی از کشورها فعالیت دارند اما تمام دانشمندان جهان به اجماع رسیده‌اند که مهمترین راه پیشگیری از کرونا، تزریق واکسن است. هر کشوری که پوشش واکسیناسیون کرونا در آن کمتر باشد، مرگ و میر بالاتری دارد. عین‌اللهی افزود: در ایران که میزان واکسیناسیون با مشارکت و حمایت مردم، افزایش قابل توجهی یافته، میزان مرگ و میر بیماران کووید۱۹ نسبت به اکثر کشورهای جهان کمتر است.

محموله مرجوعی به لهستان
برگشت واکسن نبود بلکه تعویض واکسن بود

وی درخصوص عودت واکسن آسترازنکا به لهستان گفت: برگشت واکسن در کار نبود بلکه تعویض واکسن بود. هر محموله واکسن که به کشور وارد می‌شود باید بررسی و منبع آن، تایید شود. منبع واکسن‌های اهدایی وارد شده اخیر، مورد تایید سازمان غذا و دارو نبود و با کشور مبدا هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم و این محموله را عودت دادیم، به همان تعداد واکسن‌های مورد تایید را جایگزین و ارسال کردند.

مردم واکسیناسیون خود را تکمیل کنند
وزیر بهداشت بیان داشت: از ابتدای دولت سیزدهم، کمیته علمی بسیار قوی با حضور اساتید رشته‌های مختلف کشور تشکیل شده و این کمیته، کارگروه‌های تخصصی و مختلفی دارد که هدف آنها، بررسی مستمر وضعیت بیماری، مرگ و میر و نیز اثربخشی واکسیناسیون است. خوشبختانه در حال حاضر پروتکل درمانی کرونا در تمام کشور یکسان است و یک صدای واحد وجود دارد که مورد اجماع متخصصین برجسته کشور است.

عین‌اللهی با بیان اینکه مطالعات و مستندات نشان می‌دهد که متاسفانه ۹۰ درصد موارد مرگ و‌ میر مربوط به واکسن نزده‌ها است و این افراد، بیش از ۱۰ برابر بیشتر از واکسن زده‌ها گرفتار عوارض و مرگ و میر می‌شوند، گفت: بارها از مردم خواسته‌ایم که واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

اجرای قانون جوانی جمعیت و تشویق به فرزندآوری
وظیفه مهم وزارت بهداشت

وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم وزارت بهداشت، اجرای قانون جوانی جمعیت و تشویق زوجین به فرزندآوری است. در سال‌های اخیر نرخ رشد جمعیت در کشور بسیار کاهش یافته که یک تهدید بسیار بزرگ برای آینده کشور است. در تنظیم و کنترل جمعیت، وزارت بهداشت در سال‌های گذشته نقش مهمی را داشت و اکنون هم باید نقش مهمی در جوانی جمعیت داشته باشیم. قرارگاه جوانی جمعیت در وزارت بهداشت تشکیل شد که مسئولیت آن با بنده است. در این قرارگاه، متخصصین و نمایندگان دستگاه‌های مربوطه و موثر مانند بیمه‌ها حضور دارند. بیمه‌ها باید در این زمینه از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کنند و خدمات رایگان به زوجین ارائه شود؛ زنان باردار فاقد بیمه، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

تا حدودی قله اُمیکرون را رد کرده‌ایم
وزیر بهداشت همچنین در دیدار با برخی از خانواده‌های شهدای مدافع سلامت گفت: کرونا این واقعیت را نشان داد، قدرت‌هایی که به ثروت و تجهیزات خود می‌بالیدند در مبارزه با این بیماری بسیار ضعیف بودند؛ دلیلش هم نداشتن مردم قدرتمند است. قدرت هر حکومت به مردم آن است، امروزه آمار کرونای کشورهای اروپا و آمریکا بسیار زیاد است زیرا مردم با آنها نیستند.

عین‌اللهی اظهار داشت: با حمایت مردم عزیز، آمار واکسیناسیون در ایران از بسیاری از این کشورها بیشتر است و این حمایت و قدرت مردم را نشان می‌دهد. در این مدت کار هیچ بیماری در هیچ مرکز درمانی روی زمین نماند و با فداکاری عزیزان کادر درمان و شهدای مدافع سلامت، قدرت و ایثارگری خود را به همه نشان دادیم.

وی با تاکید بر اینکه کادر سلامت یعنی همه اقشار سلامت، عنوان کرد: کادر بهداشت و درمان ما نشان داد کادری پر تلاش است و اکنون به بیان سازمان بهداشت جهانی ما جزء ۱۰ کشور برتر مبارزه با کرونا هستیم. سازمان جهانی بهداشت در تعجب است چطور ایران علی رغم تحریم‌های ناجوانمردانه اینگونه روی پای خود ایستاده است. در برابر سویه امیکرون نیز با تلاش کادر بهداشت و درمان با تلفات کمتر و موفقیت‌های بیشتر قله بیماری را تا حدودی رد کرده‌ایم.


کد مطلب: 459850

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/459850/وزیر-بهداشت-مستندات-نشان-می-دهد-۹۰-درصد-فوتی-های-کرونا-واکسن-نزده-ها-هستند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com