تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۴۵۹۷۹۱
بررسی آمار وزارت صمت از تولیدات صنعتی نشان داد که طی ۱۰ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال، تولید انواع لوازم خانگی رشد ۱۰ و یک دهم درصدی معادل 450 هزار دستگاه دارد.
۰
plusresetminus
وزارت صمت: افزایش تولید 450 هزار دستگاه لوازم خانگی در یک‌سال
به گزارش بلاغ، بررسی آمار وزارت صمت از تولیدات صنعتی نشان داد که طی ۱۰ ماه امسال تولید انواع لوازم خانگی با ۱۰ و یک دهم درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به بیش از چهار میلیون و ۵۰۸ هزار دستگاه رسیده است. در واقع تولید انواع لوازم خانگی حدود 450 هزار دستگاه در یک‌سال افزایش یافته است.

بر همین مبنا، طی ۱۰ ماه سال جاری یک میلیون و ۸۵۳ هزار دستگاه یخچال و فریزر توسط تولیدکنندگان داخلی تولید شده است، این در حالی است که در ۱۰ ماه سال گذشته یک میلیون و ۶۹۹ هزار دستگاه از این محصول تولید شده بود. بدین‌ترتیب تولید یخچال و فریزر در ۱۰ ماه امسال نسبت به ۱۰ ماه سال قبل رشد ۹ درصدی یافته است.
همچنین در ۱۰ ماه امسال یک میلیون و ۱۸۰ هزار دستگاه ماشین لباسشویی در کشور تولید شده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل ۹۵۹ هزار دستگاه تولید شده بود. بنابراین تولید ماشین لباسشویی در ۱۰ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۳ درصدی یافته است.

در ۱۰ ماه امسال یک میلیون و ۱۷ هزار دستگاه انواع تلویزیون توسط تولیدکنندگان داخلی تولید شده است که در مدت مشابه پارسال یک میلیون و ۱۸ هزار دستگاه تولید شده بود. بدین‌ترتیب تولید انواع تلویزیون در ۱۰ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد یک دهم درصدی داشته است.

همچنین در ۱۰ ماه امسال ۹۱۳ هزار دستگاه کولر آبی در کشور تولید شده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل ۸۶۸ هزار دستگاه تولید شده بود. بنابراین تولید کولرآبی در ۱۰ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد پنج و دو دهم درصدی یافته است.

آمار وزارت صمت نشان داد که در حال حاضر در صنعت لوازم خانگی، ۳۰۰ هزار نفر‌ اشتغال مستقیم و یک میلیون نفر‌ اشتغال غیرمستقیم دارند و ۵۰۰ بنگاه در حوزه صنعت لوازم خانگی فعال هستند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴