تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۵
کد مطلب : ۴۵۹۵۲۶
۰
plusresetminus
واکنش وزیر ورزش به خبر عزل رئیس ‌فدراسیون فوتبال/هیئت‌رئیسه طبق اساسنامه اقدام می‌کند

به گزارش بلاغ؛ وزیر ورزش و جوانان در رابطه با درخواست هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال مبنی بر عزل موقت عزیزی خادم گفت: اساسنامه جدید فدراسیون‌ها ابلاغ شده و وقتی اقدامات حقوقی انجام می‌گیرد ما نیز به مجامع و اساسنامه‌‌ها احترام می‌گذاریم تا فدراسیون‌ها روی پای خود بایستند.

جلسه سرنوشت‌ساز هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال برای برکناری عزیزی خادم ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 28 بهمن برگزار می‌شود.پنج عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال شامل میرشاد ماجدی، شهره موسوی، مهرداد سراجی، احسان اصولی و بهرام رضاییان در نامه‌ای خواهان برگزاری جلسه هیئت‌رئیسه برای عزل عزیزی خادم و انتخاب سرپرست فدراسیون شدند. بر همین اساس این جلسه پنجشنبه 28 بهمن در مرکز ملی فوتبال برگزار خواهد شد.

حالا در واکنش به این تصمیم هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال، سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان می‌گوید: این موضوع را شنیدیم، هنوز به صورت رسمی به ما اعلام نشده است. هر فدراسیونی برای خودش اساسنامه دارد و هیات رئیسه آن با حدود اختیارات مشخص اقدام می‌کند.
وزیر ورزش و جوانان افزود: منتظر هستیم مسائل فدراسیون فوتبال به وزارت ورزش و جوانان منعکس شود تا ببینیم چه وظایف نظارتی داریم.
سجادی در مورد ایرادات وارده به اقدامات و تصمیمات رئیس‌فدراسیون فوتبال، خاطرنشان کرد: در حال بررسی مسئله هستیم و باید گزارش رسمی ارجاع شود. اساسنامه جدید فدراسیون‌ها ابلاغ شده و وقتی اقدامات حقوقی انجام می‌گیرد ما نیز به مجامع و اساسنامه‌‌ها احترام می‌گذاریم تا فدراسیون‌ها روی پای خود بایستند.

فوتبال دست آدم‌های کوچک افتاده است
این اظهارات وزیر ورزش و جوانان و بیان این جمله که ما به مجامع اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی احترام می‌گذاریم نشان دهنده عدم مخالفت وزارت ورزش با برگزاری جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال است. همه اینها در شرایطی است که هنوز انتقادات نسبت به نوع مدیریت عزیزی خادم بر فدراسیون فوتبال به قوت خود باقیست.

دیروز اصفر شرفی مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: متاسفانه آدم‌های کوچکی در فوتبال ما مدیریت می‌کنند و این آدم‌ها قدرت برخورد با بد اخلاقی‌ها را ندارند، در صورتی که در باشگاههای بزرگ و معتبر جهان افرادی امور را در دست دارند که برایشان منافع عمومی مهم‌تر از منافع شخصی است.

وی افزود: در روزهایی که سر مربی برق شیراز بودم یک بازیکنی داشتیم که بی‌انضباطی می‌کرد. با او به شدیدترین شکل ممکن برخورد کردم. یک بار هم بازیکنی برابر ما قرار گرفت که جوان بود و در جریان مسابقه با دست به سینه داور کوبید آن روز مصاحبه کردم و گفتم این بازیکن داور را نزد، بلکه مربی خودش را زد زیرا با این حرکت، مربی خود را زیر سؤال برد.در باشگاه‌های بزرگ دنیا مسائل تربیتی اهمیت دارد اما در ایران تنها چیزی که اهمیت دارد امتیاز گرفتن و بردن است.

سالها قبل به همراه تیم ملی ایران به کشور آلمان سفر کرده بودیم چیزی در حدود پنج دهه پیش، یادم است که آن روزها در یکی از شهرهای کوچک آلمان چهارصد، پانصد پسر بچه ده تا دوازده ساله را دیدم که در مدارس فوتبال تحت تعلیم قرار گرفته بودند. آنها از همان سن درس زندگی را می‌آموزند.

شرفی در پایان عنوان داشت: یکی از بزرگترین درد‌های ورزش ما ترسیدن مدیران از برخورد با بی‌انضباطی‌ها است؛ یعنی مدیر باشگاه یا مدیر فدراسیون فوتبال با خود می‌گوید اگر من با بازیکن بی‌انضباط برخورد کنم ممکن است تیمم نتیجه نگیرد. این آفت بزرگی است.در باشگاهی مثل منچستر یونایتد با بازیکن جوانی که تخلفی را انجام داده به شدت برخورد می‌شود و آن برخورد شخصی نیست بلکه در جهت حفظ منافع کل مجموعه است‌،این منافع شامل اعتبار باشگاه و طرفداران می‌شود. متاسفانه بزرگترین اشکال در فوتبال ما عدم حضور مدیران شایسته و متخصص در راس امور است. اگر فوتبال ایران به دست افرادی که دلسوز و آشنا به این رشته بودند اداره می‌شد، هرگز اتفاقات اخیر را شاهد نبودیم.

فوتبال روز دنیا به دنبال رمالی و جادوگری نمی‌رود
حسین فرکی مربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان نیز درباره شرایط این روزهای فوتبال کشورمان گفت: بسیار تلخ است وقتی می‌بینیم که حتی در باشگاه‌ها ی حوزه خلیج‌فارس هم با بی‌اخلاقی‌ها برخورد می‌کنند اما برای افرادی که ورزش ما و به ویژه فوتبال ما را در دست دارند این اصول اخلاقی جایگاه و اهمیتی ندارد. در فوتبال روز دنیا قانون حرف اول را می‌زند در آن فضا مربی و بازیکن می‌داند که اگر بخواهد از قانون عبور کند نه تنها پیشرفت نمی‌کند بلکه با شدید‌ترین برخورد‌ها رو‌به‌رو می‌شود. آنها در مواجه با بی‌اخلاقی‌ها پشت به پشت هم قرار می‌گیرند و اجازه نمی‌دهند کسی با آبرو و حیثیت باشگاهشان بازی کند اما ما در ایران نه تنها این اصول اخلاقی را رعایت نمی‌کنیم بلکه متاسفانه درگیر مسائلی چون رمالی و جادوگری و... هستیم.

فرکی گفت: در فوتبال روز دنیا گاها افرادی دچار تخلف می‌شوند، اینجا باید ببینیم که با آن افراد چگونه برخورد می‌شود و با فوتبال خودمان مقایسه کنیم. آنها هرگز نمی‌گویند که این بار را بی‌خیال شویم چون مسابقه حساسی داریم و قرار است به جام جهانی برویم و... برای آنها ازهرچیزی مهم‌تر رعایت مسائل اخلاقی است.اما ما چگونه برخورد می‌کنیم؟ ما منافع شخصی را به منافع عمومی ترجیح می‌دهیم و این باعث شده تا امروز چهره‌ای زشت را از فوتبال مان مشاهده کنیم.

نوع آمدن عزیزی خادم، این نوع رفتن را هم می‌طلبد
مسعود رضائیان عضو هیئت‌مدیره صنعت نفت آبادان هم که سالها تجربه مدیریتی داشته در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایسنا عنوان داشت: درباره تصمیم هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مبنی بر عزل عزیزی خادم اظهار کرد: اولین بار است که با چنین اتفاقی در فوتبال ایران مواجه می‌شویم. حتی تاکنون اعضای هیات رئیسه نخواسته بودند رئیس‌فدراسیون را مجبور به انجام کاری کنند چه برسد که قصد عزل او را داشته باشند. تا حالا از این راهکار قانونی استفاده نشده بود و تا حدودی سورپرایز شدیم.

او افزود: برکناری عزیزی خادم فقط به دلیل نداشتن شفافیت نبوده است. ما چه زمانی شفافیت داشته‌ایم؟ همچنین هنوز زمان مجمع نرسیده که رئیس‌فدراسیون بخواهد گزارش کار بدهد. چیزی که مسلم است، از نوع آمدن‌ عزیزی خادم باید توقع این نوع رفتن‌ها را هم داشته باشیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴