تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۸
کد مطلب : ۴۵۹۵۵۲
۰
plusresetminus
شروع خوب فولاد و گل‌گهر در نیم‌فصل دوم / پرسپولیس به رکورد شکست‌ناپذیری نساجی پایان داد

به گزارش بلاغ؛ تیم پرسپولیس پس از شکست در سوپر جام موفق شد با ترکیبی متفاوت مقابل نساجی مازندران ظاهر شود و به سه امتیاز با ارزش دست پیدا کند.

در دومین روز از هفدهمین هفته رقابت‌های لیگ برتر عصر دیروز 5 بازی در شهرهای مختلف برگزار شد. در سیرجان تیم گل گهر موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر میهمانش فجرسپاسی را شکست دهد و سه امتیاز باارزش و روحیه‌بخش کسب کند.در این دیدار مرتضی تبریزی در دقیقه ۴۱ با شوتی فنی و زیبا از پشت محوطه جریمه فجر سپاسی توانست دروازه این تیم را باز کند. در نیمه دوم هم کی‌روش استنلی با ضربه سر از کرنر ارسالی استفاده کرد و گل دوم گل‌گهر را به ثمر رساند.

در دیگر بازی که از ساعت ۱۵ در تهران بین دو تیم هوادار و پیکان به میزبانی پیکان برگزار شد، با اینکه پیکانی‌ها زننده اولین گل بازی بودند، اما در نهایت با نتیجه ۲ بر یک مغلوب میهمان خود شدند تا دستشان در این بازی از امتیاز کوتاه بماند و همچنان ۲۵ امتیازی در رده ششم باقی بمانند. در دقیقه ۲۹ سانتر مجتبی حق‌دوست از سمت چپ و ضربه محمدجواد آزاد وارد دروازه بشاگردی شد تا پیکانی‌ها از حریف پیش بیفتند. در دقیقه ۴۵ شوت داریوش شجاعیان از پشت محوطه جریمه وارد دروازه کرمانشاهی شد تا بازی به تساوی کشیده شود. در نیمه دوم و در دقیقه ۵۶ محمدحسین فلاح،‌هافبک پیکانی‌ها پس از تکل روی داریوش شجاعیان از سوی داور کارت زرد دوم را دریافت کرد و از زمین بازی اخراج شد.در دقیقه ۸۶ سانتر معین عباسیان و ضربه حسینی وارد دروازه کرمانشاهی شد تا هوادار به بازی برگردد و این بازی را با پیروزی به پایان برساند.

در اهواز دو تیم فوتبال فولاد خوزستان و آلومینیوم اراک از ساعت ۱۶ در ورزشگاه شهدای فولاد به مصاف هم رفتند که شاگردان جواد نکونام در فولاد توانستند با یک گل میهمان خود را شکست دهند و بعد از قهرمانی در سوپرجام، در لیگ برتر هم خودی نشان دهند. در این دیدار فولاد در غیاب نکونام محروم، برتری نسبی نسبت به میهمان خود داشت و در چند نوبت تا آستانه باز کردن دروازه آلومینیوم رفت که تا قبل از دقیقه ۸۱ هیچیک از این حملات جواب نداد. در دقیقه ۸۱ پاس بلند و طلایی آیاندا پاتوسی‌هافبک بازی ساز فولاد با پرواز عارف آقاسی و ضربه سر او همراه بود که در این صحنه کاری از دست پور حمیدی دروازه‌بان آلومینیوم بر نیامد تا گل پیروزی بخش فولاد به ثمر برسد.

تیم پرسپولیس با پیروزی مقابل نساجی جایگاه خود در مکان دوم جدول رده‌بندی مسابقات لیگ برتر را تثبیت کرد. دیدار تیم‌های فوتبال نساجی مازندران و پرسپولیس از ساعت ۱۷ دیروز آغاز شد که این بازی با پیروزی سه بر یک پرسپولیس همراه بود. این دیدار در حالی برگزار شد که عدم آماده ‌سازی ورزشگاه محل برگزاری بازی‌های نساجی در قائمشهر باعث شد، ورزشگاه امام رضا‌(ع) مشهد میزبان دو تیم باشد.

کمال کامیابی نیا (۳)، وحید امیری (۸) و حامد پاکدل (۹۰) برای پرسپولیس و کریم اسلامی (۱۶) برای نساجی گلزنی کردند.
یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس با وجود مصدومیت سیامک نعمتی و امید عالیشاه و ابتلای مهدی ترابی به کرونا چاره‌ای جز ایجاد تغییر در ترکیب تیم خود نداشت. سرمربی پرسپولیس که مهدی شیری را از لیست این تیم برای نیم فصل دوم نیز کنار گذاشت تا به فولاد خوزستان برود در تقابل با نساجی تصمیم به نیمکت‌نشینی سید جلال حسینی گرفت و به این ترتیب بازوبند کاپیتانی روی بازوی کمال کامیابی نیا بسته شد.
حامد لک، فرشاد فرجی، علی نعمتی، وحدت هنانوف، سعید آقایی، منوچهر صفروف، کمال کامیابی‌نیا (کاپیتان)(5+90- رضا اسدی)، میلاد سرلک (86- محمد شریفی)، احسان پهلوان (86- علی شجاعی)، وحید امیری (5+90- مهدی مهدی‌خانی) و مهدی عبدی (75- حامد پاکدل) بازیکنانی بودند که برای پرسپولیس در این دیدار به میدان رفتند.

کاپیتان سرخپوشان در این دیدار توانست خیلی زود روی سانتر وحید امیری در دقیقه ۳ گل اول بازی را از زاویه بسته وارد دروازه علیرضا حقیقی کند.
نساجی که در شوک خوردن گل اول بود روی بازی درخشان وحید امیری و نفوذ این بازیکن گل دوم را در دقیقه ۸ از سوی‌هافبک تیم ملی ایران و اشتباه محرز علیرضا حقیقی به ثمر رساند تا سرخ‌ها شروعی طوفانی داشته باشند.
پس از این گل نساجی مازندران بازی را در اختیار گرفت و توانست یکی از گل‌های خورده را روی پاس عرضی رضا جعفری به کریم اسلامی در دقیقه ۱۶ جبران کند.

حملات نساجی پس از این گل نیز ادامه داشت تا دروازه حامد لک دو بار دیگر توسط جعفری و اسلامی تهدید شود اما علی نعمتی مدافع میانی سرخ‌ها مانع از باز شدن دوباره دروازه لک در نیمه اول شد.
ساکت الهامی که همچون بازیکنانش از دریافت دو گل در دقایق ابتدایی شوکه بود تصمیم گرفت مهرداد عبدی را در دقیقه ۱۷ از زمین مسابقه خارج کند و حسن نجفی جای او را بگیرد.

مهدی عبدی مهاجم پرسپولیس نیز در آخرین دقیقه بازی در موقعیت تک به تک با حقیقی قرار گرفت اما شوت محکم خود را به تیر افقی دروازه نساجی کوبید و نتوانست خیال تیمش را در پایان ۴۵ دقیقه راحت کند.
نکته جالب توجه در این دیدار ترکیب رنگ البسه هر دو تیم بود. سرخ‌ها با پیراهن مشکی و شورت ورزشی قرمز مقابل نساجی که دقیقا بر عکس آنها لباس پوشیده بود به میدان رفتند.

نیمه دوم با تغییر تاکتیک نساجی برای جبران نتیجه همراه بود تا فرزاد زامهران جای امیرحسین جانملکی وارد میدان شود.با این حال شاگردان یحیی گل محمدی نیز پا پس نکشیدند تا دو تیم با ارائه بازی فیزیکی دنبال خلق موقعیت روی اشتباهات فردی یکدیگر باشند.

روندی که نساجی را مجبور کرد تا اکثر دقایق بازی به سانتر از جناحین روی بیاورد و روی اشتباهات حامد لک در خروج از دروازه حساب کند. اتفاقی که رقم خورد اما بی‌دقتی کریم اسلامی باعث شد تا این تیم نتواند گل تساوی را به ثمر برساند. بازی رو به جلوی نساجی در دقیقه ۶۲ با پاس عمقی جعفری به کریم اسلامی همراه بود تا دروازه لک برای بار دوم باز شود اما با تصمیم کمک داور آفساید تشخیص داده شد تا راه به جایی نبرد.
بازی فیزیکی دو تیم سبب شد تا ایوب کلانتری‌هافبک نساجی در دقیقه ۷۸ کارت زرد دوم خود را روی تکل بر پای مهدی عبدی دریافت کند و نساجی ۱۰ نفره کار را دنبال کند.

یحیی گل محمدی برای حفظ نتیجه این دیدار تعویض‌هایی را انجام داد تا حامد پاکدل از دقیقه ۸۰ وارد زمین شود. در ادامه نیز احسان پهلوان و میلاد سرلک از زمین مسابقه خارج شدند تا محمد شریفی و علی شجاعی از دقیقه ۸۶ وارد شده و فرصت بازی پیدا کنند.
با این حال شاگردان الهامی دست از حمله کردن برنداشتند تا دروازه لک در دقایق پایانی با حملات پیاپی تهدید شود اما هیچ یک از آنها تبدیل به گل نشد تا پرسپولیس روی یک ضد حمله و اشتباه محرز حامد شیری کاپیتان نساجی به گل سوم با ضربه حامد پاکدل دست پیدا کند و پرسپولیس به سه امتیاز ارزشمند این دیدار برسد.
پس از گل سوم سرخ‌ها نیز تعویض‌های گل محمدی ادامه داشت تا رضا اسدی و مهدی مهدی خانی نیز دقایق پایانی وقت تلف شده را بازی کنند تا حامد لک نیز با خروج کمال کامیابی نیا موفق شود بازوبند این تیم را برای چند دقیقه بر بازو ببندد.
سرخپوشان پایتخت با این برد، ۳۸ امتیازی شدند تا سایه به سایه استقلال تهران در صدر جدول قرار بگیرد. تیم نساجی نیز پس از 9 هفته شکست ناپذیری، در این بازی طعم شکست را چشید و با 21 امتیاز در جایگاه دهم جدول باقی ماند.
در آخرین دیدار هفته هفدهم لیگ برتر دیشب و از ساعت 19 دو تیم استقلال و ذوب آهن در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که نتیجه این دیدار به چاپ روزنامه نرسید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴